חברת גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי וזיקר, מודיעה על ההכנות להשקת מותג חדש – פאריזון (Farizon). החברה הוקמה על ידי ג'ילי ב-2016, והיא מתמקדת בדגמים מסחריים, משאיות ואוטובוסים עם מנועי "אנרגיה חדשה" – רוב דגמי המותג מתבססים על הנעה חשמלית, אך יש גם משאית כבדה המונעת באמצעות דלקים סינטטיים.
לארץ תגיע פאריזון לקראת סוף השנה, ובשלב הראשון עם שני דגמים. דגם אחד הוא סופר-ואן – מסחרית חשמלית גדולה עם מידות כשל מרצדס ספרינטר ופורד טרנזיט, המתבססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית בשם GXA-M. כמקובל בקטגוריה הדגם יציע מגוון של מידות אורך וגובה, ומספר גרסאות מרכב לנוסעים או מטען במשקלים שונים על מנת להתאים לצורכי הלקוח המסחרי. בנוסף, הדגם יוצע במספר גרסאות סוללה וטווח – וכולם יתמכו בטעינה מהירה.
במקביל תשווק פאריזון גם משאית במשקל 8 טון, ולדברי החברה היא תספק מענה לצורכי לוגיסטיקה מגוונים. המשאית תציע טווח ארוך, טעינה מהירה וגם טכנולוגיות מתקדמות בסביבת הנהג, ותהווה תחליף למשאיות דיזל שביחס אליהן היא מצמצמת את עלויות האחזקה ופליטת המזהמים.
ומה אנחנו חושבים? הרכב הכבד אחראי לאחוז ניכר מזיהום האוויר הנובע מתחבורה – פי כמה וכמה ביחס לחלקו במספר הרכבים הכללי. למרות זאת, תחום זה נשרך מאחור בכל הקשור למעבר להנעה נקיה מזיהום – בשל שילוב של מגבלות טווח, משקל ומחיר. לכן, כל צעד ולו הקטן ביותר – מבורך.
