חברת פריסבי יבואנית צ'רי הסינית מרחיבה את היצע הדגמים של המותג בישראל. שבוע אחרי שהגיעה משפחתית הפלאג-אין אריזו 8, מצטרף אליה ואל שלושת רכבי הפנאי הוותיקים דגם נוסף – טיגו 4 פרו.
מדובר ברכב פנאי שנמכר בעיקר בסין ובדרום אמריקה, הוצג לראשונה ב-2017 ומאז עבר מתיחת פנים. הוא מתייצב בין הקטגוריה הקטנה שכוללת את סיאט ארונה וקיה סטוניק, לבין רכבי הפנאי הקומפקטיים כמו שברולט טראקס וקיה סלטוס. עם מידות של 431.8 ס"מ לאורך, רוחב של 183.1 ס"מ, גובה שמתנשא ל-166.2 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 261 ס"מ, הטיגו 4 פרו מתחרה בסקודה קאמיק ומיצובישי ASX. תא המטען בנפח של 340 ליטרים.
לרכב החדש של צ'רי יש מנוע בנזין אטמוספרי צנוע, בנפח 1.5 ליטר עם תפוקה של 95 כ"ס ו-13 קג"מ. אלו עוברים אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה, ומספקים מהירות מרבית שמגיעה ל-153 קמ"ש וצריכת דלק שעומדת על 12.8 ק"מ לליטר. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש לא פורסם באופן רשמי, אך נתונים שמצאנו בחו"ל נעים בין 9.7 ל-14.6 שניות ולא ברור מי מהם הרלוונטי לגרסה המשווקת אצלנו.
לארץ מגיע טיגו 4 פרו ברמת גימור אחת בשם נובל. זו מציעה חישוקי 18", תאורת לד מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל זהה וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מפתח חכם עם התנעה מרחוק, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה אחוריים, ריפוד עור טבעוני, מושבים קדמיים עם חימום, מושב נהג חשמלי, תאורת אווירה, חלון גג חשמלי ואופציה לצביעה דו-גוונית.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים והתרעה על עייפות הנהג.
מחיר צ'רי טיגו 4 פרו:
- נובל – 120,990₪
- תוספת לצביעה דו-גוונית – 6,000₪