יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מודיעה על השקת דגם הפנאי החשמלי BZ4X בגרסה משודרגת. זו תאפשר טעינה מהירה יותר – בזרם AC הודות לחיבור תלת פאזי, ובחיבור DC הודות לעדכוני תוכנה, לצד תצוגה נוחה ומדויקת יותר של טווח הנסיעה. עדכון התוכנה זמין ללא תשלום לרכבים קיימים.
בטעינת AC איטית, שודרג החיבור לתלת פאזי בהספק של 11 קו"ט, במקום חד פאזי 7.4 קו"ט שאיתו נמכר הרכב עד כה. בטויוטה אומרים כי בהתאם זמן הטעינה לסוללה מלאה ירד מכ-11 שעות לכ-6.5 שעות, אך בפועל יתכן ומדובר בשינוי משמעותי עוד יותר מכיוון שלא תמיד התשתית מאפשרת חיבור חד פאזי של 32 אמפר.
כמו כן, בטעינת DC בוצעו שיפורים גם כן. על מנת לשמור על בריאות הסוללה לטווח הארוך, בטויוטה הגבילו את מספר הטעינות המהירות לפעמיים בכל 24 שעות. כעת ההגבלה הוסרה, וגם הספק הטעינה מעל 80% עלה. יחד עם זאת, בטויוטה מדגישים כי לא ויתרו על אמינות הסוללה לאחר שנים של שימוש.
תחום נוסף בו הדגם סבל ממחלות ילדות שכעת טופלו הוא חישוב ותצוגת הטווח הנותר. לדברי טויוטה, מעתה יוצגו אחוזי הסוללה – גם במהלך הנסיעה וגם בטעינה. גם חיזוי הטווח השתפר, וכולל כעת מרווח ביטחון קטן יותר (והצגת טווח שימושי גדול יותר) לצד חישוב מדוייק יותר של השפעת המזגן על הטווח.
שאר מפרט הרכב נותר ללא שינוי מאז השקתו לפני כשנה, ואת דעתנו עליו תוכלו לקרוא כאן. לסיום, בטויוטה מעניקים לרוכשים חבילת התקנה לעמדה ביתית, שלדבריהם עולה 6,490₪.