תערוכת ז'נבה שהתקיימה בשבוע שעבר נזנחה על ידי תעשיית הרכב המקומית, ואת החלל ובמות התצוגה מילאו מותגים סיניים המעוניינים לפרוץ את הדרך לאירופה. אחד הבולטים שבהם היה BYD, שהשיק את דגמיו באירופה (ובארץ) בסוף 2022 ושואף להגדיל את נתח השוק שלו מחוץ לסין. דרך אחת היא הרחבת היצע הדגמים, והשניה היא שיפור הקיימים: החברה הציגה את מתיחת הפנים לדגם הפנאי הגדול עם שבעת המושבים טאנג, וכן גרסת פלאג-אין לקרוסאובר הבינוני סיל U. נציין כי שני הדגמים משווקים בסין מאז 2022, ועדיין לא ברור מתי יגיעו לארץ.
טאנג המחודש זוכה לחזית חדשה ו"חשמלית", עם עיצוב שונה בין הפנסים המיישר קו עם שאר דגמי המותג וחזית חלקה במקום השבכה (האטומה) שהיתה בדגם היוצא. גם הפגושים מלפנים ומאחור השתנו מעט, ובתוך תא הנוסעים יש מסך מולטימדיה (מסתובב) גדול יותר – 15.6" במקום 12.8" – וגרפיקה חדשה בו ובלוח המחוונים הדיגיטלי (12.3", ללא שינוי).
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי עם שני מנועים המפיקים יחד 518 כ"ס ו-68 קג"מ, אך הסוללה חדשה לחלוטין. במקום סוללת 86.4 קוט"ש שהספיקה לטווח של 400 ק"מ, יש סוללת LFP בנפח של 108 קוט"ש ובהתאם הטווח צמח ל-530 ק"מ. גם יכולות הטעינה השתדרגו: בעמדת AC הקצב עלה מ-7.4 ל-11 קו"ט, ובעמדה מהירה מ-120 ל-170 קו"ט. הודות לכך, למרות הגדלת הסוללה זמן הטעינה 10-80% נותר ללא שינוי ועומד על 30 דקות.
סיל U פלאג-אין
במקביל לטאנג המחודש, ובאופן יוצא דופן ביחס לתדמית החשמלית שקנתה לעצמה בשווקי המערב, BYD הציגה בז'נבה גם את גרסת הפלאג-אין של דגם הפנאי סיל U שתחל להימכר במספר מדינות בחודשים הקרובים.
גרסת הפלאג-אין נקראת DM-i, ולמעט פתח האוורור שנוסף בחזית היא זהה לחלוטין לגרסה החשמלית של הדגם בעיצוב, במידות ובאבזור. יחידת ההנעה מורכבת ממנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי לצידו, וההספק המשולב עומד על 197 כ"ס ו-33 קג"מ. ההנעה קדמית, ובאופן תמוה לא נמסר מידע על תיבת ההילוכים. נתוני הביצועים: תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.3 שניות, ומהירות מרבית שעומדת על 170 קמ"ש.
לאירופה יגיע הדגם עם סוללת 18.3 קוט"ש, המספקת טווח חשמלי של כ-65 ק"מ. היא תומכת בטעינת AC של 11 קו"ט, ובאופן חריג בדגמי פלאג-אין גם בטעינת DC בקצב של 18 קו"ט וב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
וגם: פרטים נוספים על יאנג-וואנג U9
לסיום, BYD הציגה לקהל האירופאי גם את מותג היוקרה שלה יאנג-וואנג, למרות שבשלב זה הוא לא צפוי לצאת מסין. באירוע זה נחשפו גם פרטים נוספים על מכונית העל החשמלית U9 שתעלה בסין 236 אלף דולר.
היא מציעה ארבעה מנועים חשמליים, בצמוד לכל גלגל, המפיקים 1,306 כ"ס ו-171 קג"מ, עם תאוצה למאה קמ"ש של 2.36 שניות, מהירות מרבית של 309 קמ"ש ומיאוץ לרבע מייל אורך 9.78 שניות. הסוללה בקיבולת של 80 קוט"ש, ובתקן הסיני האופטימי היא מספיקה ל-450 ק"מ. טעינה אולטרה מהירה אפשרית בזכות פעולה במתח של 800V, אך לא נמסר באיזה הספק.
כאופציה בתוספת תשלום הלקוחות יוכלו להוסיף "טעינה כפולה" עם חיבור לשני מטענים בו זמנית על מנת לקצר את זמני הטעינה, וכן כנף אחורית ענקית המשפרת את כוח ההצמדה.