חרת UMI יבואנית שברולט פותחת את רשימת ההזמנות לטנדר החשמלי הגדול סילברדו EV, בעוד האספקה ללקוחות תחל בחודש דצמבר. למרות השם הזהה לא מדובר בגרסה חשמלית לסילברדו המוכר, אלא בדגם חשמלי ייעודי המתבסס על פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס. אותה פלטפורמה משמשת גם את האמר EV שמתחרה בטסלה סייברטראק וריביאן R1T, אך השברולט יוקרתי פחות ומיועד לעבודה יומיומית בדומה לפורד F-150 לייטנינג. מכל אלו, סילברדו הוא הראשון שמגיע לארץ באופן רשמי, אך כולם משווקים בערוץ היבוא המקביל.
מפרט טכני
לסילברדו EV אורך כללי של 592.1 ס"מ ובסיס גלגלים של 370.1 ס"מ, רוחבו 212.9 ס"מ והוא מתנשא לגובה של 199.9 ס"מ. המשקל העצמי עומד על 3.8 טון, והכולל 4.53 טונות. נפח הארגז האחורי עומד על 1,634 ליטרים, תא המטען הקדמי מציע עוד 303 ליטר וכושר הגרירה עומד על 3.5 טון.
הרכב הענק מצוייד בשני מנועים היוצרים הנעה כפולה, בהספק משולב של 510 כ"ס ו-85.1 קג"מ, ולמרות המשקל הגבוה הוא מאיץ מעמידה ל-96 קמ"ש (60 מייל) תוך 5.4 שניות בלבד. הסוללה בקיבולת של 200 קוט"ש תומכת בטעינת AC בקצב של 19.2 קו"ט, ובעמדת DC מהירה יכולה לקבל עד 350 קו"ט. טווח הנסיעה עומד על 720 קילומטרים לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר, ובשברולט אומרים כי מדובר ברכב החשמלי עם טווח הנסיעה הארוך ביותר בישראל.
אבזור
רשימת האבזור כוללת 5 מושבים, חישוקי 18", תאורת לד מלאה, בלם יד חשמלי, הגה עם כיוון חשמלי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה אחוריים, מצלמה ייעודית ליד וו הגרירה לחיבור קל, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך 11.3" וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8", שקע חשמל ביתי להפעלת אביזרים וריפוד עור סינטטי.
בתחום הבטיחות יש 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור עם זיהוי הולכי רגל, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים מורחב והגבלות לנהג צעיר.
מה עוד חשוב לדעת
מחיר הסילברדו EV עומד על 421,000₪ כולל מע"מ, או 360 אלף ש"ח ללא מע"מ. האחריות תינתן ל-3 שנים או 100 אלף קילומטר על כל הרכב, ובעקבות המשקל נדרש רשיון C1.