סיאט, הצלע הספרדית בקונצרן פולקסווגן הענק, מודיעה כי בימים האחרונים מכרה את הרכב המיליון מסדרת רכבי הפנאי שלה. סיאט נכנסה לשוק רכבי ה-SUV באיחור משמעותי, כאשר רק ב-2016 הציגה את הרכב הראשון שלה בתחום – דגם הפנאי הקומפקטי אטקה. שנה לאחר מכן הציגה את ארונה המבוסס על הסופר-מיני איביזה, וב-2019 את דגם הפנאי הבינוני טראקו שהוא היחיד שלא הגיע לארץ.
בחלוקה לדגמים, הארונה הוא דגם הפנאי הנמכר ביותר של סיאט עם כ-481 אלף עותקים, אחריו האטקה עם 435 אלף יחידות, ולבסוף הטראקו שמסר 88 אלף מכוניות בלבד. דגמים אלו מהווים 49% מסך המכירות של סיאט, ואילו 51% שייכים לשני הדגמים הנוספים של החברה – איביזה ולאון.
ומה צופן העתיד? אמנם לסיאט יש כיום רק חמישה דגמים, אך הם משתייכים לקטגוריות המבוקשת ביותר בשוק האירופאי. מנגד, לחברה אין דגמים חשמליים בהיצע, ודגם ראשון כזה היא תשיק רק בשנת 2025.