לאחר אינספור שמועות ודיבורים, מכונית הסדאן החשמלית של פולקסווגן נחשפת באופן רשמי. במסגרת תערוכת שנגחאי מציגה החברה את ID.7, וזו מתחרה בטסלה מודל 3 ומביאה לזירה אבזור עשיר וטווח נסיעה ארוך במיוחד.
שפת העיצוב של ה-ID.7 מזוהה עם שאר דגמי הסדרה החשמלית, ומציעה עיצוב עגלגל וחלק המספק מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.23 Cd. למרות שהדגם ממוצב מול טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6, למעשה הוא גדול מהם באופן משמעותי ודומה יותר לטסלה מודל S ו-BYD האן. ל-ID.7 אורך של 496.1 ס"מ, רוחב של 186.2 ס"מ, גובה של 153.8 ס"מ, בסיס הגלגלים באורך של 296.6 ס"מ, והיא מבוססת על פלטפורמת MEB של הקונצרן.
בשלב זה מציגה פולקסווגן את הדגם בגרסת הנעה אחת ובשתי גרסאות סוללה, אך בחברה אומרים כי בקרוב יוצגו גרסאות נוספות. למנוע האחורי הספק של 286 כ"ס ו-56 קג"מ, ונתוני הביצועים לא פורסמו. לגרסת הבסיס "פרו" סוללה בקיבולת של 82 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ, בעוד גרסת "פרו S" מציעה סוללה עם 91 קוט"ש וטווח של 700 ק"מ. שתי הסוללות תומכות בטעינת AC של 11 קו"ט, ובעמדת DC מהירה ניתן להטעין את הסוללה הקטנה בקצב של עד 170 קו"ט, בעוד זו הגדולה מציעה הספק של 200 קו"ט.
גם תא הנוסעים מציג עיצוב המוכר משאר סדרת ID, אך בחברה מדגישים כי החומרים איכותיים יותר וחלקם הגדול ממוחזר. רשימת האבזור כוללת תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת מולטימדיה עם מסך 15" שבחלקו התחתון משטח מגע לשינוי הטמפרטורה ועצמת השמע, זיהוי פקודות קוליות, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, בולמים אדפטיביים, גג פנורמי עם שקיפות משתנה, מערכת שמע מבית "הרמן קרדון" עם 14 רמקולים ועוד. אבזור הבטיחות כולל גם מערכת לחניה אוטונומית עם נסיעה אוטונומית ל-50 המטרים האחרונים, ובקרת השיוט האדפטיבית עושה שימוש במצלמה ובמידע המגיע מהרשת על מנת להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.