שנה חלפה מאז הטבח ביישובי הדרום, שפתח את המלחמה שהשפיעה על המשק כולו – וגם על שוק הרכב שמסכם כעת את הרבעון השלישי של 2024. בחודשים שאחרי אותו טבח מחריד שוק הרכב היה משותק לחלוטין, אך בכל חודש שחלף הלקוחות התאוששו ונתוני המסירות השתפרו. בסיכום תשעת החודשים שחלפו, עלו לכבישים 226,339 מכוניות חדשות, ומדובר בירידה של 6% בלבד ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לאחר שפרסמנו את רשימת המותגים המובילים את השוק, בדקנו – רגע לפני סוף השנה והסיכומים המפורטים – מי הם הדגמים המועדפים על הצרכן הישראלי.
20 הדגמים המובילים:
- BYD אטו3 – 9,796
- יונדאי אלנטרה – 7,470
- סקודה אוקטביה – 6,727 (מתוכם 18 פלאג-אין ו-18 RS)
- טויוטה ראב4 – 5,317 (מתוכם 2 פלאג-אין)
- צ'רי FX – 5,067 (מתוכם 3,743 חשמליים)
- טויוטה יאריס קרוס – 5,055
- יונדאי קונה – 4,682
- טויוטה קורולה קרוס – 4,536
- BYD דולפין – 4,463
- מיצובישי אאוטלנדר – 4,186
- קיה פיקנטו – 4,149
- קיה ספורטאז' – 4,045 (מתוכם 303 פלאג-אין)
- מאזדה 2 – 3,913
- סיאט ארונה – 3,817
- ג'ילי גיאומטרי C – 3,613
- טויוטה קורולה – 3,536
- סוזוקי S-קרוס – 3,378
- צ'רי טיגו 8 פרו – 3,328
- מאזדה CX5 – 3,112
- טסלה מודל Y – 2,910
מתוך אותם 226,339 מסירות, 55,523 מכוניות הן חשמליות לחלוטין – ונתח השוק של הנעה זו עומד על 24.5%.
10 הדגמים החשמליים המובילים:
- BYD אטו3 – 9,796
- BYD דולפין – 4,463
- צ'רי FX EV – 3,743
- ג'ילי גיאומטרי C – 3,613
- טסלה מודל Y – 2,910
- טסלה מודל 3 – 2,326
- MG4 – 2,262
- MG ZS EV – 2,007
- זיקר X – 1,640
- קיה נירו פלוס – 1,476
מותגי היוקרה מסרו 21,538 מכוניות – זינוק חד של 18.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, בחישוב זה כללנו את מותגי ה"פרימיום-טק" הסינים שזולים משמעותית. כאשר מנכים אותם, הנתונים יורדים ל-15,921 מסירות ומדובר בירידה של 12.4% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. נתח השוק של רכבי היוקרה עומד על 7% (בלי מותגי ה"פרימיום-טק", 9.5% איתם), לעומת 7.5% בשנה שעברה.
5 דגמי היוקרה המובילים:
- קופרה פורמנטור – 1,022 (מתוכם 298 פלאג-אין ו-202 VZ)
- לקסוס NX – 851 (מתוכם 205 פלאג-אין)
- אאודי Q3 – 540 (מתוכם 13 RS)
- אאודי Q4 אי-טרון – 490
- וולוו EX30 – 450