ארגון הבטיחות האירופאי יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בחודש החולף. הדגמים שנבחנו הם ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר ו-X1 החדש, הלהיט הנוכחי של שוק הרכב הישראלי BYD ATTO3, סיטרואן C5X, מאזדה CX60, מרצדס EQE, מוביליז לימו, צמד הדגמים הקטנים של סיאט – איביזה וארונה ופולקסווגן גולף. למעט סיטרואן ומוביליז, כל היצרנים זכו בציון המירבי של חמישה כוכבים.
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר הוא מיניוואן שמתחרה במרצדס B קלאס, וקיבל ציון של חמישה כוכבים הודות לציוני משנה של 88% בהגנה על מבוגרים, 81% על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-92% בתפקוד מערכות הבטיחות. דגם הפנאי הקומפקטי של היצרן, X1, קיבל גם הוא ציון זהה עם ציוני משנה דומים של 86% למבוגרים, 89% על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ומערכות הבטיחות קיבלו ניקוד של 92%.
הדגם שמן הסתם הכי יעניין את הקורא הישראלי הוא רכב הפנאי הסיני-חשמלי BYD ATTO3 שהושק אצלנו לאחרונה ומסירות ללקוחות יחלו בקרוב ממש. גם דגם זה ממשיך את תופעת המותגים הסיניים הבטוחים מהחודש הקודם, ומקבל ציוני משנה של 91% על מבוגרים, 89% על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ומערכות הבטיחות תפקדו ברמה של 74%, וכל אלו הקנו לו ציון כולל של חמישה כוכבים.
דגם הפנאי-קופה של סיטרואן, C5X, הסתפק בציון של ארבעה כוכבים בלבד, בעקבות ציוני משנה של 82% למבוגרים, 87% לילדים, 69% להולכי רגל ו-66% בתפקוד מערכות הבטיחות. בארגון אומרים כי מערכות הבטיחות תפקדו לעתים באופן לא מושלם.
דגם הפנאי הגדול של מאזדה, CX60, קיבל ציונים משנה של 88% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 89% להולכי רגל ו-76% למערכות הבטיחות וכל אלו מביאים לציון של חמישה כוכבים.
מכונית הסלון החשמלית מרצדס EQE קיבלה ציוני משנה מרשימים של 95% למבוגרים, 91% לילדים, 83% על הגנת הולכי רגל ו-81% על תפקוד מערכות הבטיחות. בארגון ציינו לטובה את מערכות הבטיחות האקטיביות שפעלו באופן מרשים, ובמיוחד את מערכת העצירה האוטונומית בצד הכביש במקרה שהנהג אינו מגיב. מזכ"ל הארגון אף אמר כי "נהיגה אוטונומית מלאה עדיין רחוקה, אבל הבסיס מוקם על ידי מערכות נהיגה מסייעות חזקות ובעלי ביצועים גבוהים כמו זו של מרצדס. כל הכבוד להם על הציון 'טוב מאוד', ועל קבלת דירוג הבטיחות הרביעי של חמישה כוכבים השנה".
מוביליז, מותג משנה של רנו המייצר רכבים לשוק המוניות והרכבים השיתופיים, הגיש למבחן את מכונית הסדאן לימו שקיבלה ציון של ארבעה כוכבים. זאת בגלל ציוני משנה של 80% להגנה על מבוגרים, 75% להגנה על ילדים, הולכי רגל 59% ומערכות הבטיחות קיבלו ציון של 71%.
סיאט הגישה למבחן את הסופר-מיני איביזה ודגם הפנאי הקטן המבוסס עליה ארונה, ושניהם קיבלו ציון של חמישה כוכבים עם ציוני משנה דומים. לאיביזה ציון של 83% בהגנה על מבוגרים, 82% על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-70% בתפקוד מערכות הבטיחות. האחרונה קיבל ציונים זהים בהגנה על מבוגרים ובתפקוד המערכות, אך ההגנה על ילדים עומדת על 83% ועל הולכי רגל 65%.
דגם נוסף של קונצרן פולקסווגן שנבחן הוא המשפחתית גולף. לרכב זה ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 87% על ילדים, 74 אחוזי הגנה על הולכי רגל ו-82% בתפקוד מערכות הבטיחות.
לסיום, בארגון ציינו כי הגרסה ההיברידית של דגם הפנאי הקטן ניסאן ג'וק קיבל ציון מקביל לגרסת הבנזין – חמישה כוכבים משנת 2019.