תאגיד יונדאי-קיה, הכולל גם את מותג היוקרה ג'נסיס, מפרסם כי הגיש בקשה לרישום פטנט על פיתרון אווירודינמי שיאריך את טווח הנסיעה ברכבים חשמליים. לדברי הקונצרן, הבקשה הוגשה במקביל בארה"ב ובקוריאה הדרומית, ואם הפטנט יתקבל הוא יעבור סדרה של בדיקות עמידות וביצועים ולאחריהם תיבדק היתכנות לייצור המוני. במילים אחרות: יקח עוד זמן.
הפטנט, המכונה AAS – ראשי תיבות של Active Air Skirt או "חצאית אוויר אקטיבית", כולל מסיטי אוויר שייפתחו במהירות של כ-80 קמ"ש (ויהיו יעילים גם במהירות של יותר מ-200 קמ"ש) מתחת לפגוש הקדמי ולפני הגלגלים, וימנע את מערבולות הרוח שנוצרות סביבם. לדברי יונדאי-קיה, המדפים נפתחים רק לפני הגלגלים ולא לכל רוחב המכונית מכיוון שהמבנה החלק והשטוח של רצפת פלטפורמת E-GMP מספק את התוצאה הרצויה. עוד אומרים בחברה, כי מסיטי הרוח ישפרו גם את כוח ההצמדה של הרכב – ובאופן ישיר את היציבות במהירויות גבוהות, וכמו כן יפחיתו את רעשי הרוח.
לדברי החברה, בניסויים שנערכו על ג'נסיס GV60 החשמלי, מקדם הגרר שופר ב-2.8%, ובדגם הספציפי הזה טווח הנסיעה היה ארוך יותר ב-6 ק"מ בזכות השימוש בפטנט. סגן נשיא יונדאי מוטור וראש קבוצת הפיתוח בתאגיד, סאן היונג שו, מציין כי הפיתרון יהיה יעיל בעיקר ברכבי פנאי גבוהים – בהם היעילות האווירודינמית בחלקו העליון של המרכב מוגבלת ביחס לרכבי סדאן נמוכים.