יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מכריזה על הקמת מערך Toyota professional כחלק מהעמקת הפעילות המסחרית של היצרן. במסגרת זו תספק החברה שירות ייעודי ללקוחות עסקיים, הן באולמות המכירה והן במרכזי השירות לאחר מכן, בתחומי מכירה, תחזוקה, מימון, ביטוח, אחריות, והתאמות הרכב לצרכי העסק.
בטויוטה שואפים למכור באירופה 170 אלף מסחריות במהלך השנה הבאה, שהן כ-7% מהשוק. לשם השוואה, ב-2023 מכרה טויוטה אירופה יותר מ-140,000 מסחריות. לשם כך, ובמקביל להקמת מערך השירות הייעודי, מחדשת החברה את מגוון הדגמים – ושני הקטנים בהיצע מגיעים כעת לישראל.
טויוטה סיטי
המסחרית הקטנה ביותר של טויוטה נקראת באירופה פרואייס סיטי, ובארץ סיטי בלבד. מדובר בדגם שפותח בשיתוף פעולה עם תאגיד סטלנטיס, והוא זהה לסיטרואן ברלינגו, פיאט דובלו, אופל קומבו ופיג'ו פרטנר. בדומה לכל אלו, מתיחת הפנים כוללת עיצוב חדש לחזית היוצרת בידול בין המותגים, ותוספת של אבזור נוחות ובטיחות.
לארץ מגיעה הסיטי בשתי גרסאות מרכב – רגילה עם 5 מושבים או מוארכת עם 7. לשתיהן מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר שמפיק 131 כ"ס ו-30.6 קג"מ, והוא משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ולהנעה קדמית. נתוני הביצועים עומדים על תאוצה של 11 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 184 קמ"ש וצריכת הדלק נעה בין 18.2 ק"מ לליטר בגרסה הקצרה ו-17.2 ק"מ לליטר בארוכה. עוד בהבדלים הטכניים: לגרסה הקצרה תא מטען בנפח 983 ליטר, כושר העמסה של 629 ק"ג וכושר גרירה של 1.3 טון. לעומתה, לגרסה הארוכה נפח מטען של 1,538 ליטר, כושר ההעמסה עומד על 725 ק"ג ויכולת הגרירה מגיעה ל-1.1 טון.
רשימת האבזור כוללת חישוקי פלדה 16", תאורת חזית לד, פנסי ערפל קדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך 10" וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס בהתקנה מקומית, חיישני חניה אחוריים, לוח מחוונים אנלוגי עם מסך 3.5", מנופי העברת הילוכים מההגה, בקרת שיוט רגילה, בלם יד חשמלי וריפוד בד. בתחום הבטיחות: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על עייפות הנהג.
טויוטה פרואייס
האחות הגדולה של סיטי היא פרואייס, מסחרית בינונית שגם היא זהה לדגמי סטלנטיס כמו סיטרואן ג'מפי, פיג'ו אקספרט, אופל ויוארו ופיאט סקודו, וגם כאן העדכון מקנה עיצוב חדש לחזית וסביבת נהג מאובזרת יותר.
לארץ מגיעה הפרואייס בגרסת מרכב אחת "מדיום", המציעה כושר העמסה של 5.8 מ"ק ו-1,000 ק"ג, לצד כושר גרירה של 2.3 טון. למנוע הדיזל נפח של 2 ליטרים, והספק של 177 כ"ס ו-40.8 קג"מ. הוא משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ולהנעה קדמית, ואלו מספקים תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק שעומדת על 13.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
רשימת האבזור כוללת 3 מושבים עם חימום, חישוקי פלדה 16", חיישני חניה אחוריים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10", מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל זהה וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מנופי העברת הילוכים מההגה וריפוד בד. בתחום הבטיחות יש 4 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים והתרעה על עייפות הנהג.
מחירון טויוטה מסחריות:
- סיטי 5 מושבים – 177,990₪
- סיטי 7 מושבים – 185,990₪
- פרואייס – 273,990₪
פרואייס מקס נחשפת בחו"ל
במקביל, טויוטה מציגה באירופה מסחרית גדולה בשם פרואייס מקס ומהיבואנית נמסר כי היא תגיע לישראל ברבעון השני של 2025. כצפוי, גם דגם זה מתבסס על שיתוף הפעולה עם סטלנטיס, וזהה לפיאט דוקאטו, סיטרואן ג'מפר, פיג'ו בוקסר ואופל מובאנו.
כמקובל בקטגוריה, הפרואייס מקס תציע מספר גרסאות אורך וגובה, שיציעו כושר העמסה של עד 1.5 טון וכושר גרירה של עד 3 טון. לכל הגרסאות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, המפיק 140 או 180 כ"ס. בדומה לדגמים הקטנים יותר, גם כאן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
רשימת האבזור תציע מערכת מולטימדיה עם מסך 10", תמיכה בעברית, חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וזיהוי פקודות קוליות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7", מצלמה אחורית מקורית ומערכות בטיחות אקטיביות. לסיום, בטויוטה אומרים כי 90% מהרכבים בקטגוריה זו עוברים התאמות עבור צרכי הלקוח, ולכן יעבדו בשיתוף פעולה עם חברות דיגום שיעברו הסמכה מטעם טויוטה. אלו יציעו החל מחיפויים פנימיים, התקנת מדפים וסולם חיצוני, דרך מערכות קירור להובלת מזון ועד הפיכת הרכב לבית מלאכה נייד.