פולקסווגן מציגה את הדור השלישי של טיגואן, דגם הפנאי הקומפקטי שמתחרה במאזדה CX5 וטויוטה ראב4. בניגוד לקודמו, הדור החדש לא יציע גרסת אולספייס מוארכת לשבעה נוסעים, ובמקומה יוצג בהמשך דגם נפרד ומקביל לדור החדש של סקודה קודיאק שגם הוא צפוי להיחשף בקרוב. מיבואנית פולקסווגן נמסר כי טיגואן דור 3 יגיע אלינו ברבעון השלישי של 2024.
טיגואן החדש מבוסס על פלטפורמת MQB evo, גרסה משופרת של הדור היוצא, ומציע מידות כמעט זהות של 453.9 ס"מ לאורך, רוחב של 184.2 ס"מ, גובהו 169.3 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע על 2.68 מטרים ותא המטען צמח ל-652 ליטרים. למרות זאת, העיצוב חדש לחלוטין ורק בפרופיל ניתן לראות דמיון לדור היוצא. בחזית ומאחור קווים עגלגלים וחלקים המורידים את מקדם הגרר מ-0.33 ל-0.28Cd לשיפור צריכת הדלק (בעיקר במהירות גבוהה), ויחידות התאורה עוצבו בהשראת דגמי ID החשמליים.
תא הנוסעים חדש לחלוטין גם הוא, ודומה מאוד לפאסאט החדשה שהוצגה ממש לאחרונה. בפולקסווגן אומרים כי בהתאם למשוב שקיבלו מהלקוחות, הטיגואן החדש חוזר לעשות שימוש בלחצנים פיזיים, על ההגה ובקונסולה המרכזית. בנוסף, במרכז הקונסולה ישנה חוגה פיזית עם מסך מגע קטנטן במרכזה המאפשר לבחור על מה היא תשלוט – החל מעוצמת השמע, דרך בורר מצבי הנהיגה ועד לצבע תאורת האווירה.
רשימת האבזור ארוכה, בהתאם לרמת הגימור כמובן, ויכולה לכלול בולמים אדפטיביים (משופרים ביחס לדור הקודם), תאורת מטריקס-לד עם יותר מ-19,000 נורות נפרדות, ריפוד עור טבעוני, מושבים קדמיים ארגונומיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25", תצוגה עילית 15", מערכת מולטימדיה עם מסך 12.9" או 15" הכוללת קישוריות מלאה, עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף, הוספת ווידג'טים למסך הבית, אפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי, זיהוי קולי מורחב ועוד.
בתחום ההנעה הטיגואן לוקח את המתכון המוכר מהדור הקודם (ומדגמים רבים נוספים בקבוצת פולקסווגן) ומשפר אותו. למנועי הטורבו בנזין נוספה מערכת מיקרו היברידית 48V, והם מציעים נפח של 1.5 ליטר עם 150 כ"ס או 2 ליטר עם 204 או 265 כ"ס. כמו כן יוצע מנוע דיזל 2 ליטר, במספר רמות הספק מ-122 ועד 192 כ"ס. לכל המנועים תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה קדמית או כפולה.
לסיום, טיגואן יימכר גם בשתי גרסאות פלאג-אין, המבוססות על מנוע הבנזין 1.5 ליטר ומפיקות 204 או 272 כ"ס. תיבת ההילוכים ללא שינוי וההנעה קדמית בלבד, וסוללה בקיבולת של 19.7 קוט"ש מאפשרת לנסוע למרחק של כ-100 ק"מ על חשמל בלבד ותומכת בטעינת DC של 50 קו"ט.