מספר חודשים לאחר שחשפה פרטים ראשוניים, סיטרואן מפרסמת את כל המידע על הדור השני של דגם הפנאי C3 איירקרוס. לדברי סיטרואן, הדגם יציע לרוכשים פתרון תחבורה יעיל ושימושי, עם תג מחיר נגיש: החל מ-19 אלף יורו. לארץ יגיע ה-C3 איירקרוס החדש לקראת סוף השנה כמתחרה ליונדאי קונה וסקודה קאמיק, ואנחנו מקווים שהוא ישמור גם כאן על תג המחיר הנמוך יחסית.
אל האורך (439 ס"מ) שכבר פורסם מצטרפים כעת שאר הנתונים: רוחב המכונית 179 ס"מ, גובהה 166 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של 267 ס"מ. למרות שהבסיס הטכני זהה וגם העיצוב קרוב, מידות אלו הופכות את האיירקרוס לגדול יותר מ-C3 הרגילה ב-38 ס"מ לאורך הכללי, 13 בבסיס הגלגלים, 3 ס"מ ברוחב ו-9 בגובה.
לדברי סיטרואן, המידות המוגדלות נוצלו לטובת שיפור המרווח בשורה השניה בגרסת ה-5 מקומות, והיא מציעה גם תא מטען גדול יותר של 460 ליטר ועד 1,600 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים. בנוסף, באופן חריג בקטגוריה תוצע גם גרסה עם 7 מושבים, ובה השורה האמצעית מותקנת 6.5 ס"מ קדימה יותר. מאחורי השורה השלישית נפח תא המטען זעיר – 40 ליטרים בלבד, ועם קיפולה הוא צומח ל-330 ליטר קטנים-אך-סבירים.
C3 איירקרוס יימכר בשלב הראשון בשלוש גרסאות הנעה, ורק האמצעית תציע את האפשרות לשורה השלישית. לגרסת הבסיס מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, המפיק 100 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. לגרסת הבאה מנוע זהה אך עם תוספת של מערכת מיקרו היברידית 48V, הספק של 136 כ"ס ותיבה דו-מצמדית. לצד אלו תימכר גרסה חשמלית עם מנוע המפיק 113 כ"ס, וסוללת 44 קוט"ש המספקת טווח של 306 ק"מ; בסיטרואן אומרים כי בעתיד תהיה גם גרסה עם סוללה מוגדלת וטווח של כ-400 ק"מ. לסוללה הקיימת טעינת AC בקצב של 7.4 קו"ט כסטנדרט ו-11 קו"ט בתוספת תשלום, ובעמדת DC מהירה עד 100 קו"ט.
רשימת האבזור תציע את המתלים ההידראולים הייחודיים ו"מושבי הנוחות" של סיטרואן המשפרים את נוחות הנסיעה, לוח מחוונים דיגיטלי קטן הניצב בחלקו המרוחק של הדשבורד, מערכת מולטימדיה עם מסך 10.25" וקישוריות מלאה, שקעי טעינה בשתי שורות המושבים, משטח טעינה אלחוטית לנייד ועוד.
בתחום הבטיחות קיבל הדגם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי, התרעה על עייפות הנהג וזיהוי תמרורים עם התאמה אוטומטית של המהירות בבקרת השיוט.