יונדאי חושפת את איוניק 5 בגרסת N ספורטיבית

חטיבת N הספורטיבית של יונדאי משיקה את הדגם החשמלי הראשון בתולדותיה: איוניק 5N, עם 650 כ"ס, תאוצה של 3.4 שניות ושורת שדרוגים לכלל מערכות הרכב

סוף סוף זה קורה: אחרי תקופה ארוכה של ציפיות מחד ופרסום טיזרים קצרים מאידך, יונדאי חושפת ב"פסטיבל המהירות של גודווד" את איוניק 5 בגרסה ספורטיבית קיצונית, תחת סדנת N. מיבואנית המותג נמסר כי עדיין לא ידוע האם ומתי ישווק הדגם בארץ, אך אנחנו מקווים שהשקת דגמי הבנזין i20 ו-i30 בגרסאות N מהווה הקדמה להמשך.

בניגוד להשערות המוקדמות, איוניק 5N לא עושה שימוש ביחידת ההנעה של קיה EV6 GT המקבילה, אלא באחת חדשה לחלוטין. זו כוללת הנעה כפולה עם מנוע אחורי בהספק של 383 כ"ס וקדמי שמפיק 225 כ"ס, וההספק המשולב עומד על 609 כ"ס ו-75.4 קג"מ במצב הרגיל. בדומה לדגמי הבנזין של חטיבת N, גם באיוניק 5 יש על ההגה לחצן "N Grin Boost" שמחלץ מהמנועים 650 כ"ס ו-78.5 קג"מ למשך 10 שניות. נתוני הביצועים עומדים על תאוצה של 3.4 שניות (במצב "בוסט", 3.5 בלעדיו), ומהירות מרבית של 258 קמ"ש. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 84 קוט"ש, אך טווח הנסיעה טרם פורסם. הספקי הטעינה זהים לגרסה הרגילה: 11 קו"ט בעמדה רגילה, ועד 350 קו"ט בעמדת DC מהירה.

ביונדאי מדגישים כי הרכב נועד להיות מהנה לנהיגה גם בכביש המפותל, ולשם כך נוספו נקודות ריתוך והדבקה לשלדה, על מנת לשפר את התנגדות המרכב לפיתול. בנוסף, בוצעו שלל שיפורים למערכת ההיגוי, הבלימה הרגנרטיבית וגם למערכת הבלימה הרגילה שקיבלה קאליפרים מוגדלים לצד צלחות גדולות אך קלות יותר ביחס לדגם הרגיל. הבולמים הרגילים הוחלפו באדפטיביים מונמכים, בין המנוע האחורי לגלגלים נוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ובקרת היציבות עברה כיול מחדש כולל תוספת של מצב "דריפט".

אחרי כל אלו, ביונדאי אומרים כי מערכות הקירור למנוע והסוללה עברו שורת שיפורים על מנת לשמור על היכולות הגבוהות גם לאחר מאמץ רב. הנהג יוכל לבחור באופן ידני בין מספר מצבים, כולל כאלו ייעודיים למסלול כגון "דראג" המביא את הסוללה לטמפרטורה אופטימלית לטובת מספר רב של האצות קצרות, "דירוג" להשגת ההקפה המהירה ביותר (תאוצה חזקה ולאחר מכן שמירה על מהירות גבוהה), ו"סיבולת" המפחית את הכוח המרבי לטובת שמירה על ביצועים גבוהים לאורך זמן.

כמובן שהחלק העיצובי לא נפקד, ולאיוניק 5N עיצוב מובחן באמצעות פגושים אגרסיביים עם שלל פתחי אוורור ומסיטי אוויר, חישוקי 21" קלי משקל בעיצוב ייחודי, בתי גלגלים מנופחים המאכסנים את מפשק הסרנים המורחב וכוללים פתחי אוורור למערכת הבלימה, חצאיות צד וספוילר אחורי מוגדל עם תאורת בלימה משולשת המאפיינת את דגמי N. תא הנוסעים כולל אווירה ספורטיבית כנדרש, עם מושבים קדמיים ספורטיביים בריפוד משולב עור ואלקנטרה, גלגל הגה בעיצוב שונה עם לחצני קיצורי דרך למערכות השונות, תצוגה ייחודית במסכי לוח המחוונים והמולטימדיה, ובעיקר – תכנון שונה לקונסולה המרכזית לטובת שיפור התמיכה בברכי הנהג.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרה 2 גראן קופה החדשה ו-i4 המחודשת

דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו משיקה בישראל שני דגמי סדאן-קופה: קומפקטית בדור חדש עם מנועי בנזין, או חשמלית גדולה יותר שעברה מתיחת פנים

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרה 2 גראן קופה החדשה ו-i4 המחודשת

דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו משיקה בישראל שני דגמי סדאן-קופה: קומפקטית בדור חדש עם מנועי בנזין, או חשמלית גדולה יותר שעברה מתיחת פנים

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

אאודי A6 אי-טרון בישראל – עם טווח של עד 727 ק"מ

מכונית הסלון החשמלית של אאודי מגיעה לארץ עם מגוון גרסאות הנעה, אבזור עשיר ואפילו גרסת סטיישן | המחיר מתחיל ב-524,600₪

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

רנו חושפת פרטים טכניים על שלישיית המסחריות החשמליות

כשלושה חודשים אחרי שנחשפו לראשונה, רנו מפרסמת מידע טכני על שלישיית הדגמים המסחריים החשמליים - טראפיק, גואלט ואסטפט

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

מאי 2025: ריכוז המבצעים בשוק הרכב

יבואני הרכב השונים יוצאים בימי מכירות, לבדם או בשיתוף עם מועדוני צרכנות שונים | ריכזנו עבורכם את כל המידע על BYD, אקספנג, יונדאי, מאזדה וסקייוול

מבצעים

09/05/2025

אין תגובות

ליפ-מוטור משדרגת את רכב הפנאי החשמלי C10

רכב הפנאי הסיני-חשמלי מקבל מנוע חזק יותר, וסוללה חדשה עם טווח מוגדל וגם טעינה מהירה יותר | עדיין לא ידוע מתי בישראל

חדשות

08/05/2025

אין תגובות

אסטון מרטין מציגה גרסה ספורטיבית עוד יותר ל-DBX

רכב הפנאי הספורטיבי של אסטון מרטין מקבל גרסה עם כיול ייחודי, אופציה להפחתת משקל, ומעל הכל - את התואר "החזק ביותר בעולם"

חדשות

07/05/2025

אין תגובות

פרארי מציגה גרסת קצה ל-296

המותג הנחשק מציג גרסה קיצונית למכונית הספורט-פלאג-אין | בין היתר: תוספת כוח, הפחתת משקל ומכלולים ייחודיים המשפרים את הביצועים והחוויה

חדשות

07/05/2025

אין תגובות