בסיום חודש מרץ התפרסמו נתוני המסירות של איגוד יבואני הרכב, הכולל בתוכו את כל הרכבים הפרטיים והמסחריים (במשקל כולל של עד 3.5 טון) שנמכרו על-ידי יבואני הרכב הישירים. את הפרטים הראשוניים כבר פרסמנו, וכעת נרחיב יותר ונראה מי הם הדגמים המבוקשים והנמכרים ביותר.
באופן מפתיע, את המקום הראשון תופסת יונדאי איוניק למרות שייצורה פסק בתחילת השנה והרכבים שנמכרו הם מהמלאי שנותר. הדגם שיחליף את האיוניק, אלנטרה, ממוקם כבר כעת במקום התשיעי, ולהערכתנו כבר בחודשים הקרובים תעלה למקומות הראשונים בטבלה. במקום השני קיה פיקנטו, שלמרות התיבה החד-מצמדית נמכרת בכמויות נאות, והרכב החשמלי הנמכר ביותר הוא טסלה מודל 3 שמדורגת במקום ה-15 בטבלה הכללית.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר:
- יונדאי איוניק – 5,492
- קיה פיקנטו – 5,327
- טויוטה קורולה – 4,654
- יונדאי טוסון – 2,758
- טויוטה יאריס קרוס – 2,488
- טויוטה ראב4 – 2,485
- קיה נירו – 2,433
- מאזדה 2 – 2,380
- יונדאי אלנטרה – 2,164
- יונדאי קונה – 1,757
רכבים חשמליים
בשנה שעברה נמכרו בישראל מעל ל-10,000 רכבים חשמליים, וההערכות היו שהשנה ימסרו כבר יותר מ-20 אלף כלי רכב כאלו. עם זאת, ברבעון הראשון עלו על הכבישים 4,625 רכבים חשמליים ואם קצב המסירות ישאר דומה צפויים להימכר כ-18 אלף רכבים חשמליים עד לסוף השנה. עם זאת, לצערנו זמני האספקה לדגמים חשמליים ארוכים במיוחד ולא ברור מה יהיה המצב בהמשך השנה.
הדגם שממשיך להוביל את השוק החשמלי הוא טסלה מודל 3, אך לאור העלאות המחירים התכופות וכניסת דגמים נוספים לשוק ככל הנראה זה לא ימשך לעוד זמן רב.
עשרת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר:
- טסלה מודל 3 – 1,452
- ג'ילי גיאומטרי C – 751
- יונדאי איוניק 5 – 658
- סרס 3 – 258
- יונדאי קונה EV – 244
- מרצדס EQA – 187
- פיאט 500 – 167
- סקייוול ET5 – 97
- אייווייז U5 – 77
- וולוו XC40 RECHARGE – 76
רכבי על
מתחילת השנה נמסרו לעשירי ישראל 135 רכבי על, מתוצרת פורשה, מזראטי, בנטלי, פרארי ואסטון מרטין. הדגמים המבוקשים ביותר היו כמובן רכבי SUV, וכך נמכרו מפורשה מקאן 26 יחידות, אחריו מזראטי לבנטה עם 23 יחידות ובמקום השלישי פורשה קאיין שממנו נמכרו 20 יחידות. אסטון מרטין DBX, דגם הפנאי הבריטי, מסר לעומת זאת רק שתי יחידות.