טויוטה מציגה את הדור החמישי של רכב השטח לנד קרוזר, 14 שנים אחרי שקודמו נכנס לשירות. מדובר בגרסת פראדו המוכרת בארץ, וקטנה מ-300 הענק שדורו הנוכחי נחשף לפני כשנתיים. הרכב החדש מציג שורה ארוכה של שיפורים וחידושים, ולארץ הוא יגיע במחצית השנייה של 2024.
בעוד הדורות הקודמים שווקו בשתי גרסאות מרכב, ארוכה (5 דלתות, 7 מקומות) וקצרה (3 ו-5), החדש יציע גרסה אחת וארוכה בלבד. בדומה למקבילו לקסוס GX שנחשף לאחרונה הוא מבוסס על שלדת סולם חדשה לחלוטין בשם TNGA-F, ומידותיו קטנות במעט מהאח היוקרתי. אורכו של לנד קרוזר החדש 492 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ, גובהו 187 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של 285 ס"מ. נתוני השטח: מרווח גחון של 22 ס"מ, זווית גישה של 31 מעלות ונטישה של 22 מעלות.
הדגם החדש יוצע במספר גרסאות הנעה. לאירופה יגיע עם טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר המוכר מהדור היוצא שמפיק 204 כ"ס ו-51 קג"מ, ולארה"ב עם יחידה היברידית המבוססת על מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר ובהספק משולב של 331 כ"ס ו-64.2 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים, ולהנעה כפולה עם הילוך כוח ונעילות לדיפרנציאל המרכזי והאחורי. למנוע הדיזל תתווסף ב-2025 מערכת מיקרו היברידית, ועדיין לא ידוע מי מהשניים יגיע לארץ. בנוסף, בשווקי המזרח ודרום אמריקה יוצעו מנועי בנזין נוספים: אטמוספרי 2.7 ליטר 167 כ"ס וטורבו 2.4 ליטר 281 כ"ס.
העיצוב החיצוני רבוע וקשוח, ולדברי טויוטה נעשה בהשראת דורות קודמים של הדגם ולטובת שיפור הראות החוצה – בעיקר בחלונות הצד ועיצוב קורות A. בנוסף, העיצוב תוכנן כך שחלקי מרכב יהיו זולים להחלפה, במקרה של שבר בנהיגת שטח תובענית. יחידות התאורה הקדמיות רבועות בגרסאות הרגילות, אך עגולות במהדורת ההשקה "First Edition" שכוללת אלמנטים היסטוריים נוספים ומוגבלת ל-8,000 יחידות בלבד – מתוכן 3,000 באירופה ו-5,000 בארה"ב.
בניגוד אליו, תא הנוסעים מודרני ועדכני, אך כולל שימוש נרחב בפקדים פיזיים לשליטה על המערכות השונות. המפרט הטכני כולל, בהתאם לרמת הגימור, ניתוק למוט המייצב הקדמי להגדלת מהלך המתלה, בקרת ירידה במדרון, מיגוני גחון מקוריים מהמפעל, מצלמות 369 מעלות עם תצוגת "מכסה מנוע שקוף" והצגת גחון הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך 8" או 12.3", חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף של אנדרואיד ואפל, מפתח דיגיטלי, אפליקציה לשליטה מרחוק ועדכוני OTA, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, תצוגה עילית, שקע 220V בתא הנוסעים, מושבי השורה הראשונה והשניה עם חימום ואוורור, מערכת שמע עם 14 רמקולים ועוד. כמו כן, הדגם יציע שלל מערכות בטיחות אקטיביות, חלקן לראשונה בתולדותיו, כמו שמירה על מרכז הנתיב ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
וגם: הדור הראשון מתעדכן
במקביל להשקת הדור החדש, טויוטה מבצעת עדכון קליל לדור הראשון של לנד קרוזר, שנחשף לראשונה ב-1984 ומשווק ביפן ובמספר מדינות נוספות ברציפות ועם שינויים קלים בלבד.
מתיחת הפנים עדינה במיוחד, וכוללת שילוב של תאורת לד בפנסי החזית, גריל שונה במעט וחישוקי גלגלים חדשים. בתוך תא הנוסעים הותקן לוח מחוונים חדש, חיבורי ה-USB הוחלפו ל-Type-C, וכאופציה ניתן להוסיף מערכת מולטימדיה עם מסך 6.5".
נציין כי בשנה שעברה קיבל הרכב מנוע חדש, טורבו דיזל 2.8 ליטר עם 204 כ"ס, והוא משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 אוטומטית. כפי שהיה עד כה, הלנד קרוזר J70 ימשיך להימכר במרכב סגור קצר או ארוך, או בגרסת שלדה עם חד או דאבל קבינה.