סוף סוף זה קורה: אחרי תקופה ארוכה של ציפיות מחד ופרסום טיזרים קצרים מאידך, יונדאי חושפת ב"פסטיבל המהירות של גודווד" את איוניק 5 בגרסה ספורטיבית קיצונית, תחת סדנת N. מיבואנית המותג נמסר כי עדיין לא ידוע האם ומתי ישווק הדגם בארץ, אך אנחנו מקווים שהשקת דגמי הבנזין i20 ו-i30 בגרסאות N מהווה הקדמה להמשך.
בניגוד להשערות המוקדמות, איוניק 5N לא עושה שימוש ביחידת ההנעה של קיה EV6 GT המקבילה, אלא באחת חדשה לחלוטין. זו כוללת הנעה כפולה עם מנוע אחורי בהספק של 383 כ"ס וקדמי שמפיק 225 כ"ס, וההספק המשולב עומד על 609 כ"ס ו-75.4 קג"מ במצב הרגיל. בדומה לדגמי הבנזין של חטיבת N, גם באיוניק 5 יש על ההגה לחצן "N Grin Boost" שמחלץ מהמנועים 650 כ"ס ו-78.5 קג"מ למשך 10 שניות. נתוני הביצועים עומדים על תאוצה של 3.4 שניות (במצב "בוסט", 3.5 בלעדיו), ומהירות מרבית של 258 קמ"ש. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 84 קוט"ש, אך טווח הנסיעה טרם פורסם. הספקי הטעינה זהים לגרסה הרגילה: 11 קו"ט בעמדה רגילה, ועד 350 קו"ט בעמדת DC מהירה.
ביונדאי מדגישים כי הרכב נועד להיות מהנה לנהיגה גם בכביש המפותל, ולשם כך נוספו נקודות ריתוך והדבקה לשלדה, על מנת לשפר את התנגדות המרכב לפיתול. בנוסף, בוצעו שלל שיפורים למערכת ההיגוי, הבלימה הרגנרטיבית וגם למערכת הבלימה הרגילה שקיבלה קאליפרים מוגדלים לצד צלחות גדולות אך קלות יותר ביחס לדגם הרגיל. הבולמים הרגילים הוחלפו באדפטיביים מונמכים, בין המנוע האחורי לגלגלים נוסף דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, ובקרת היציבות עברה כיול מחדש כולל תוספת של מצב "דריפט".
אחרי כל אלו, ביונדאי אומרים כי מערכות הקירור למנוע והסוללה עברו שורת שיפורים על מנת לשמור על היכולות הגבוהות גם לאחר מאמץ רב. הנהג יוכל לבחור באופן ידני בין מספר מצבים, כולל כאלו ייעודיים למסלול כגון "דראג" המביא את הסוללה לטמפרטורה אופטימלית לטובת מספר רב של האצות קצרות, "דירוג" להשגת ההקפה המהירה ביותר (תאוצה חזקה ולאחר מכן שמירה על מהירות גבוהה), ו"סיבולת" המפחית את הכוח המרבי לטובת שמירה על ביצועים גבוהים לאורך זמן.
כמובן שהחלק העיצובי לא נפקד, ולאיוניק 5N עיצוב מובחן באמצעות פגושים אגרסיביים עם שלל פתחי אוורור ומסיטי אוויר, חישוקי 21" קלי משקל בעיצוב ייחודי, בתי גלגלים מנופחים המאכסנים את מפשק הסרנים המורחב וכוללים פתחי אוורור למערכת הבלימה, חצאיות צד וספוילר אחורי מוגדל עם תאורת בלימה משולשת המאפיינת את דגמי N. תא הנוסעים כולל אווירה ספורטיבית כנדרש, עם מושבים קדמיים ספורטיביים בריפוד משולב עור ואלקנטרה, גלגל הגה בעיצוב שונה עם לחצני קיצורי דרך למערכות השונות, תצוגה ייחודית במסכי לוח המחוונים והמולטימדיה, ובעיקר – תכנון שונה לקונסולה המרכזית לטובת שיפור התמיכה בברכי הנהג.