לאחרונה ניאו הסינית הציגה תוכנית למשקיעים, לפיה עד לאמצע העשור הבא תהפוך לאחת מחמשת יצרניות הרכב הגדולות בעולם. ניתן להסכים או לחלוק על הסיכוי של החברה הצעירה והקטנה לממש יעד כה שאפתני, אך דבר אחד ודאי: הסתמכות על שוק היוקרה בלבד לא תסייע לכך.
זו הסיבה שניאו, המחשיבה את עצמה למותג יוקרה מן המניין ומתמחרת את דגמיה בהתאם, מכריזה כעת על מותג חדש ועממי בשם פיירפליי (Firefly). שוק היעד העיקרי של פיירפליי הוא אירופה, ודגם ראשון צפוי להגיע לשם במחצית הראשונה של 2025. במהלך ההשקה המחודשת של ניאו בישראל לפני כחודש, הכריזה היבואנית כי תשאף להביא את כל דגמי ומותגי ניאו, ולכן ניתן להניח שגם פיירפליי יגיע אלינו – אך בשלב זה לא ידוע מתי.
הדגם הראשון של פיירפליי נחשף בתמונות ראשונות ומציע מרכב האצ'בק, אך בשלב זה אין עליו מידע רב. מידות הרכב טרם פורסמו, ולא ברור האם מדובר בסופר-מיני שתתחרה ברנו 5, דונגפנג בוקס ודומותיהן, או במשפחתית כגון BYD דולפין ופולקסווגן ID.3. כמו כן, בשלב זה לא ברור מה הבידול בין פיירפליי לאונבו שהוכרזה מוקדם יותר השנה – גם זו בתור מותג עממי של ניאו.
המפרט הטכני עדיין לא ידוע, אך בחברה מציינים כי הרכב יתבסס על הפלטפורמה המודולרית של ניאו. זו מציעה תא מטען שימושי, שנפחו יגיע עד ל-1,250 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, לצד תא מטען קדמי המוסיף 92 ליטרים. תכנון המתלה הקדמי מספק רדיוס פניה של 4.7 מטרים, המקל על נסיעה בתוואי עירוני צפוף – ולכך תסייע גם חניה אוטונומית שנדירה בקטגוריה ונלקחה מחברת האם יחד עם שאר מערכות הבטיחות הרבות. אלו תוכננו כך שהרכב יקבל ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. לסיום, אותה פלטפורמה תאפשר גם לדגמי פיירפליי לעשות שימוש בסוללות המתחלפות של ניאו ולהגדיל את טווח הנסיעה בזמן קצר. אגב כך, בניאו מבטיחים כי במהלך השנה הבאה יחלו להקים באירופה את תחנות ההחלפה החדשות. עלות ההקמה על תחנה כזו עומד על שליש ביחס לתחנות הנוכחיות, מה שיזרז את פריסת התחנות וישפר את רווחיות החברה. המשקיעים מפתיחת הכתבה ודאי ישמחו בכך.