סמארט, מותג המכוניות הזעירות שהוקם בשנת 1994 כשיתוף פעולה בין מרצדס למותג השעונים סווטש (משמעות השם היא S של סווטש, M של מרצדס ו-ART מלשון אמנות), התבסס במשך שנים על שני דגמים – FORFOUR הקטן ו-FORTWO העוד-יותר-קטן. בשנת 2019 הכריזו במרצדס על חישמול המותג, בעלות משותפת יחד עם ג'ילי הסינית, הקמת מפעל בסין והרחבת היצע הדגמים. לפני כחצי שנה הוצג דגם קונספט לדגם פנאי חשמלי בשם "#1", וכעת מוצג הדגם בגרסתו הסדרתית. העיצוב נותר דומה מאוד למקור הקונספטי, והוא עגלגל וחלק לטובת הפחתת מקדם הגרר שעומד על 0.29cd.
ל-1 אורך של 4.27 מטרים, רוחב של 182.2 ס"מ, גובהו 163.6 ס"מ ובסיס גלגלים של 2.75 מטרים. נפח תא המטען בגודל של עד ל-411 ליטר, בהתאם למיקום הספסל האחורי הנע על מסילה, ובקדמת הרכב תא קטן נוסף בנפח 15 ליטרים. מדובר במידות של דגם פנאי קומפקטי כמו קיה אקסיד או המתחרה העיקרי של הדגם – מיני קאנטרימן, אך הודות לפלטפורמה חשמלית ייעודית (SEA של ג'ילי) בסיס הגלגלים ארוך מהמקובל בקטגוריה ולדברי סמארט מאפשר מרווח במושב האחורי בדומה ל-E קלאס של בעלת הבית הגרמנית.
ל-1 מנוע חשמלי אחורי בהספק של 268 כ"ס ו-35 קג"מ, והמהירות המירבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. נתון התאוצה טרם פורסם. הסוללה בקיבולת של 66 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של עד 440 ק"מ לפי תקן WLTP, ונטענת בעמדת AC בהספק של עד 22 קו"ט ובטעינת DC מהירה עד 150 קו"ט.
גם בתוך תא הנוסעים העיצוב נותר דומה למקור והוא מורכב מחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה, וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך 12.8", לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.2", תצוגה עילית, עדכוני OTA למערכות הרכב, אפליקציה לשליטה מרחוק ואפשרות לשתף את הרכב לאנשים נוספים, פרופילים אישיים לנהגים, ממשק משתמש מבוסס AI ועוד. בתחום הבטיחות כל מערכות הבטיחות המקובלות, ובנוסף יכולת נהיגה אוטונומית במצבים מסויימים המאפשרת חניה אוטומטית ויציאה אוטונומית לעקיפה בכביש מהיר.