חברת מכשירי תנועה, המוכרת כיבואנית סוזוקי אך פועלת גם בתחומי הרכב הכבד, כלי צמ"ה, יבוא חלפים וצמיגים ועוד, מודיעה על קבלת הזיכיון לשיווק המותג הסיני דיפאל (Deepal).
דיפאל הוא מותג חדש, שהוקם ב-2022 והציג את הדגם הראשון שלו לפני שנה בלבד. הבעלות עליו מתחלקת בין חברת האלקטרוניקה וואווי שאחראית על תחום התוכנה והמולטימדיה, יצרנית הסוללות הגדולה בעולם CATL, וקונצרן הענק צ'אנגן השייך לממשל הקומוניסטי. צ'אנגן היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בסין, ובשנת 2023 יצרה תחת שמה או שלל חברות הבנות שלה 2.1 מיליון מכוניות.
במכשירי תנועה אומרים כי הדגם הראשון יגיע לארץ כבר ברבעון האחרון של השנה הנוכחית, ומדובר בדגם הפנאי הבינוני S7 שיתחרה בקטגוריה הלוהטת של סקודה אניאק, טסלה מודל Y, סקייוול ET5 ואחרים. הוא מציע מידות של 475 ס"מ לאורך ו-193 לרוחב, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 290 ס"מ. נפח תא המטען האחורי 445 ליטרים, ולקדמי 125 ליטר נוספים.
הדגם מגיע עם הנעה אחורית בהספק של 218 או 258 כ"ס, ובשני המקרים המומנט עומד על 32.6 קג"מ. התאוצה למאה קמ"ש אורכת 7.5 או 6.7 שניות בהתאמה, והמהירות המרבית מגיעה בשתי הגרסאות ל-180 קמ"ש. באופן מעט מוזר דווקא הגרסה החלשה מצוידת בסוללה הגדולה, עם קיבולת של 80 קוט"ש וטווח של כ-620 ק"מ; לגרסה החזקה סוללת LFP בנפח 69 קוט"ש עם טווח של 520 ק"מ. כאן נציין כי הטווח מחושב בתקן CLTC הסיני שנחשב לאופטימי באופן חריג.
העיצוב החיצוני של דיפאל S7 כוחני וספורטיבי, וסביבת הנהג מינימליסטית במיוחד שבמרכזה מסך 15.6". רשימת האבזור כוללת תצוגה עילית עם מציאות רבודה כתחליף ללוח המחוונים, ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, גג פנורמי ועוד ועוד, לצד מערכות בטיחות רבות. בדיפאל טוענים כי הדגם תוכנן לציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, וביבואנית מוסיפים כי בארץ יקבל את הציון המרבי של משרד התחבורה – 8.
לסיום, במכשירי תנועה אומרים כי במחצית השניה של 2025 יגיע דגם קטן יותר, שיתחרה בקטגוריית C-SUV בלהיטי מכירות כמו BYD אטו3 וג'ילי גיאומטרי C.
תגובה אחת
הטווח האמיתי המשוער לסוללה הגדולה יהיה באזור ה 470 ק"מ ולסןללה הקטנה יהיה כניראה באזור ה 320 ק"מ