קיה חושפת פרטים טכניים על דגם הפנאי החשמלי EV9, כשבועיים לאחר שהציגה את עיצוב הדגם. כזכור, הדגם מציע שבעה מקומות ישיבה, וצפוי להגיע לארץ עוד השנה.
כצפוי, מידות הדגם לא שונות בהרבה מדגם הקונספט שהוצג בעבר, והן עומדות על 501 ס"מ לאורך, 198 ס"מ לרוחב וגובה של 175.5 ס"מ. בסיס הגלגלים באורך של 310 ס"מ, ובניגוד לנפח תא המטען שטרם פורסם – כן נאמר כי לרכב כושר גרירה של עד 2.5 טון. מדובר ברכב פנאי גדול (E-SUV) שמקביל לטלורייד בהיצע הדגמים של קיה, אך בסיס הגלגלים שארוך באופן משמעותי מבטיח מרווח משופר לנוסעים.
בשלב זה קיה מציגה שלוש גרסאות הנעה ל-EV9. לגרסת הבסיס מנוע והנעה אחוריים בהספק של 217 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ויחד עם סוללה בקיבולת של 77 קוט"ש מתקבלת תאוצה של 8.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. גרסת הביניים מציעה יחידת הנעה זהה אך סוללה מוגדלת של 99.8 קוט"ש, וזו תספק תאוצה של 9.5 שניות (בשל תוספת המשקל) וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על 541 ק"מ. לגרסה הבכירה הנעה כפולה עם 380 כ"ס ו-61.2 קג"מ, ותאוצה של 6 שניות מעמידה למאה קמ"ש. בקיה מציינים כי לגרסה זו ניתן יהיה לרכוש "חבילת ביצועים" בעדכון OTA, שבאמצעות תוספת של 10.1 קג"מ תקצר את התאוצה ל-5.3 שניות בלבד. עוד אומרים בחברה כי חנות העדכונים תציע אפשרויות נוספות, כאשר חלקן בתשלום חד פעמי וחלקן ידרשו מנוי חודשי.
כמובן, כל גרסאות הדגם מבוססות על פלטפורמת E-GMP, וזו כוללת סוללות שפועלות במתח של 800V ומאפשרות טעינת DC בהספק של עד 350 קו"ט. טעינה בקצב שכזה תאפשר הוספה של 240 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך רבע שעה בלבד. כמו כן, הדגם יגיע עם טעינת AC בהספק של 11 קו"ט כסטנדרט אותה ניתן לשדרג ל-22 קו"ט, לצד תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.7 קו"ט.
רשימת האבזור של ה-EV9 כוללת בקרת אקלים מפוצלת ל-3 עם פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, שקעי טעינה לכל הנוסעים, מערכת שמע מתוצרת מרידיאן עם 14 רמקולים ומערכת אקטיבית לסינון רעשים, תאורת אווירה, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, קיפול חשמלי לשורה השלישית, צמד מסכי 12.3" ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, לצד מסך נוסף בגודל 5" לשליטה על בקרת האקלים ועוד. גם בתחום הבטיחות הרכב מציע רשימה ארוכה, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם סנכרון למערכת הניווט והתאמה של מהירות הנסיעה לתנאי הדרך, בלימה אוטונומית קדימה ואחורה עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, ומערכת לחניה אוטונומית הפועלת גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב – באמצעות שליטה על ידי שלט הרכב או האפליקציה בטלפון הנייד. לסיום, ה-EV9 מציע מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3 המבוססת על שני חיישני לידאר ו-13 חיישנים נוספים, וזו מאפשרת נסיעה אוטונומית בכבישים מהירים כולל שמירה על מרכז הנתיב, מרחק מהרכב מלפנים, וביצוע עקיפות. באופן מעט אירוני, מערכת זו תוצע רק ברמת הגימור הבכירה GT-line המציעה עיצוב וכיול ספורטיביים ואמורה להיות מהנה יותר לנהיגה.