ארגון הבטיחות האירופאי, יורו NCAP, מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בחודש נובמבר – הסבב האחרון לשנה זו. במבחנים אלו נבדקו 11 דגמים, ומתוכם 8 קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבים. הסינים ממשיכים לנפץ את הסטיגמה הבעייתית שהיתה להם במשך שנים, ומנגד יונדאי קונה והונדה ZRV מאכזבות.
דגם הפנאי אקספנג G9 שהגיע לארץ לאחרונה קיבל חמישה כוכבים בזכות ציוני משנה של 85% בהגנה על מבוגרים וילדים, ו-78% בהגנה על הולכי רגל ובתפקוד מערכות הבטיחות. בסעיף ההערות, מושב הנהג של G9 רחב ולכן נהגים קטני מידות עלולים להחליק בתאונה מתחת לקו החגורה ולסבול מפגיעה בבטן. בנוסף, עלולה להיות פגיעת ראש להולכי רגל – משמעותית יותר מרכבים אחרים שנבחנו. מכונית הסדאן פולקסווגן ID.7 קיבלה ציונים טובים אף יותר של 95% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 83% להולכי רגל ו-80% בתפקוד מערכות הבטיחות.
דגם הפנאי-קופה החשמלי סמארט #3 קיבל גם הוא ציון סופי של 5 כוכבים, למרות היעדר מערכת למניעת שכחת ילדים. ציוני המשנה עומדים על 90% בהגנה על מבוגרים, 86% על ילדים, 84% להולכי רגל ו-85% בתפקוד מערכות הבטיחות. בחברת האם מרצדס נבחן ה-EQE SUV, שקיבל ציונים של 87% בהגנה למבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-85% בפעולת מערכות הבטיחות. עם זאת, בארגון העירו כי הרכב לא מצוייד בכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע – שנועדה למנוע פגיעות ראש בתאונת צד.
קיה EV9, החשמלי בעל שבעת המושבים, קיבל גם הוא חמישה כוכבים – עם ציוני משנה של 84% למבוגרים, 88% לילדים, 76% להולכי רגל ו-83% למערכות הבטיחות. דגם נוסף המשלב בין חשמל ושבעה מקומות הוא BYD טאנג, שקיבל 87% בהגנה על נוסעים מבוגרים וילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בפעולת מערכות הבטיחות, ואלו הביאו לציון סופי של 5 כוכבים. אחיו הקטן, סיל U, קיבל גם הוא חמישה כוכבים עם 90% בהגנה על מבוגרים, 86% לילדים, 83% להולכי רגל ו-87% למערכות הבטיחות. לסיום, ב.מ.וו סדרה 5 קיבלה ציונים של 89% למבוגרים, 85% לילדים, 86% להולכי רגל ו-78% למערכות הבטיחות. בארגון העירו כי ההגנה על אגן וירך הנהג לא מושלמת.
בצד השני, וינפאסט VF8 קיבל ארבעה כוכבים בלבד בגלל ציוני משנה של 76% למבוגרים, 89% לילדים, 77% להולכי רגל ו-79% למערכות הבטיחות. גם הונדה ZRV קיבל ארבעה כוכבים, עם הגנה של 79% על מבוגרים, 86% לילדים, 81% להולכי רגל ו-68% למערכות הבטיחות. בארגון אומרים כי ההונדה ממש קרובה לסף של הכוכב החמישי, אך יונדאי קונה אכזבה וחצתה בקושי את רף הכוכב הרביעי. היא קיבלה 80% להגנת מבוגרים, 83% לילדים, 64% להולכי רגל ו-60% בלבד לתפקוד מערכות הבטיחות, וכאן המקום לציין כי הארגון בחן את גרסת הבסיס המצוידת במערכות בטיחות מתקדמות פחות מאלו המשווקות בארץ.