כמו בכל תערוכה, גם תערוכת מינכן שננעלה לפני מספר ימים הביאה אלינו רצף של ידיעות על דגמים חדשים שיגיעו לאולמות התצוגה ממש בקרוב. אלא שלצידם, יצרנים רבים הציגו גם דגמי קונספט המציגים את חזון החברה לשנים הבאות וחושפים טכנולוגיות חדשות עליהם יתבססו הדגמים העתידיים. אלו רכבי הקונספט הבולטים והחשובים שהיו בתערוכה:
ב.מ.וו
בניגוד לחלק ניכר מהמתחרים, הדגמים החשמליים של ב.מ.וו מבוססים על פלטפורמה של רכבי בעירה פנימית שעברה התאמה להנעה חשמלית – עניין שמחייב פשרות בטווח הנסיעה, היכולת הדינמית ומרווח הפנים. בתערוכה הציגה החברה את מכונית הקונספט נואה קלאסה (Neue Klasse, סדרה חדשה), שהציגה לראשונה פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם זה.
בחברה לא חושפים פרטים טכניים רבים, אך מצהירים כי הפלטפורמה תציע סוללות ומערכות הנעה חדשות, ויחד הן יציגו שיפור של 30% בטווח הנסיעה, 30% במהירות הטעינה ו-25% ביעילות האנרגטית. בנוסף, דגם הקונספט מציג את שפת העיצוב הבאה של המותג, עם קווים חלקים ונקיים ביחס למוכר כיום. הם שואבים השראה רבה מדגמי "נואה קלאסה" המקוריים, שהוצגו בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, הצילו את החברה מפשיטת רגל והפכו אותה לשם דבר בתחום ההנאה מנהיגה. הדגם הראשון שיתבסס על הפלטפורמה החדשה צפוי להגיע רק ב-2025, וככל הנראה מדובר בדור הבא של סדרה 3.
מרצדס
בדומה ל-ב.מ.וו, גם במרצדס דגמי הבסיס החשמליים מבוססים על פלטפורמה מוסבת לחשמל, ורק הדגמים הגדולים והבכירים יותר (EQE ו-EQS וגרסאות ה-SUV שלהם) זכו לפלטפורמת EVA הייעודית. כעת מציגים בחברה את "CLA קונספט", הרומז על הדור הבא של הסדאן-קופה CLA אך עיקר החידוש יגיע לדגמים נוספים.
מדובר בפלטפורמה הייעודית MMA, שמציעה סוללות חדשות הפועלות במתח של 800V, עם יכולת טעינה של 250 קו"ט, תוספת של 400 ק"מ ב-15 דקות ותמיכה ב-V2L. בנוסף, הפלטפורמה תאפשר התקנה של סוללות NMC עם מבנה שונה לקטודה שישפר את הצפיפות האנרגטית, או בסוללות LFP עם תאים המורכבים בהדבקה במקום בהברגה – מה שחוסך במקום ובמשקל לצד שיפור בקשיחות המבנית של הרכב. לגרסה עם הסוללה הקטנה והקלה ביותר צריכת אנרגיה של 12 קוט"ש ל-100 ק"מ, בעוד גרסת הטווח הארוך עם הסוללה הגדולה ביותר תציע טווח של יותר מ-750 ק"מ.
הפלטפורמה החדשה כוללת גם מנוע אחורי חדש, בהספק של 204 או 235 כ"ס, במבנה הכולל את המנוע, תיבת שני הילוכים לשיפור צריכת החשמל במהירות גבוהה, ממירי המתח ומערכת הניהול; לגרסאות AMG הספורטיביות נוסף מנוע קדמי, ליצירת הנעה כפולה עם 540 כ"ס. לצד אלו, הפלטפורמה החדשה מבוססת תוכנה, ועושה שימוש בענן ו-AI. מערכת השבבים מתוצרת אנבידיה, ומערכות הבטיחות מבוססות גם על חיישני לידאר ומצלמות רבות, לתמיכה בנהיגה אוטונומית ברמה 3. גם בתוך תא הנוסעים מצלמות וחיישנים רבים לזיהוי סימני חיים, ותגובה למקרים שהנהג אינו מגיב או לשכחת ילדים.
פולקסווגן
בפולקסווגן הציגו דגם קונספט שמכריז כי חטיבת GTI הספורטיבית תשרוד את המעבר להנעה חשמלית. נכון שלדגמי הפנאי החשמליים ID.4 ו-ID.5 יש גרסת GTX עם הנעה כפולה וכוח רב, אך הסימול הוותיק יגיע גם הוא לרכבים בעלי הנעה חשמלית ובניגוד ל-GTX יציע משקל נמוך ככל האפשר והנאה מנהיגה לא רק בקו ישר.
לא קשה לזהות כי רכב הקונספט ID.GTI מבוסס על ID.2all שנחשף בתחילת השנה, ומדובר במעין מקבילה לפולו GTI. בשלב זה החברה לא מפרסמת מידע על יחידות ההנעה, אך בהצגת ה-ID.2all אמרה כי אחת מהגרסאות תציע הנעה קדמית עם 226 כ"ס ותאוצה של פחות מ-7 שניות, ויתכן כי מדובר בזו.
פריטי העיצוב הספורטיביים כוללים פס אדום בשבכה הקדמית האטומה, פגוש קדמי עם פתחי אוורור מוגדלים, פגוש אחורי עם עיצוב דמוי דיפיוזר וחישוקי 20" בעיצוב ייחודי. בתא הנוסעים מושבים ספורטיביים עם ריפוד בד בהשראת ריפוד המשבצות האייקוני של דגמי GTI, ורשימת האבזור דומה ל-ID.2all עם מערכת מולטימדיה 12.9" וחזרה לשימוש בלחצנים פיזיים. לסיום, בחירה במצב "GTI" בבורר מצבי הנהיגה תצבע את תא הנוסעים באדום – החל מתאורת האווירה, דרך ערכת הנושא במסכים ובלחצנים ואפילו בהדלקת פס מירכוז על ההגה. דגם זה צפוי להגיע לייצור ב-2025, במקביל ל-ID.2 הסדרתי והדגמים המקבילים מבית סקודה וקופרה.
במקביל, הציגה פולקסווגן את ID.X פרפורמנס. מדובר בגרסת ספורט לסדאן החשמלית ID.7, הכוללת מערכת הנעה כפולה עם הספק משודרג של 560 כ"ס, ומערכת קירור משופרת לסוללה לטובת שמירה על ביצועים גבוהים לאורך זמן.
לשיפור היכולת הדינמית הותקנו דיפרנציאל מוגבל החלקה, מתלים חדשים עם הנמכת מרכב של 6 ס"מ, צמיגי מסלול ומערכת בלימה משופרת. העיצוב דרמטי עם חישוקי 20" בצבע נחושת, כנף אחורית ענקית, פגושים ספורטיביים וחצאיות צד. בתא הנוסעים מושבים קדמיים ספורטיביים, ריפוד משולב עור ואלקנטרה והדגשים באדום. לא ידוע מתי תגיע גרסת הייצור של הרכב.