כמו אצל חברות יפניות נוספות, במשך שנים נראה היה שמהנדסי הונדה ישנים שנת חורף עמוקה ואינם שמים לב למהפכה שעוברת תעשיית הרכב והמעבר המואץ שלה להנעה מבוססת חשמל. ב-2019 הראו בהונדה סימן חיים ראשון והציגו את E, מכונית סופר-מיני חשמלית המיועדת לשוק האירופאי ומשווקת רק בו. לאחר מכן הכריזו בחברה על צמד פלטפורמות ייעודיות לדגמים חשמליים, ואף הציגו מספר דגמי קונספט שיגיעו לייצור מתישהו בהמשך. כעת מציגה החברה הקטנה דגם חשמלי ראשון לייצור במספרים גדולים, והוא בכלל מבוסס על מכלולים של ג'נרל מוטורס האמריקאית.
הדגם נקרא פרולוג, משתייך לקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים (D-SUV) ומתמקם בהיצע הדגמים של הונדה מעל CRV ובמקביל לפספורט. מידות הרכב עומדות על 487.7 ס"מ לאורך, 198.8 ס"מ לרוחב, גובהו 164.3 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של 309.3 ס"מ, ולמרות מידותיו הוא יוצע עם חמישה מקומות ישיבה בלבד.
הונדה עדיין לא חושפת את הפרטים הטכניים של הפרולוג אך אומרת כי יחידת ההנעה נלקחה מג'נרל מוטורס. כלומר, מדובר בפלטפורמת "אולטיום" של הקונצרן האמריקאי וניתן להעריך שהיצע המנועים והסוללות יהיה דומה לזה שבשברולט בלייזר הדומה בגודלו.
בעוד הבסיס הטכני מבוסס על פתרונות של ג'נרל מוטורס, מלאכת העיצוב הוטלה במלואה על צוות של הונדה הממוקמים במרכז הפיתוח של החברה בלוס אנג'לס, וכמו שאר הדגמים העדכניים של המותג היפני גם הפרולוג מתהדר בעיצוב נקי וחלק השונה מאוד מקו הדגמים הקודם של הונדה שבלטו בזכות קווי עיצוב צעקניים ורועשים.
בתא הנוסעים הונדה שומרת על קו עיצובי שמוכר מדגמים אחרים כמו הסיוויק ו-CRV וכולל קווים אופקיים ופקדים פיזיים, ולצד אלו מציגה פרשנות יותר מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ללא חופה בגודל 11" ומערכת מולטימדיה עם מסך צף בגודל 11.5".
כאמור, זהו הדגם החשמלי השני של הונדה אחרי E – אך ממש לא האחרון. למרות ששיווק הפרולוג יחל רק ב-2024, עד לשנת 2030 הונדה מקווה למכור 30 דגמים חשמליים, מהם ימכרו 2 מיליון עותקים בכל שנה. בשונה מהפרולוג, שכאמור מבוסס על מכלולים של חברה חיצונית, שאר הדגמים יתבססו על פלטפורמה חשמלית ייעודית בפיתוח עצמי של הונדה, ובימים אלו היא אף שוקדת על הקמת מפעל לייצור סוללות בשיתוף פעולה עם LG שיפתח את שעריו בשנת 2025.