אחרי תקופה ארוכה של רמזים ותמונות ריגול, וכדרכה ללא הודעה מוקדמת, טסלה החלה למכור בסין את מתיחת הפנים לרכב הפנאי מודל Y. הדגם החשוב ביותר של החברה האמריקאית נחשף לראשונה בתחילת 2019, הגיע לייצור שנה לאחר מכן וב-2023 היה לרכב הנמכר ביותר בעולם.
כדי לשמר את ההצלחה, טסלה ביצעה למודל Y מקצה שיפורים על מנת שיוכל להתמודד מול המתחרים שלא מפסיקים לזרום – בעיקר מסין. בסעיף העיצוב החיצוני, החזית חדשה לחלוטין עם "מכסה מנוע" חדש, בחלקו התחתון פס תאורת יום בסגנון הסייברטראק, ומתחתיו יחידות תאורה ראשיות נפרדות ופגוש בעיצוב חדש. לעומת החזית, הפרופיל שומר על דמיון מוחלט לדגם היוצא. מאחור יש דלת בעיצוב חלק מבעבר, שנוסף בה פס תאורה בין הפנסים. לפגוש עיצוב בולט וספורטיבי יותר, ובו נמצא כעת משכנה החדש של לוחית הרישוי. את שינויי העיצוב, שהביאו לתוספת של 4.7 ס"מ באורך הרכב, חותמים חישוקי גלגלים שונים וצבעי מרכב חדשים.
אם בחלק החיצוני ההשראה התקבלה מסייברטראק, בתוך הרכב המודל Y מיישר קו עם מודל 3 המחודשת שהוצגה לפני כשנה וחצי. יש עיצוב חדש לדשבורד שכולל גם תאורת אווירה היקפית, מושבים חדשים ותומכים יותר וגם גלגל הגה בעיצוב חדש. בדומה למודל 3, מאחוריו אין מוט לבורר ההילוכים, שעבר למסך המגע. יחד עם זאת, וככל הנראה בעקבות תלונות הלקוחות, מוט האיתות נותר על מקומו – וטוב שכך.
לרשימת האבזור נוספו אוורור למושבים הקדמיים, קיפול חשמלי לאחוריים, מערכת שמע עם 16 רמקולים ומסך 8" חדש ליושבים מאחור. לצד אלו טסלה מבטיחה שיפור לנוחות הנסיעה, הודות למתלים בכיול חדש, שיפורים במבנה השלדה, תוספת חומרי בידוד ועוד.
בשלב זה טסלה מציגה רק את גרסאות הבסיס של הדגם – הנעה אחורית או טווח ארוך עם הנעה כפולה; גרסת הפרפורמנס הבכירה תצטרף בהמשך. שתי הגרסאות מאיצות מהר יותר, עם נתון של 5.9 או 4.3 שניות בהתאמה, לעומת 6.9 ו-5 שניות בדגם היוצא. מנגד, הן גם מגיעות למהירות מרבית של 201 קמ"ש, לעומת 217 בדגם הקודם. טווח הנסיעה מעט ארוך יותר, הודות לעיצוב החיצוני ששיפר במעט את מקדם הגרר, מ-0.23 ל-0.22. בגרסת הבסיס הוא צמח מ-455 ל-466 קילומטרים, ובגרסת הטווח הארוך מ-533 ל-551 ק"מ.
כדרכה, טסלה לא מפרסמת פרטים טכניים רבים, אך פרסומים בסין טוענים כי לגרסת הבסיס יש מנוע אחורי המפיק 295 כ"ס וסוללת LFP בנפח של 62 קוט"ש, בזמן שגרסת הטווח הארוך מציעה מנוע אחורי עם 260 כ"ס, קדמי עם 184 נוספים וסוללת 78 קוט"ש בכימיית NCM.