ארגון הבטיחות האירופאי EURO NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו בסבב האחרון. הדגמים שנבחנו הם וולוו C40, מרצדס C קלאס, קיה EV6, אופל אסטרה, פיג'ו 308 ופולקסווגן מולטיוואן. שני הדגמים הראשונים כבר משווקים בארץ, השאר צפויים להגיע בחודשים הקרובים.
ה-C40 של וולוו קיבל ציונים של 92% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על משתמשי דרך אחרים ו-89% בתפקוד מערכות הבטיחות ואלו העניקו לו את הציון הכולל של חמישה כוכבים.
גם קיה EV6 קיבל חמישה כוכבים הודות לציונים של 90% למבוגרים, 86% לילדים, 64% בהגנה על משתמשי דרך ו-87% על מערכות הבטיחות. עם זאת, בארגון ציינו כי ההגנה על חזה הנהג וילד במושב האחורי-שמאלי חסרה, ובעת פניה בצומת זיהוי הולך רגל בוצע באיחור.
מרצדס C קלאס זכאית גם היא לציון מלא של 5 כוכבים, הודות לציוני משנה של 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-82% בתפקוד מערכות הבטיחות. בארגון העירו כי מהנדסי החברה לא סיפקו להם מידע על כרית האוויר שבין הנהג לנוסע ולכן לא קיבלו ניקוד על סעיף זה, ובדומה לקיה גם פה מערכות הבטיחות איחרו בזיהוי הולכי רגל בפניה בצומת.
הרכב האחרון שקיבל ציון של 5 כוכבים הוא פולקסווגן מולטיוואן, גרסת הנוסעים של המסחרית טרנספורטר, הודות להגנה של 90% על מבוגרים, 89% על ילדים, 69% על משתמשי דרך אחרים ומערכות הבטיחות קיבלו ציון של 87%.
המשפחתיות אופל אסטרה ופיג'ו 308 מבוססות על אותם פלטפורמה ומכלולים, ושניהם קיבלו ציון של ארבעה כוכבים בלבד. לאופל ציוני משנה של 80% בהגנה על מבוגרים, 82% על ילדים, 67% למשתמשי דרך אחרים ו-66% לתפקוד מערכות הבטיחות. לפיג'ו ציוני משנה של 76% למבוגרים, 84% לילדים, 68% למשתמשי דרך ו-65% למערכות הבטיחות. הפיג'ו ספגה ביקורת על פגיעה בחזה הנהג, ואילו האופל הצליחה שם אך הנוסע הקדמי נפגע באותו אזור. גם מערכות הבטיחות של הדגמים הדומים לא פעלו תמיד כשורה.