אסטון מרטין ואנטג' מתחדשת – בישראל לקראת הקיץ

מכונית הספורט של אסטון מרטין עוברת רענון באמצע החיים, ומקבלת עיצוב חיצוני ותא נוסעים חדשים לצד תוספת של 155 כ"ס ושיפור חוויית הנהיגה

יצרנית האקזוטיקה הבריטית אסטון מרטין מציגה את המהדורה המחודשת של ואנטג', מכונית הספורט המושחזת שהוצגה בסוף 2017. באופן רשמי מדובר במתיחת פנים לדור הקיים, אך עם הזמן שחלף מאז הצגתו והשינויים המשמעותיים שנעשו בו, יהיו שיחשיבו את הדגם המחודש כדור נפרד. מחברת אוטו-ארט, יבואנית המותג הנחשק לישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע לארץ בסוף הרבעון השני של השנה.

לחזית הרכב עיצוב חדש לחלוטין עם דמיון רב ל-DB12 החדשה והמרהיבה, הכוללת יחידות תאורה חדשות עם תאורת מטריקס-לד, שבכה גדולה יותר ופגוש שונה. בפרופיל ומאחור השינויים עדינים יותר וקל לזהות את הדגם היוצא, אך עדיין קיימים: פתחי האוורור מאחורי הגלגלים הקדמיים, פגוש אחורי שונה המדגיש את יציאות האגזוז בצדדיו והדיפיוזר הגדול במרכזו, עיצוב חדש לחישוקי ה-21" וצבעי מרכב נוספים.

בדומה לחזית, גם תא הנוסעים חדש לחלוטין ונלקח בדיוק כמעט מוחלט מה-DB12 – הן בתחום העיצוב ובעיקר בתחום האבזור והנוחות שהיה עקב אכילס בדגם היוצא. כמו האחות היוקרתית הוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך 10.25" עם מערכת הפעלה חדשה מפיתוח עצמי וקישוריות מלאה. עם זאת, לואנטג' ייעוד ספורטיבי יותר וניתן לזהות זאת במושבים הספורטיביים והתומכים ובגימורי הקרבון בדשבורד.

לא פחות חשוב, ואולי אף יותר, אלו השינויים הטכניים שעברה הואנטג'. מתחת למכסה המנוע הארוך כבר לא תוצע גרסת ה-V12 עם נפח של 5.2 ליטרים, אך גרסת ה-V8 הקיימת עברה שורה ארוכה של שיפורים שהביאו לביצועים כמעט זהים. נזכיר כי מדובר במנוע 4 ליטר טווין-טורבו שמקורו בסדנת AMG של מרצדס, ובכיול ייחודי של אסטון מרטין הוא מפיק 665 כ"ס (+155 ביחס לדגם היוצא) ו-81.5 קג"מ. תיבת ההילוכים האוטומטית של ZF מציעה שמונה הילוכים ועברה גם היא כיול חדש, וההנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. נתוני הביצועים: זינוק 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ועד ל-325 קמ"ש. בדגם היוצא לגרסת ה-V12 היו נתונים כאלו, בעוד גרסת ה-V8 הסתפקה ב-4 שניות ו-314 קמ"ש "בלבד".

כדי לחדד את הבידול מ-DB12, שנועדה להיות מהירה-אך-נוחה בעוד הואנטג' ספורטיבית ומחודדת יותר ומתחרה בפרארי F8 ומקלארן 750S, אסטון מרטין הוסיפה נקודות חיזוק לשלדה ותכננה מחדש את חיבור המתלים האדפטיביים שגם כוילו מחדש. הודות לכך, הבריטים אומרים כי ניתן היה להסיר את הגומי בחיבורי מערכת ההיגוי לשלדה, וכך לשפר את תגובתיות הרכב והמשוב לנהג. מאחורי חישוקים קלי משקל יש מערכת בלימה משופרת עם אפשרות לשדרג לקרמית, ולסיום גם בקרת היציבות עברה שיפורים המאפשרים לנהוג באופן הספורטיבי והקיצוני ביותר מבלי לוותר על מעטפת ההגנה – או לכבות אותה לחלוטין.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי מציעה שנה טעינה בחינם לרוכשי FX החשמלי

פריסבי יבואנית צ'רי יוצאת במבצע ומעניקה 6,000₪ לטעינת הרכב בשנה הראשונה | המטרה: הנגשת הרכב החשמלי גם ללא עמדת טעינה ביתית

מבצעים

17/04/2025

אין תגובות

בנטלי מוסיפה גרסאות חדשות לדגמי פליינג ספור וקונטיננטל GT

צמד דגמי הפאר שהוצגו בשנה שעברה מקבלים גרסאות חדשות, עם קצת פחות כוח לצד עיצוב וכיול נינוחים ויוקרתיים יותר שהולמים את מותג הפאר

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

ג'אקו 5 עושה את דרכו לישראל – עם מגוון גרסאות הנעה

כלמוביל יבואנית ג'אקו מכריזה כי בקרוב תשיק אח קטן לדגם המוכר | ה-5 יציע בתחילה גרסאות בנזין או חשמלית עם 420 ק"מ, ובהמשך גם היברידית

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי טיגו 8 פלאג-אין במבחן

לדגם ה-7 מושבים הפופולרי נוספה לאחרונה גרסה ירוקה וחסכונית בדלק - אך גם עם שינויים נוספים | האם הנוסחה היעילה נותרה? והאם היא מומלצת? בדקנו

מבחנים

14/04/2025

1 תגובות

אפריל 2025: תוצאות מבחני הריסוק של היורו NCAP

ארגון הבטיחות האירופאי בחן בחודש החולף שבעה דגמים, וכולם קיבלו חמישה כוכבים | יחד עם זאת, חלק מהדגמים הסינים ספגו הערות על איכות הרכבה לקויה

חדשות

11/04/2025

אין תגובות

הקרוסאובר החשמלי סמארט #5 מקבל גרסה ספורטיבית

הדגם הגדול ביותר בתולדות סמארט מקבל את הגרסה החזקה ביותר בתולדות החברה - עם 646 כ"ס וזינוק של 3.8 שניות למאה קמ"ש | בישראל בחודש אוגוסט

חדשות

11/04/2025

אין תגובות