פורד מציגה את הדור החדש של צמד הגרסאות הכבדות בסדרת הטנדרים F – ה-F250 ו-F-350 שדומים בגודלם אך בעלי יכולות גרירה שונות. נציין כי האח הקטן F-150, שהוא אגב הדגם הנמכר בארה"ב מזה שנים והבסיס לגרסה החשמלית Lightning, הוצג בדורו הנוכחי לפני כשנתיים.
צמד הדגמים יוצעו עם שלושה מנועים, כולם בתצורת V8 וכולם משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה. למנוע הדיזל נפח של 6.7 ליטר והוא מפיק 482 כ"ס ומומנט עצום של 145 קג"מ. לצידו שוכן מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 6.8 ליטר שלדברי פורד מחליף את מנוע ה-6.2 איתו הוצע הדור הקודם ומפיק הספק משופר ממנו – כלומר יותר מ-390 כ"ס. בפסגת ההיצע יוצע מנוע בנזין בנפח 7.2 – זהה לדור הקודם, אך לדברי החברה גם הוא עבר שינויים רבים והספקו גבוה יותר מבעבר, אז היה מדובר ב-436 כ"ס.
כפי שניתן לראות, פורד עדיין לא מספקת את הפרטים המלאים על הדגם החדש, וכך גם לגבי כושר ההעמסה והגרירה שגם הם שופרו ביחד לדור היוצא. כלומר, יכולת ההעמסה של הרכבים תעמוד על יותר מ-3.5 טון, יכולת הגרירה של נגרר עם מערכת בלימה גבוהה מ-10 טון, ואם מדובר בנגרר המתחבר להתקן מיוחד במרכז הארגז משקלו יכול להיות יותר מ-16 טונות.
חידוש נוסף בדור החדש הוא במערכת חשמל ייעודית להוספת התקנים שונים בארגז המטען, כמו למשל מנופים וכדומה. לדברי פורד מתקיני המערכות יקבלו גישה לשירותי הענן של החברה, ויוכלו להגדיר את מערכות הרכב בהתאם לצרכים. כך למשל ניתן יהיה לשלוט על המנוף המותקן באמצעות מסך המולטימדיה של הרכב, ובפורד מדגישים גם היבט בטיחותי – ניתן יהיה להגדיר שלא יוכלו לשלב הילוך בזמן שהמנוף לא מקופל ומקובע כראוי. בנוסף, מערכת הענן של פורד תאפשר ללקוחות החברה לנהל את צי הרכב, לקבל דיווחים על סגנון הנהיגה של העובדים ועל מצב תחזוקת הרכב, להנות משירותי הדרך של פורד ועוד.
בהתאם למעמדו, בפורד לא שינו מדי את עיצובו החיצוני של הרכב והוא נותר דומה לקודמו ולטעם הלקוחות. לעומת זאת, בתא הנוסעים בוצע שינוי של ממש ובפורד אומרים כי המטרה הייתה להביא ליצירת אווירה של רכב פרטי, הן באיכות החומרים וההרכבה והן ברשימת האבזור הארוכה. זו כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה עם מסכים בגודל של 8-12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף, קישוריות דור 5 המאפשרת עדכוני OTA ושימוש באפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי, משטח טעינה אלחוטית, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, ההגה והדוושות, מערכת שמע של B&O, שקעי חשמל 120V להפעלת אביזרים, מערכת צילום היקפית עם 28 מצלמות ועוד. בסעיף הבטיחות נמצאות כל המערכות המקובלות, ובנוסף להן מערכות לסיוע בחניה עם נגרר, מערכת אוטונומית לנסיעה לאחור בעת חיבור לנגרר ועוד.
גם שברולט סילברדו מתחדש
לצד סדרת F של פורד, גם המתחרה מבית ג'נרל מוטורס עבר רענון קל. בשלב זה מדובר בגרסאות הכבדות של הדגם – 2500 שמשווק בישראל ו-3500 בעלת גלגלים אחוריים כפולים לשיפור יכולות הנשיאה של הרכב, ואילו גרסת 1500 הקלה טרם נחשפה בגרסה המחודשת.
יחידת ההנעה של הדגם נותרה עם אותו בסיס – V8 טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטרים, אך הספק המנוע שופר ל-470 כ"ס ו-134.5 קג"מ (לעומת 445 כ"ס ו-124.5 קג"מ בדגם היוצא). לצד מנוע זה יוצע כבעבר מנוע בנזין אטמוספרי בנפח ותצורה זהים, המפיק 407 כ"ס ו-64 קג"מ. בשברולט אומרים כי גם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 10 מהירויות עברה מספר שינויים, וכל אלו שיפרו את יכולת הגרירה וההעמסה של הרכב, אך בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים.
עיצובו החיצוני של סילברדו המחודש מציג פנסים קדמיים עם תאורת יום בעיצוב חדש שמקיף אותם, שינוי קל גם ביחידות התאורה האחורית, ועיצוב שונה לפגושים מלפנים ומאחור. בתוך תא הנוסעים ישנו עיצוב חדש המשרה אווירה של רכב פרטי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 13.4" המבוססת על מערכת ההפעלה של גוגל, וזו כוללת את מפות החברה, עדכוני OTA, תפעול קולי ועוד. רמת הגימור הבכירה High Country מציעה בנוסף דיפוני עור ועץ אמיתי, חימום ואוורור לכל המושבים, מערכת שמע משודרגת של BOSE, ותפעול חשמלי לדלת תא המטען, המושבים הקדמיים, ההגה והדוושות. בנוסף, רמת גימור זו מוצעת עם חבילת השחרה לכל חלקי הניקל המבריקים.