כמעט שלושה חודשים חלפו מאז שאאודי הציגה את הדור השלישי של Q5, וכעת דגם הפנאי הבינוני והחשוב מקבל את גרסת הקופה "ספורטבק". זו מהווה אופציה ספורטיבית למראה של הדגם הרגיל, ולטעמנו נראית הרמונית וזורמת יותר מאשר בדור היוצא. הגרסה החדשה תתחרה בב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה, ובשלב זה עדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל. סביר להניח שמדובר באיחור קל ביחס לגרסת המרכב הרגילה, שצפויה כבר ברבעון הראשון של 2025.
למעשה וכצפוי, למעט הגג המשתפל מאחור אין הבדלים בין גרסאות המרכב. גם גרסת הספורטבק מתבססת על פלטפורמת PPC החדשה, ומציעה מידות כמעט זהות ל-Q5 הרגיל – וזו הפעם הראשונה שאאודי חושפת את הנתונים. אורך ה-Q5 עומד על 471.7 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ, גובהו 164.2 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 282 ס"מ. בגרסת הקופה הגובה מצטמק ב-0.5 ס"מ חסרי משמעות, וככל הנראה גם נפח תא המטען מצטמצם מעט – אך נתון רשמי עדיין לא פורסם.
גם מתחת למכסה המנוע אין הפתעות, ויחידות ההנעה זהות לגרסת המרכב הרגילה. בשלב זה יש מנועי בנזין ודיזל שכולם משודכים לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ובהמשך יצטרפו גרסאות פלאג-אין. לגרסת הבסיס מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר, עם תפוקה של 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ, וההנעה קדמית או כפולה. בגרסת הדיזל יש מנוע בנפח והספק זהה, אך המומנט גבוה יותר ועומד על 40.8 קג"מ, וההנעה כפולה כסטנדרט.
לגרסת SQ5 הספורטיבית יש מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3 ליטרים, המפיק 367 כ"ס ו-56 קג"מ, הנעה כפולה כסטנדרט וזינוק של 4.5 שניות למאה קמ"ש. שני המנועים הראשונים נעזרים במערכת מיקרו היברידית 48V; באאודי מדגישים כי גם מדחס המזגן פועל באמצעותה, מה שמאפשר לשמור על פעילות מלאה גם כאשר מנוע הבנזין כבוי – בגלישה או עצירה. לסיום, גם תא הנוסעים נותר ללא שינוי, עם עיצוב ואבזור זהים לחלוטין.