עוד שנה חלפה, וכרגיל בשנים האחרונות חודש ינואר מביא איתו גם גל של עליות מחירים בשוק הרכב. בכתבה זו נרכז עבורכם את כל השינויים, והיא תתעדכן בהתאם לפרסום המחירונים החדשים על ידי היבואנים השונים.
מה הגורם לשינויים?
ראשית, ננסה להסביר מה מביא לעליות המחירים. בשל המלחמה המתמשכת והעלות הגבוהה שלה, מדינת ישראל מוכרחת להגדיל את ההכנסות והיא עושה זאת בדרכים רבות. הדרך הקטנה יחסית אך זו שמשפיעה על כל המשק וגם על שוק הרכב היא העלאת המע"מ ל-18%.
בנוסף לכך, וכתוצאה מההסתכלות ארוכת השנים על נהגי ישראל כ"פרה חולבת", שורת צעדים חדשים נועדו להגדיל את הכנסות המדינה מרכישת רכב חדש ואחזקתו במשך השנים. את הפער הגדול ביותר סופגים הדגמים החשמליים, עם הפחתת הטבת המס. אם בשנה שעברה מס הקניה עליהם עמד על 35% עם תקרת הטבה של 50 אלף שקלים, כעת המס עלה ל-45% שמוגבלים ל-35 אלף ש"ח בלבד. על שאר מחיר הרכב מושת מס קניה רגיל בשיעור 83%. אך גם החזקת רכב חשמלי משומש הפכה ליקרה יותר, עם ביטול הטבת אגרת הרישוי והשוואתה למדרגות המקובלות בהתאם למחיר הרכב.
אם חשבתם שרכבים לוגמי בנזין נמלטו משורת הגזירות, אנחנו כאן כדי לעדכן אתכם. דירוג המס הירוק מייקר את הרכבים פעמיים. ראשית, עדכון הנוסחה מעלה כל דגם בקבוצה אחת או שתיים, ובנוסף לכך הטבת המס של כל קבוצה קטנה במאות שקלים. קבוצה 15 המזהמת ביותר תתחלק מעתה לשלוש רמות שונות – נמוך, בינוני וגבוה – עם קנס נוסף על זיהום יתר. לסיום, על כל רכב שאינו חשמלי לחלוטין יגבה קנס/אגרת זיהום של 750₪.
מחירוני 2025
אופל
דגמי קורסה, אסטרה וקומבו מתייקרים ב-2,000₪. דגם הפנאי הקטן מוקה מתייקר ב-4,000 שקלים בגרסת הבנזין, אך הגרסה החשמלית שומרת על מחירה.
אקספנג
דגם הפנאי G6 מתייקר בשיעור של 2,000 או 3,000 ש"ח בהתאם לגרסה. מכונית הסדאן P7 מתייקרת ב-2-5 אלף ש"ח, ודגם הפנאי הגדול G9 מתייקר בכל הגרסאות בשיעור זהה של 5,000₪.
ג'ילי
הדגם היחיד של החברה בשלב זה, גיאומטרי C, מתייקר בכל הגרסאות בין 1,000 ל-1,500 שקלים.
ג'יפ
אוונג'ר בנזין מתייקר ב-5,000 שקלים. הגרסה החשמלית שלו וכל שאר הדגמים נותרים ללא שינוי.
ג'נסיס
רכב הפנאי החשמלי GV60 שומר בגרסת הכניסה על מחירו, אך הגרסאות הבכירות יותר מתייקרות ב-3,000₪. אחיו הגדול GV70 מציג עליות של 6,000 ועד 11 אלף ש"ח בהתאם לגרסה. דגם הפנאי הבכיר ביותר של המותג הוא GV80, שמתייקר בכל הגרסאות ב-6,000₪. מכונית הסלון G80 מתייקרת ב-10,000₪.
דאצ'יה
רכבי הפנאי סנדרו סטפווי ודאסטר מתייקרים ב-2,000₪. המשפחתית הקטנה לוגאן מתייקרת ב-3,000 שקלים, והמיניוואן ג'וגר שומר על מחירו.
דיפאל
רכב הפנאי הסיני-חשמלי דיפאל S07 מתייקר ב-2,000₪.
טויוטה
אייגו X, יאריס ויאריס קרוס מתייקרים בכל הגרסאות ב-5,000₪, ומחירם יתחיל ב-105, 141 או 159 אלף ש"ח בהתאמה. קורולה סדאן אינה משווקת בעקבות החרם הטורקי, אך למרות זאת מתייקרת ב-2,000₪.
קורולה קרוס מתייקר ב-1,000 ועד 5,000 ש"ח, ראב4 הגדול יותר יעלה 3-4 אלף ש"ח יותר מבעבר, וקאמרי מתייקרת גם היא ב-3,000 עד 5,000 שקלים. היילנדר הגדול מתייקר ב-10-17 אלף ש"ח, ולנד קרוזר החדש מתייקר ב-10-13 אלף ש"ח. בתחום רכבי העבודה, פרואייס וסיטי מתייקרות ב-3,000₪, והטנדר היילקס מתייקר ב-15-17 אלף ש"ח.
טסלה
מודל 3 מתייקרת בשיעור של 13-15 אלף ש"ח, ומחירה מתחיל בכ-211 אלף ש"ח. רכב הפנאי הפופולארי מודל Y מתייקר אף יותר, בין 14 ל-31 אלף שקלים. דגמי מודל S ומודל X מתייקרים בכל הגרסאות בשיעור דומה של כ-15,000₪.
יונדאי
כלמוביל החלה לייקר את הדגמים בהדרגה כבר בחודש דצמבר. אנחנו נציין את השינוי שלהם בסה"כ.
הקרוסאובר הקטן וניו התייקר ב-3,200 ועד 4,200 שקלים. האחים הגדולים קונה וטוסון התייקרו בין 3,500 ל-5,000 ש"ח. אלנטרה הבסיסית נותרה ללא שינוי, אך רמות הגימור הגבוהות התייקרו ב-1,500₪. סונטה הגדולה יותר התייקרה בין 5,000 ל-6,000 שקלים בהתאם לגרסה.
הדגם המקביל איוניק 6 התייקר ב-4,300 ועד 6,000 שקלים, בזמן שאיוניק 5 התייקר ב-5,000₪ בגרסאות הרגילות, וב-4,700 ש"ח בגרסת N הספורטיבית.
מאזדה
הסופר-מיני 2 התייקרה ב-4,000₪. המשפחתית 3 מתייקרת בין 4,000 ל-5,000 ש"ח בהתאם לגרסה, ודגם הפנאי CX3 מתייקר ב-5,000₪. אחיו הגדול CX5 מתייקר ב-3,000₪, והדגם הבכיר CX90 מתייקר ב-7,000₪. דגמי CX30 ו-MX5 עזבו אותנו, אך זה הראשון צפוי לחזור בקרוב בתקינה אמריקאית עם מנוע מוגדל, הנעה כפולה – וככל הנראה גם מחיר יקר יותר.
מיצובישי
דגם הפנאי ASX מתייקר ב-1,300₪, ואקליפס קרוס מתייקר מעט יותר ב-1,500 שקלים. אאוטלנדר מציג עליית מחירים של 1,600 ועד 2,200 שקלים, וספייס סטאר הקטנה עוזבת את ישראל.
ניאו
זמן קצר לאחר שהכריזה על הוזלות, ניאו הסינית מתייקרת שוב. ET5 מתייקרת בין 5,000 ל-10,000₪ ודגם הפנאי EL6 מתייקר ב-5,000 ש"ח בגרסה אחת, ומוזל בשיעור זהה באחרת. EL7 מתייקר ב-20 אלף ש"ח, ו-EL8 הגדול והחדש ביותר מתייקר ב-10,000 שקלים.
ניסאן
דגמי הפנאי ג'וק וקשקאי מתייקרים ב-2,000₪. X-טרייל מתייקר ב-2,500 ש"ח, והמשפחתית סנטרה מתייקרת ב-5,000₪.
סובארו
קרוסטרק מתייקר ב-3-4 אלף ש"ח, פורסטר הקשוח יותר מתייקר ב-4-5 אלף ש"ח, ואבולטיס הגדול מתייקר ב-35 אלף ש"ח. אאוטבק שומר על מחירו.
סוזוקי
דגם הפנאי-מיני איגניס מתייקר ב-7,000₪, הסופר-מיני סוויפט מתייקרת ב-3,000₪ וכך גם רכב השטח הקטן ג'ימני. דגם הפנאי ויטארה מתייקר בין 2,000 ל-5,000 ש"ח, ו-S קרוס המעט גדול יותר מתייקר ב-5,000₪.
סיאט
בדומה ליונדאי, גם סיאט הכריזה על עליות מחירים במהלך דצמבר. איביזה התייקרה ב-2,500 עד 4,000₪, ארונה התייקר ב-4-5 אלף שקל ואטקה התייקר ב-4,000₪.
סיטרואן
דגמי C4, C4X וברלינגו התייקרו ב-2,000₪. ג'מפי התייקרה בין 1,000 ל-3,000 שקלים.
סקודה
פאביה מתייקרת ב-7-8 אלף ש"ח, סקאלה ב-6,000₪ ואוקטביה בשיעור חד של 11,500 עד 14,000 ש"ח; מחירה מתחיל כעת ב-165 אלף ש"ח.
קאמיק התייקר ב-8,500 ועד 10,500 ש"ח, קודיאק התייקר בין 1,500 ל-14 אלף ש"ח בהתאם לגרסה, וסופרב החדשה שומרת על מחירה. באופן מפתיע, וככל הנראה כדי לסיים את המלאי שנותר, קארוק הוזל ב-5,000₪.
סרס
רכב הפנאי החשמלי M5 מתייקר ב-2,000₪.
פולקסווגן
רכבי הפנאי טי-קרוס, טי-רוק וטאיגו התייקרו ב-3,000₪ – וכך גם הדגמים החשמליים ID.5 ו-ID.7. גולף התייקרה ב-7,000₪ בגרסאות הרגילות, ב-5,000₪ בגרסת GTI, ורכב הפנאי הקומפקטי טיגואן מתייקר ב-11-15 אלף ש"ח.
פורת'ינג
רכב הפנאי הסיני-חשמלי מתייקר ב-22 אלף ש"ח ועולה כעת 198,000₪. במקביל, הוא עובר מתיחת פנים עדינה שעיקרה תוספת מערכות בטיחות אקטיביות.
פיאט
הדגמים המסחריים דובלו, סקודו ודוקאטו מתייקרים בין 3,000 ל-10,000 ש"ח. 500 הקטנה שומרת על מחירה.
פיג'ו
208 ו-2008 הקטנים התייקרו ב-1,000₪ בחלק מהגרסאות. שאר הדגמים נותרים ללא שינוי.
צ'רי
טיגו 7 פרו ו-FX בנזין התייקרו ב-5,000₪. טיגו 4 פרו החדש התייקר ב-2,100 שקלים, ודגמי טיגו 8 פרו, אריזו 8 ו-FX EV התייקרו ב-2,000₪.
קאדילק
ה-XT6 בעל שבעת המושבים התייקר ב-50,000₪, ועולה כעת חצי מיליון שקלים.
קיה
פיקנטו הקטנה ו-EV9 הגדול התייקרו ב-900₪. דגמי הפנאי סטוניק, סלטוס וספורטאז' התייקרו בין 3,000 ל-5,000₪. נירו התייקר בין 1,000 ל-2,000 ש"ח, קרניבל מתייקר בין 5,000 ל-9,000 ש"ח, ושיווק EV6 נעצר לקראת הגעת הדגם המחודש.
שברולט
הקרוסאובר הקומפקטי שברולט טראקס התייקר בכ-4,000₪. מחירו ההתחלתי: 170 אלף ש"ח.
BYD
אטו3 הפופולארי מתייקר ב-1,500₪, ומכונית הסדאן סיל מתייקרת ב-2,000₪. סיל U החשמלי מתייקר בין 1,500 ל-2,000 ש"ח, וגרסאות הפלאג-אין שלו ללא שינוי. טאנג הגדול מתייקר ב-3,000₪, ודגמי האן ודולפין ירדו מההיצע באופן זמני – עד להגעת מלאי חדש.
DS
הקרוסאובר הקטן והחשמלי 3 מתייקר ב-4,000₪, והמשפחתית 4 מתייקרת בין 9-11 אלף ש"ח. דגם הפנאי 7 מתייצב ביניהם, עם התייקרות של בין 4,000 ל-9,000 שקלים.
KGM
רכב הפנאי הקומפקטי טורס מתייקר ב-2,000₪, ורכב השטח הגדול רקסטון מתייקר בין 3,000 ל-5,000 ש"ח. הטנדר מוסו שומר על מחירו.
MG
הסופר-מיני 3 מתייקרת ב-1,000₪, רכב הפנאי ההיברידי ZS מתייקר ב-2,000₪, והמשפחתית החשמלית 4 מתייקרת בין 1,000 ל-2,000 ש"ח בהתאם לגרסה.