מעט יותר משנה מאז שהגיעה לארץ ובמהלכה כבשה את השוק עם דגם הפנאי אטו3, BYD משיקה דגם נוסף בהיצע המקומי. מדובר במכונית הסדאן סיל (Seal – כלב ים), שקטנה יותר מהאן ומתייצבת מול טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6 מבחינת מידות ומחירים – המתחילים ב-217 אלף שקלים.
לארץ מגיעה סיל בשתי גרסאות הנעה – אחורית או כפולה – ולשתיהן סוללת LFP בקיבולת של 82.5 קוט"ש המספקת טווח של 570 או 520 ק"מ בהתאמה. קצב הטעינה עומד על 11 קו"ט בעמדת AC, עד 150 קו"ט ב-DC, ובמקביל ישנה תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של 3 קו"ט. ההבדלים אם כן קיימים רק במנועים. לגרסת הבסיס מנוע אחד עם 312 כ"ס ו-36 קג"מ המספק תאוצה של 5.9 שניות, בעוד לגרסה הבכירה שני מנועים, 530 כ"ס ו-67 קג"מ, ובהתאם הזינוק ברמזור מתקצר ל-3.8 שניות. לשתי הגרסאות מהירות מרבית זהה של 180 קמ"ש.
רשימת האבזור של הסיל כוללת ברמת הגימור "דיזיין" חישוקי 19", גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מלאה עם איתות דינמי, ריפוד עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25", מערכת מולטימדיה עם מסך 15.6" המסתובב בין מצב אנכי לאופקי, מערכת שמע מבית Dynaudio עם 12 רמקולים, זיהוי פקודות קוליות, תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שני משטחי טעינה אלחוטית, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, בורר מצבי נהיגה, מפתח חכם, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ובלם יד חשמלי עם אוטו-הולד. רמת הגימור "אקסלנס" מוסיפה תצוגה עילית ובולמים אדפטיביים.
בתחום הבטיחות הסיל מציעה 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעה על עייפות הנהג ומערכת למניעת שכחת ילדים, לצד ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
BYD סיל מחיר:
- הנעה אחורית דיזיין – 216,990₪
- הנעה כפולה אקסלנס – 233,990₪
על הרכב תינתן אחריות של 6 שנים או 150 אלף ק"מ, ועל הסוללה ל-8 שנים או 200 אלף ק"מ. שגרת הטיפולים עומדת על פעם בשנה או 20,000 ק"מ.