יצרנית היוקרה ב.מ.וו חושפת את הדור החדש של דגם הפנאי הקומפקטי X1. הדגם מתחרה באאודי Q3, ומרצדס GLA, והדור החדש צפוי להגיע לארץ ברבעון הראשון של השנה הבאה. לראשונה מוצגת גם גרסה חשמלית לחלוטין, שבהתאמה תתחרה במרצדס EQA, וולוו XC40 RECHARGE ודומיהם.
עיצוב הדגם החדש מהווה התקדמות וחידוד ביחס לדור היוצא והוא כולל פנסים חדשים עם חתימת תאורת היום החדשה של ב.מ.וו, גריל קדמי גדול ובולט יותר, חישוקי גלגלים נאים והתוצאה הסופית נאה ומודרנית. מידות ה-X1 צמחו במעט, והוא מתפרס על 4.5 מטר לאורך, 184.5 ס"מ לרוחב, גובהו 164.2 ס"מ, בסיס הגלגלים באורך של 269.2 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 540 ליטרים.
תא הנוסעים חדש לחלוטין וכולל קונסולה מרכזית "צפה" עם בורר הילוכים אלקטרוני ותחתיה ישנו תא אחסון גדול, מערכת מולטימדיה iDrive 8 החדשה של ב.מ.וו עם צמד מסכי 10.7" ו-10.25" שמשמשים את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה ושליטה קולית נרחבת. כאופציה תוצע חבילת M עם פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובתוך תא הנוסעים, בולמי M-ספורט ינמיכו את המרכב ב-1.5 ס"מ, ומפרט האבזור התקני יכלול פריטי נוחות רבים ואת כל מערכות הבטיחות המקובלות.
יחידות הנעה:
X1 מוצע במגוון גרסאות עם מנועי בנזין, דיזל ופלאג-אין הייבריד, ולצידן גם iX1 החשמלי. גרסאות הבנזין והדיזל הבכירות כוללות מערכת מיקרו היברידית 48V, וכל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים דו-מצמדית.
גרסת הבנזין הבסיסית נקראת sDrive18i והיא כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ. בגרסה זו ההנעה קדמית ונתון התאוצה עומד על 9.2 שניות.
מעל לגרסה זו תוצע גרסת xDrive23i עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים ובהספק של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ. כאן ההנעה כפולה והרכב מאיץ למאה ב-7.1 שניות. גרסאות הדיזל מציעות מנוע טורבו בנפח 2 ליטר ובהספקים של 150 עם הנעה קדמית או 197 כ"ס עם הנעה כפולה.
שתי גרסאות הפלאג-אין מבוססות על מנוע הבנזין 1.5 ליטר. לגרסת xDrive25e הנעה כפולה הודות למנוע חשמלי אחורי והספק משולב של 245 כ"ס ו-48.6 קג"מ, וגרסת xDrive30e מציעה הספק משולב גבוה יותר של 326 כ"ס ונתון מומנט זהה. גרסת הבסיס מאיצה למאה ב-6.8 שניות ומגיעה עד ל-190 קמ"ש, ואילו הגרסה הבכירה מאיצה ב-5.7 שניות ומגיעה ל-205 קמ"ש מירביים. לשתי הגרסאות סוללה זהה בקיבולת 14.9 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה חשמלי של 77-88 ק"מ, בהתאם לגרסה ורמת הגימור.
דגם iX1 החשמלי מוצג בנתיים בגרסת הנעה אחת. זו נקראת xDrive30 וכוללת שני מנועים חשמליים שההספק המשולב שלהם עומד על 268 כ"ס ו-50.3 קג"מ. נתון התאוצה עומד על 5.7 שניות, המהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש, ובמצב "בוסט" הספק המנוע עולה ל-313 כ"ס לזמן מוגבל.
ל-iX1 סוללה בקיבולת של 64.7 קוט"ש, שמספקת טווח של 413-438 ק"מ לפי תקן WLTP. הסוללה נטענת בזרם AC בהספק של עד 11 קו"ט, ובתוספת תשלום ניתן לשדרג לטעינה של 22 קו"ט. בעמדת DC מהירה ההספק המירבי עומד על 130 קו"ט, וטעינה של 10-80% אורכת 29 דקות. בב.מ.וו אומרים כי מערכת הבלימה הרגנרטיבית של ה-iX1 מתקדמת ויעילה, וכוללת גם מצב אוטומטי שמשנה את עוצמת הבלימה בהתאם למידע שנתקבל ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית.