חברת מאיר, יבואנית וולוו, משיקה את דגם הפנאי הקטן והחשמלי EX30. הרכב הוצג בעולם בקיץ האחרון, והוא הקטן והזול בתולדות מותג היוקרה השוודי – אך גם המהיר ביותר בגרסת פרפורמנס. לארץ מגיע הדגם בשלוש גרסאות הנעה שאליהן צמודות שלוש רמות גימור, ותג המחיר תחרותי ומתחיל ב-190 אלף שקלים.
כאמור, ל-EX30 שלוש גרסאות הנעה. הבסיסית "מנוע יחיד" מצוידת במנוע והנעה אחוריים עם 272 כ"ס ו-35 קג"מ מומנט, המספקים תאוצה של 5.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. לגרסה זו סוללה בנפח 51 קוט"ש המספקת טווח רשמי של 344 ק"מ ותומכת בטעינה של 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 134 קו"ט בעמדה מהירה.
לגרסת הביניים הנקראת לונג ריינג' מנוע זהה אך תאוצה מהירה יותר של 5.3 שניות, וסוללה בקיבולת 69 קוט"ש מביאה לטווח של 471-476 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. בגרסה זו הסוללה תומכת בטעינה מהירה של 153 קו"ט, וטעינת AC של 22 קו"ט אפשרית ברמת הגימור הגבוהה. הגרסה הבכירה "פרפורמנס" מביאה שני מנועים בהספק משולב של 428 כ"ס ו-55.4 קג"מ, ותאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות. הסוללה כאן היא הגדולה יותר, עם טווח של 448-450 ק"מ בהתאם לרמת הגימור ויכולות טעינה זהות.
רמת הגימור Core כוללת חישוקי 18", מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3", מערכת הפעלה אנדרואיד אוטומוטיב הכוללת שירותי רשת מלאים ותמיכה באפל קארפליי, מפתח חכם, מצלמת רוורס עם חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים ותאורת לד מלאה. בתחום הבטיחות: 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ובעלי חיים ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג ואורות גבוהים אוטומטיים.
רמת הגימור פלוס מוסיפה חישוקי 19", מערכת שמע משודרגת עם 9 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לנייד, צביעה דו-גוונית עם גג מושחר, חיישני חניה קדמיים, תאורת אווירה, מעבר נתיב אוטונומי, בקרת אקלים מפוצלת עם ניטור איכות האוויר ודלת תא מטען חשמלית. ברמת הגימור הבכירה אולטרה יש גם טעינת AC בהספק 22 קו"ט, מצלמות 360 מעלות, חימום להגה, חניה אוטונומית, גג פנורמי ומושבים קדמיים עם כיוון חשמלי וחימום.
מחירון וולוו EX30:
- 51 קוט"ש הנעה אחורית Core – 189,900₪
- 69 קוט"ש הנעה אחורית פלוס – 221,900₪
- 69 קוט"ש הנעה אחורית אולטרה – 242,900₪
- 69 קוט"ש הנעה כפולה פלוס – 242,900₪
- 69 קוט"ש הנעה כפולה אולטרה – 252,900₪
2 Responses
170000 קונה עכשיו
הבעיה היא לא הרכב, אלה היבואן החמדן שלא מעריך את הלקוחות החוזרים שלו, הם לא מעריכים את הרכב שלהם בעצמם, תגיעו לעשות טרייד אין עם וולוו ותראו מה תקבלו. בגלל זה הוא רק מפסיד לקוחות וחוזר אחורה ולקינוח טיפולים יקרים שמנותקים מההמציאות.