לפני כחצי שנה הציגה ב.מ.וו את דגם הפנאי XM, רכב ייחודי לסדנת M לרגל חגיגות ה-50 שנים להקמתה. כעת חושבים בחברה שזה לא מספיק – ומציגים גרסה חזקה עוד יותר, הכוללת גם עיצוב בולט במיוחד. לצידה, מוצגת גרסת בסיס חדשה עם מנוע קטן יותר והספק מופחת.
לגרסה החזקה, שנקראת Red Label, אותו מנוע V8 טווין-טורבו בנפח 4.4 ליטרים כמו בגרסה המוכרת, ולצידו מנוע חשמלי שמשולב בתוך תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית. עם זאת, מנוע הבנזין עבר סדרת עדכונים, והודות להם ההספק עלה ל-748 כ"ס והמומנט ל-102 קג"מ; מדובר בתוספת של 95 כ"ס ו-20.4 קג"מ ביחס לדגם ה"רגיל". נתוני הביצועים בהתאם: תאוצה של 3.8 שניות, ומהירות מרבית שמוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש או עד ל-280 קמ"ש אם תוסיפו את "חבילת הנהג של M". לסוללה נפח של 25.7 קוט"ש, והיא מספקת טווח של כ-90 ק"מ בנסיעה על חשמל בלבד, ומהירות מרבית של 140 קמ"ש במצב כזה.
בסעיף העיצוב, גרסת Red Label זוכה לצבע אדום זועק במסגרת השבכה הקדמית, סביב חלונות הצד ובתוך חישוקי ה-21". גם בתא הנוסעים ישנן תוספות צבע אדום, בעיקר במושבים ובגימור הקרבון על הדשבורד. לסיום, יוצע צבע חיצוני שחור בגוון ייחודי לגרסה זו ובייצור מוגבל של 500 יחידות.
וגם: גרסת בסיס חדשה
במקביל ל-Red Label הבכירה והקיצונית, ב.מ.וו הציגה מהצד השני גם גרסת כניסה חדשה ל-XM. זו כוללת מנוע טורבו בנזין בסיסי יותר, עם מבנה של שישה צילינדרים בטור ונפח של שלושה ליטרים. שאר שרשרת ההנעה זהה, עם מנוע חשמלי שמספק 197 כ"ס ומשולב בתוך תיבת ה-8 הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
ההספק המשולב של מערכת ההנעה עומד על 475 כ"ס ו-71.3 קג"מ, ומדובר בהספק הנמוך ב-178 כ"ס ו-10.3 קג"מ מהגרסה הוותיקה בהיצע שמציעה 653 כ"ס ו-81.6 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 5.1 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ב.מ.וו לא מסרה מידע מדוייק, אך מכך שטווח הנסיעה עומד על כ-75 ק"מ למרות הפחתת המשקל ביחס לשאר הגרסאות, ניתן להסיק כי הסוללה בקיבולת קטנה יותר.