פיג'ו מציגה את הדור השלישי של 3008, דגם הפנאי הקומפקטי שנחשב לאמת מידה בקטגוריה. ל-3008 שמור מקום של כבוד בפיג'ו, כאשר הדור הראשון הכניס אותה (באיחור) לסצנת הקרוסאוברים המתפתחת, הדור השני הציג לראשונה את העיצוב המהפכני של המותג ושיפר את מעמדו, וכעת הדור השלישי מוביל מהפכה נוספת – והוא הראשון המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית. מחברת לובינסקי נמסר, כי הדגם החדש יגיע לארץ במחצית השניה של השנה הבאה.
בשלב זה 3008 נחשף בגרסאות חשמליות בלבד, ובהמשך יוצגו גרסאות היברידיות – עם מערכת סיוע 48V או הנעת פלאג-אין. כאמור, הגרסאות החשמליות מבוססות על פלטפורמת STLA הייעודית של תאגיד סטלנטיס, כאן בגרסת "מדיום" לדגמים בינוניים. ל-3008 החדש אורך של 454 ס"מ (+9 ביחס לדור הקודם), רוחב של 189 ס"מ (+5), גובהו 164 ס"מ (+2), בסיס הגלגלים משתרע על 272 ס"מ (+5) ונפח תא המטען 520 ליטרים.
ל-3008 החשמלי שלוש גרסאות הנעה. לגרסת הבסיס מנוע והנעה קדמיים בהספק של 210 כ"ס ו-35 קג"מ, מעליה גרסה עם הספק משופר של 230 כ"ס ו-34.5 קג"מ ובנוסף תוצע גרסת הנעה כפולה עם 320 כ"ס ו-52 קג"מ. לגרסאות ה-210 ו-320 כ"ס סוללה בקיבולת של 73 קוט"ש וטווח של כ-525 ק"מ. גרסת ה-230 כ"ס הנעה קדמית תשודך לסוללת ענק של 98 קוט"ש, עם טווח של יותר מ-700 ק"מ. נתונים מדוייקים על פי תקן WLTP יתפרסמו בהמשך, וכך גם נתוני הביצועים.
לשתי הסוללות טעינה מהירה של 160 קו"ט, וטעינה ביתית בהספק סטנדרטי של 11 קו"ט אותו ניתן לשדרג ל-22 קו"ט. הסוללות תומכות ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של 3 קו"ט, ולבלימה הרגנרטיבית 3 עוצמות שונות – אך בפיג'ו לא מציינים אם ישנה אפשרות לנהיגה בדוושה אחת. עוד הם אומרים כי האחריות תינתן ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ, ובגרסת ההנעה הכפולה המנוע האחורי נכנס לפעולה רק בזמן מחסור באחיזה, ומתנתק במהירות של יותר מ-135 קמ"ש על מנת לשמור על טווח הנסיעה.
העיצוב החיצוני ספורטיבי ומחודד, וחלקו האחורי של הגג משתפל בסגנון פנאי-קופה. בחזית יחידות תאורה צרות שביניהן פס שחור עם כיתוב שם הדגם, ומתחת שבכה גדולה ואטומה עם שלושת "טפרי האריה" בצידיה.
אל עיצוב תא הנוסעים נחשפנו לפני מספר חודשים, ורשימת האבזור כוללת תאורת מטריקס-לד כסטנדרט, מסך קמור 21" המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מסך נוסף בגודל 10" לקיצורי דרך בהתאמה אישית, מערכת ניווט מקורית עם תכנון מסלול ונקודות טעינה, אפליקציה לשליטה מרחוק, תאורת אווירה, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, אוורור ועיסוי, חימום לכל המושבים, מערכת שמע של Focal עם 10 רמקולים, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים ותאי אחסון בנפח כולל של 37 ליטרים. גם תחום הבטיחות עשיר, ולצד המערכות המקובלות ניתן למצוא בקרת שיוט אדפטיבית עם מעבר נתיב אוטונומי, זיהוי תמרורים מורחב ועוד.