ארגון הבטיחות האירופאי EURO NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בסבב הראשון של שנת 2022. מבין חמישה דגמים שנבחנו ארבעה זכו בציון המירבי של חמישה כוכבים, ורק אחד הסתפק בארבעה.
פולקסווגן פולו
הסופר-מיני שהוצגה בשנת 2017 עברה מתיחת פנים בשנה שעברה וניגשה שוב למבחני הריסוק. בארגון נתנו לרכב ציון כולל של חמישה כוכבים בזכות הגנה של 94% על מבוגרים, 80% על ילדים, 70% על הולכי רגל, וציון של 70% לפעולת מערכות הבטיחות. בארגון ציינו כי מערכות הבטיחות התקשו לעתים לזהות עצמים בעת פניה בצומת, וכן רוכבי אופניים שחצו בין שתי מכוניות חונות. פולקסווגן טאיגו, דגם פנאי קטן חדש, מבוסס על הפולו וזכה בציונים דומים.
לקסוס NX
דגם הפנאי היוקרתי שחולק מכלולים רבים עם טויוטה ראב4 זכה גם הוא בחמישה כוכבים. הציון מורכב מהגנה של 83% על מבוגרים והולכי רגל, 87% על ילדים, ומערכות הבטיחות קיבלו ציון מרשים ביותר של 91%. בארגון טענו כי מהנדסי לקסוס לא שיתפו אותם באופן פעולת כרית האוויר המרכזית בין הנהג לנוסע, דבר שפוגע בתדמית המקצועית.
רנו מגאן E-TECH
הדגם החשמלי משלב מרכב של משפחתית קומפקטית עם דגם פנאי, וזכה גם הוא לציונים גבוהים. בהגנה על מבוגרים הרכב זכה בציון של 85%, על ילדים 88%, על הולכי רגל 69% ומערכות הבטיחות קיבלו ציון של 79% על תפקודן. בארגון ציינו כי ההגנה על חזה וצוואר הנהג לא מושלמת, וכי ההתרעה של מערכת הבלימה האוטונומית מאוחרת מדי ולא מאפשרת לנהג לבלום לפני המערכת.
ב.מ.וו סדרה 2 קופה
הדגם קיבל ציון סופי של ארבעה כוכבים, המורכב מ-82% בהגנה על מבוגרים, 81% על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו-64% בתפקוד מערכות הבטיחות. בארגון ציינו כי לדגם הורד ניקוד בעקבות היעדר כרית אוויר בין הנהג לנוסע, הגנה חלקית בלבד לילד מאחורי הנהג, ותפקוד לא מושלם של מערכות הבטיחות.
בנוסף, הודיעו בארגון כי דגמי פולקסווגן ID.5 ופורד טורנאו קונקט קיבלו ציון של חמישה כוכבים, בדומה לדגמים עליהם הם מבוססים – פולקסווגן ID.4 ופולקסווגן קאדי, בהתאמה.