בשנת 2024 כולנו הושפענו מהמלחמה המתמשכת, גם במישור הכלכלי. ולמרות זאת, ובניגוד לתחזיות, מסירות הרכב החדש לא רק שלא ירדו בהיקפן אלא אף צמחו – בשיעור זניח של 0.6% – לרמה של 271,735 מכוניות. נתון זה כולל את יבואני הרכב הרשמיים ואת רכבי הנוסעים בלבד. דו-גלגלי, כלים כבדים ויבוא עקיף אינם נכללים בנתונים – ומוסיפים על פי הערכות כ-15-20 אלף כלים נוספים.
לאחר שפרסמנו את רשימת המותגים המועדפים על נהגי ישראל, הגיע הזמן לצלול לפרטים הקטנים. מי הדגמים המובילים את השוק? מה המגמות הבולטות? וגם מה צפוי לנו בשנה הקרובה? הכל בכתבה שלפניכם.

רשימת 20 הדגמים הנמכרים ביותר:
- BYD אטו3 – 10,607
- יונדאי אלנטרה – 8,374
- סקודה אוקטביה – 7,461 (מתוכם 18 פלאג-אין ו-18 VRS)
- טויוטה קורולה קרוס – 6,653
- טויוטה ראב4 – 6,634 (מתוכם 2 פלאג-אין)
- טויוטה יאריס קרוס – 6,572
- צ'רי FX – כ-6,489 (מתוכם 4,821 חשמליים)
- יונדאי קונה – 6,087
- קיה פיקנטו – 5,353
- מיצובישי אאוטלנדר – 4,987
- קיה ספורטאז' – 4,654 (מתוכם 303 פלאג-אין)
- BYD דולפין – 4,584
- ג'ילי גיאומטרי C – כ-4,446
- סוזוקי קרוסאובר – 4,389
- מאזדה 2 – 4,342
- סיאט ארונה – 4,321
- טסלה מודל Y – כ-4,227
- צ'רי טיגו 8 פרו – 4,133
- טסלה מודל 3 – 3,956
- טויוטה קורולה – 3,747
ראוי לציין: אטו3 הסיני-חשמלי ממשיך להוביל את השוק, בשנה השניה ברציפות. מתחתיו השינויים רבים, והשפעת החרם הטורקי מורגשת עם היעלמות הדגמים הקטנים של יונדאי וירידת הקורולה למקום האחרון (שעדיין מרשים) ברשימה הזו.

מיני (קטגוריה A)
חמשת הדגמים המובילים:
- קיה פיקנטו – 5,353
- יונדאי i10 – כ-1,702
- סוזוקי איגניס – 1,372
- טויוטה אייגו X – כ-559
- ליפ-מוטור T03 – כ-192
ראוי לציין: כהמשך לשנים האחרונות, גם השנה הקטגוריה קטנה – הן מבחינת מספר הדגמים המוצעים בה והן מבחינת כמות המכירות – גם בגלל עליית המחירים התלולה. i10 נשארה במקום השני למרות החרם הטורקי והירידה החדה במסירות. ליפ-מוטור הסינית צללה במכירות, אולי בגלל ההמתנה של לקוחות לדגם המשופר שהגיע בסוף השנה. מחוץ לרשימה נותרה פיאט 500 שמסרה 127 יחידות, הגרסה הספורטיבית שלה אבארט עם 69 מסירות ורכב השטח הזעיר סוזוקי ג'ימני שממנו נמסרו 491 מכוניות.

סופר-מיני (קטגוריה B)
חמשת הדגמים המובילים:
- מאזדה 2 – 4,342
- סיאט איביזה – 2,173
- מיצובישי ספייס סטאר – 2,127
- יונדאי i20 – כ-2,087
- סוזוקי סוויפט – 1,908
ראוי לציין: גם השנה מאזדה 2 הוותיקה מובילה את הקטגוריה. יונדאי נשארת בחמישייה המובילה אך יורדת במסירות ובמיקום, שוב בגלל החרם הטורקי, וסוזוקי סוויפט מחליפה את קיה ריו. ממש בסוף השנה הגיעה לארץ דונגפנג בוקס שמסרה 19 יחידות. מעניין יהיה לראות האם היא תצליח להכניס את המהפכה החשמלית לקטגוריה הקטנה. כאן נזכיר גם את המשפחתיות הקטנות, קטגוריה שגוועה לגמרי. השנה נמסרו רק 230 יחידות של דאצ'יה לוגאן, ויונדאי אקסנט אחרונה בהחלט.
משפחתיות (קטגוריה C)
חמשת הדגמים המובילים:
- יונדאי אלנטרה – 8,374
- סקודה אוקטביה – 7,461 (מתוכם 18 פלאג-אין ו-18 VRS)
- BYD דולפין – 4,584
- טויוטה קורולה – 3,747
- MG4 – כ-2,551 (מתוכם 91 מגרסת X-POWER הספורטיבית)
ראוי לציין: בעקבות ההטיה הברורה לציי הרכב, לא מפתיע לראות שארבעת מובילי הקטגוריה נמצאים גם ברשימת הדגמים המובילים את השוק כולו. רנו מגאן שנכחה ברשימה בשנה שעברה, ירדה השנה למקום התשיעי.

משפחתיות גדולות (קטגוריה D)
חמשת הדגמים המובילים:
- טסלה מודל 3 – 3,956
- BYD סיל – 844
- יונדאי סונטה – 578
- יונדאי איוניק 6 – 572
- סקודה סופרב – 458
ראוי לציין: טסלה מובילה את הקטגוריה בפער עצום, ואחריה נציגה חדשה של השילוב הסיני-חשמלי (במקום קאמרי שיצאה מהרשימה). סקודה סופרב ירדה למקום החמישי, בעקבות המעבר לדור החדש. האם בשנה הבאה הוא ישפר את מיקום הדגם המוערך?

סלון (קטגוריה E)
חמשת הדגמים היחידים בקטגוריה:
- אקספנג P7 – כ-1,115
- זיקר 001 – 616
- BYD האן – 32
- פולקסווגן ID.7 – כ-8
- טסלה מודל S – כ-7
ראוי לציין: השנה בחרנו ליצור קטגוריה חדשה – מכוניות סלון של מותגים עממיים. דגמים אלו גדולים יותר מרכבי המנהלים, אך גם זולים ב-50% מדגמים דומים של מותגי היוקרה – ולכן לדעתנו לא מתחרים בהם. כצפוי, כולם חשמליים לחלוטין.

פנאי קטן (B-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- טויוטה יאריס קרוס – 6,572
- סיאט ארונה – 4,321
- סקודה קאמיק – 3,494
- קיה סטוניק – 3,319
- יונדאי וניו – 2,650
ראוי לציין: ביחס לשנה שעברה, שני דגמים של יונדאי יצאו מהרשימה: קונה, בעקבות הגעת הדור החדש והגדול יותר, ובאיון – בעקבות החרם הטורקי. במקומם נכנסו האחים מקונצרן פולקסווגן – סיאט וסקודה, והדגם השלישי של יונדאי נותר במקום האחרון ברשימה.
פנאי קומפקטי (C-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- BYD אטו3 – 10,607
- טויוטה קורולה קרוס – 6,653
- טויוטה ראב4 – 6,634 (מתוכם 2 פלאג-אין)
- צ'רי FX – כ-6,489 (מתוכם 4,821 חשמליים)
- יונדאי קונה – 6,087
ראוי לציין: למעט האטו3, כל הדגמים ברשימה משנה שעברה הוחלפו באחרים. באופן לא מפתיע, בקטגוריה המבוקשת ביותר בישראל – כל הדגמים המובילים נמצאים גם ברשימת הדגמים המובילים את השוק כולו. באופן שמסמל את המעבר להנעה ירוקה, כל הדגמים כאן מציעים, לפחות בחלק מהגרסאות, הנעה חשמלית ברמה כזו או אחרת.

פנאי בינוני (D-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- טסלה מודל Y – כ-4,227
- צ'רי טיגו 8 פרו – 4,133
- אקספנג G6 – כ-2,779
- סקודה קודיאק – 1,781
- סרס 5 – 1,420
ראוי לציין: בתור הקטגוריה המובילה את המעבר לחשמל, רק שני דגמים בחמישיה הפותחת אינם חשמליים – אך כן בעלי 7 מושבים כפי שאוהבים הישראלים. במקום יונדאי איוניק 5 וסקודה אניאק האיכותיים שהיו ברשימה בשנה שעברה, נכנסו שני דגמים חדשים, חשמליים גם הם וממוצא סיני – אקספנג האיכותי שזוכה לביקושים ערים במיוחד, וסרס שמציע אבזור עשיר ביחס למחירו – עסקה שקורצת לרבים.

פנאי/שטח גדול (E-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- טויוטה לנד קרוזר – 1,019
- אקספנג G9 – כ-975
- שברולט טראוורס – 622
- פורד ברונקו – 469 (מתוכם 4 מגרסת ראפטור)
- טויוטה היילנדר – 299
ראוי לציין: באופן מרשים, למרות המעבר לדור החדש – לנד קרוזר הוביל את הקטגוריה גם השנה. במקום השני נציג סיני-חשמלי חדש, והוא היחיד ברשימה שלמרות המידות הגדולות מציע חמישה מושבים בלבד.

מיניוואנים
חמשת הדגמים המובילים:
- קיה קרניבל – 440
- דאצ'יה ג'וגר – 216
- מקסוס אי-יוניק 5 – 75
- וויה דרים – 56
- מרצדס B קלאס – 32
ראוי לציין: אם בשנה שעברה נראה היה שמדובר בקטגוריה שהולכת ודועכת, כעת נראה כי יש לה סיכוי לשרוד – בחסות המעבר להנעה חשמלית. וויה דרים היוקרתי הצטרף לרשימה, וחשובים אף יותר הם צמד הדגמים החדשים של מקסוס – מיפה 7 ומיפה 9. אלו מציעים מחיר אטרקטיבי, ויתכן כי יהפכו ללהיטי מכירות ויחזירו לחיים את הקטגוריה כולה.

מסחריות קטנות
חמשת הדגמים המובילים:
- סיטרואן ברלינגו – 3,061 (מתוכם 84 חשמליים)
- טויוטה פרואייס סיטי – 968
- פיאט דובלו – 510
- אופל קומבו – 478
- פולקסווגן קאדי – 386
ראוי לציין: "כרגיל, את הקטגוריה מוביל בביטחון רב סיטרואן ברלינגו. למעשה, כל שאר הדגמים למעט פולקסווגן קאדי הם אותו הרכב בדיוק – למעט סמלי היצרן, כך שהפער בפועל עצום עוד יותר". כך כתבנו לפני שנה, ושום דבר לא השתנה.
מסחריות בינוניות
חמשת הדגמים המובילים:
- פולקסווגן טרנספורטר – 812
- רנו טראפיק – 508
- מרצדס ויטו – 286 (מתוכם 19 חשמליים)
- יונדאי סטאריה – 269
- סיטרואן ג'מפי – 259 (מתוכם 7 חשמליים)
ראוי לציין: רשימת הדגמים המובילים נותרה ללא שינוי. הלקוחות העסקיים לא נוהים אחרי טרנדים חדשים, אלא הולכים על המוכר והבטוח. איך הגרסה ההיברידית של יונדאי סטאריה תשפיע על כך?
טנדרים
חמשת הדגמים המובילים:
- טויוטה היילקס – 1,874
- איסוזו די-מקס – 1,465
- פולקסווגן אמארוק – 234
- פורד ריינג'ר – 196 (מתוכם 30 מגרסת ראפטור)
- KGM/סאנגיונג מוסו – 129
ראוי לציין: הצמד היפני ממשיך להוביל את הקטגוריה בפער גדול. במקומות 3-4 היו בשנה שעברה מיצובישי וקיה שעזבו אותנו, וכך הצטרפו לרשימה פורד ריינג'ר שזהה לאמארוק, והנציג הקוריאני של מותג השטח המתחדש.
שוק היוקרה
בשנת 2024 מותגי היוקרה מסרו 18,144 רכבים – ירידה של 6.6% ביחס לשנה הקודמת שבה נמכרו 19,419 רכבי יוקרה. בהתאם, נתח השוק קטן מ-7.1% ל-6.6%. לדברי גורמים בענף, בתקופת מלחמה ומצב כלכלי מאתגר, לקוחות רבים נמנעים מרכישת רכב יוקרה – הן בעקבות היכולת הכלכלית שנפגעה, אך בעיקר בגלל התדמית שרכב כזה יוצר. עם זאת, אם נכניס לחישוב את מותגי ה"פרימיום-טק" הסינים, המספרים מזנקים ל-27,184 מסירות, ונתח שוק שעומד על 10%.
במהלך השנה החולפת הגיעו לארץ מספר דגמים חדשים, שיצרו קטגוריה חדשה: רכבי פנאי קטנים של מותגי יוקרה. אלו הפכו לכרטיס הכניסה החדש לעולם היוקרה, וביחס למובילי השוק מציעים במחיר דומה מידות קטנות מחד אך אבזור ותדמית משופרים מאידך.
משפחתיות (קטגוריה C)
חמשת הדגמים המובילים:
- מרצדס CLA – כ-359 (מתוכם 79 פלאג-אין ו-18 AMG)
- קופרה לאון – 300 (מתוכם 85 מגרסת VZ)
- אאודי A3 – כ-215 (מתוכם 23 RS)
- מרצדס A קלאס – 114 (מתוכם 27 פלאג-אין ו-6 AMG)
- DS 4 – כ-84 (מתוכם 76 פלאג-אין)
ראוי לציין: במקום האחרון ברשימה המותג הצרפתי החליף את ב.מ.וו סדרה 1, שהגיעה לאחרונה בדור חדש. שאר הדגמים ללא שינוי, למעט אאודי שירדה בשתי מקומות.
משפחתיות גדולות (קטגוריה D)
חמשת הדגמים המובילים:
- ב.מ.וו סדרה 3 – 402 (מתוכם 226 פלאג-אין ו-M3 CS אחת)
- מרצדס C קלאס – 394 (מתוכם 61 פלאג-אין ו-9 AMG)
- פולסטאר 2 – 200
- ב.מ.וו i4 – כ-111
- אאודי A4 – כ-80
ראוי לציין: ביחס לשנה שעברה, את אלפא רומיאו ג'וליה עם חוויית הנהיגה הידועה מחליפה ב.מ.וו חשמלית. שיקוף לתנודות השוק כולו?

סלון (קטגוריה E)
חמשת הדגמים המובילים:
- מרצדס EQE – כ-224
- ב.מ.וו סדרה 5 – 190 (מתוכם 103 פלאג-אין)
- מרצדס E קלאס – 129 (מתוכם 59 פלאג-אין)
- לקסוס ES – כ-103
- ב.מ.וו i5 – כ-44
ראוי לציין: בניגוד לצמד הדגמים של מרצדס שמתבססים על פלטפורמה שונה, ב-ב.מ.וו הגרסה החשמלית i5 מתבססת על אותה פלטפורמה של הסדרה 5. לכן, אם נחשיב אותם כדגם אחד הוא יטול את ההובלה, ולרשימה תצטרף ג'נסיס G80 שמסרה 35 יחידות – מתוכן 19 חשמליות.
פאר (קטגוריה F)
חמשת הדגמים המובילים:
- מרצדס S קלאס – 64
- ב.מ.וו סדרה 7 – 38 (כולם פלאג-אין)
- אאודי A8 – כ-21 (מתוכם 19 פלאג-אין ו-S8 אחת)
- ב.מ.וו i7 – כ-10
- פורשה פנמארה – 7 (מתוכם 4 פלאג-אין)
ראוי לציין: השנה מרצדס EQS לא מסרה מכוניות כלל, ולרשימה נכנסה במקומה פורשה הספורטיבית. אם נאחד את גרסאות הבנזין והחשמל של סדרה 7, לרשימה תצטרף בנטלי פליינג ספור האולטרה יוקרתית עם 2 מסירות. בקצה הרשימה הקצרה: יחידה אחת של לקסוס LS.
פנאי קטן (B-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- זיקר X – כ-2016
- סמארט #1 – 790
- וולוו EX30 – כ-628
- לקסוס LBX – כ-474
- ג'יפ אוונג'ר – 458 (מתוכם 67 חשמליים)
ראוי לציין: הנוכחות הסינית-חשמלית בולטת, ולמעשה שלושת הדגמים הראשונים זהים לחלוטין. בהתאם לרוח התקופה, לכל הדגמים כאן הנעה חשמלית – מלאה או חלקית.
פנאי קומפקטי (C-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- קופרה פורמנטור – 1,025 (מתוכם 298 פלאג-אין ו-500 מגרסת VZ)
- אאודי Q3 – כ-631 (מתוכם 13 RS)
- אאודי Q4 אי-טרון – 612
- וולוו XC40 כ-469 (מתוכם 56 פלאג-אין ו-75 חשמליים)
- מרצדס EQA – כ-319
ראוי לציין: למעט ג'נסיס GV60 שהוחלף על ידי האאודי המקביל, שאר הדגמים ברשימה נותרו ללא שינוי ביחס לשנה שעברה.
פנאי בינוני (D-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- לקסוס NX – כ-1,053 (מתוכם 235 פלאג-אין)
- וולוו XC60 – כ-410 (מתוכם 120 פלאג-אין)
- מרצדס GLC – כ-367 (מתוכם 175 פלאג-אין ו-AMG אחד)
- WEY קופי 01 – 338
- ג'נסיס GV70 – כ-236 (מתוכם 93 חשמליים)
ראוי לציין: את אאודי Q5 שיגיע בקרוב בדור חדש החליף השנה המתחרה הקוריאני.
פנאי גדול (E-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- לקסוס RX – כ-378 (מתוכם 177 פלאג-אין)
- ריינג' רובר ספורט – 197 (מתוכם 57 פלאג-אין)
- ג'יפ רנגלר – 162
- ג'יפ גרנד צ'רוקי – 159
- ב.מ.וו X5 – כ-146 (מתוכם 85 פלאג-אין ו-M אחד)
ראוי לציין: מרצדס GLE שבשנה שעברה היה במקום הראשון, ירד למקום השמיני עם 110 מסירות. במקומו נכנס לרשימה הנציג של מותג האצולה הבריטי.
פנאי ענק (F-SUV)
חמשת הדגמים המובילים:
- מרצדס GLS – כ-49
- הונגצ'י EHS-9 – כ-44
- מרצדס EQS SUV – כ-36
- ב.מ.וו X7 – כ-14
- ריינג' רובר ולקסוס LX – כל אחד 13
ראוי לציין: קאדילק אסקלייד שהוביל את הקטגוריה בשנה שעברה מסר השנה 4 יחידות בלבד.
אקזוטיקה
בחלק הזה נמנה את הדגמים היותר מעניינים שהצטרפו השנה לכבישים. מדובר באותם חלומות מוטוריים, שרק חלקנו יכול להגשים – רכבי ספורט מרגשים או רכבי פאר מפנקים. רוב הרכבים כאן הם כמובן של מותגי האקזוטיקה והיוקרה, אך גם למותגי מרכז השוק יש דגמים שפונים לפלח הנישתי.
אסטון מרטין הבריטית ממשיכה לרדת, והשנה מסרה 3 מכוניות בלבד (5 בשנה שעברה, 12 לפני שנתיים) – שני רכבי פנאי מדגם DBX לצד ואנטג' אחת. גם בנטלי השכנה ירדה במסירות, ובניגוד לשנה שעברה שבה מסרה 18 מכוניות – השנה היא הסתפקה ב-7 בלבד. ממכונית הפאר פליינג ספור נמסרו שתי יחידות בדומה לשנה שעברה, דגם הפנאי בנטאייגה ירד מ-5 ל-2 יחידות ומכונית הקופה קונטיננטל מסרה בשנה שעברה 11 מכוניות אך השנה 3 בלבד – אחת סגורה ושתיים פתוחות.

שנה קשה עוברת על מותגי האולטרה יוקרה, וגם פרארי מסרה השנה 7 יחידות לעומת שיא של 20 מכוניות בשנה שעברה. המסירות מתחלקות כך: 3 יחידות של מכונית הספורט פלאג-אין 296, 2 יחידות של דגם ה-GT רומא (אחת פתוחה ואחת סגורה), יחידה אחת של דגם הפנאי פורוסנגווה ויחידה נוספת של מכונית הספורט פלאג-אין הבכירה SF90.
מזראטי מסרה השנה 3 יחידות של מכונית התיור גראן טוריסמו, יחידה אחת של מכונית הספורט הקיצונית MC20, יחידה אחרונה של מכונית הסלון גיבלי ו-29 רכבי פנאי. אלו מתחלקים בין הגרקאלה הקטן והצעיר שמסר 21 יחידות, ללבנטה הגדול שהסתפק ב-8 מסירות. פורשה המתחרה העלתה לכבישים 108 רכבי פנאי, מתוכם 53 מקאיין הגדול ו-55 מדגם מקאן הקטן יותר. רוב מוחלט של מסירות המקאן שייכים לדור החדש והחשמלי – 49 יחידות. לצידם נמסרו 30 מכוניות סדאן – 7 ממכונית הפאר פנמארה ו-23 ממכונית הסלון החשמלית טייקאן. אך ללא ספק, הדגמים המעניינים ביותר של פורשה הם רכבי הספורט. 718 הקטנה יותר מסרה 31 יחידות, ומכונית הספורט האייקונית 911 מסרה 10 יחידות משלל הגרסאות השונות.
בקרב מותגי היוקרה הנפוצים יותר, אאודי מסרה 56 יחידות של מכונית הספורט TT, לצד 43 רכבים מגרסאות RS של כלל הדגמים. אבארט האיטלקית מסרה 69 יחידות – מתוכן 9 חשמליות. מותג איטלקי נוסף הוא אלפא רומיאו, שמכר 8 יחידות של ג'וליה תלתן ירוק. אלפין הצרפתית מסרה 7 יחידות של מכונית הספורט A110, בזמן שב.מ.וו מסרה 22 יחידות של הרודסטר Z4 לצד 34 רכבים של סדנת M הנודעת – מכלל הדגמים. לקסוס היפנית מסרה יחידה אחת של מכונית הקופה LC, ולעומתה מרצדס סיפקה ל-14 לקוחות מאושרים את מכונית הספורט SL, ולשישה נוספים את מכונית הספורט-סדאן AMG GT 4. בנוסף, 57 לקוחות רכשו את גרסאות AMG של הדגמים השונים. לסיום, קאדילק מסרה יחידה אחת של CT5-V בלאק-ווינג.
אצל מותגי מרכז השוק, הונדה (שמתומחרת הרבה מעל מרכז השוק) מסרה 4 יחידות של סיוויק טייפ R. יונדאי סיפקה ללקוחות 67 יחידות של ההוט-האצ' i20N, לצד 7 יחידות של האחות הגדולה והאוטומטית i30N. רכב הספורט החשמלי הייחודי איוניק 5N מסר 11 עותקים. מאזדה מסרה 12 יחידות של הרודסטר MX5, בזמן שסובארו BRZ המתחרה העלתה לכבישים 117 יחידות. בסקודה מכרו 18 עותקים של אוקטביה VRS, ובחברת האם פולקסווגן נמכרו 20 יחידות של גולף GTI ו-22 יחידות של פולו GTI הקטנה יותר. פורד מסרה 13 יחידות של מוסטנג, רנו הסתפקה ב-11 מסירות של מגאן RS, ושברולט סוגרת את הרשימה עם 19 מסירות של מכונית הספורט קורבט.
רכבים חשמליים
בשנת 2024, מתוך כלל הרכבים שהצטרפו לפקקים הבלתי נגמרים, 67,171 היו חשמליים לחלוטין. ביחס לשנה הקודמת שבה נמכרו 48,219 רכבים כאלו, מדובר בעליה מכובדת של 39.3%. בהתאם, גם נתח השוק צמח מ-17.9% בשנת 2023 ל-24.7% בשנה האחרונה.
ומה לגבי העתיד? גם השנה, כמו בשנים הקודמות, חודש ינואר נפתח עם הקטנת הטבת המס על רכבים נקיים מזיהום. בשנה שעברה צפינו כי נתח השוק יעמוד על כ-20%, ובדיעבד התברר כי היינו פסימיים מדי. גורמים בענף אומרים כי הרכב החשמלי הגיע למיצוי מסוים של נהגים בעלי חניה פרטית, ומעתה ואילך צריך לחדור לחלק המאתגר יותר של נהגים התלויים ברשת הטעינה הציבורית. עובדה זו, לצד עליית המחירים הצפויה בעוד מספר חודשים (לאחר שיסתיים מלאי הרכבים שהגיע לארץ לפני עליית המס) תשמור על ביקושים יציבים לרכבים חשמליים.
עשרת הדגמים החשמליים המובילים:
- BYD אטו3 – 10,607
- צ'רי FX EV – כ-4,821
- BYD דולפין – 4,584
- ג'ילי גיאומטרי C – כ-4,446
- טסלה מודל Y – כ-4,227
- טסלה מודל 3 – 3,956
- אקספנג G6 – כ-2,779
- MG4 – כ-2,551
- MG ZS EV – כ-2,027
- זיקר X – כ-2,016
ראוי לציין: הכניסה של ההנעה החשמלית לקטגוריה הקומפקטית בולטת. לכן, ביחס לשנה שעברה יצאו מהרשימה דגמים גדולים כגון סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5 וטויוטה BZ4X, ובמקומם נכנסו דגמים קטנים ובעיקר זולים יותר כמו BYD דולפין, צ'רי FX וזיקר X.
סטטיסטיקות
הקטגוריות המבוקשות ביותר:
- פנאי קומפקטי – 104,298 (38.3% מהשוק)
- משפחתיות – 40,119 (14.7%)
- פנאי קטן – 38,837 (14.2%)
- פנאי בינוני – 28,522 (10.4%)
- סופר מיני – 18,681 (6.8%)
ראוי לציין: חוץ ממכוניות הסופר-מיני כל הקטגוריות צמחו ביחס לשנה שעברה, ובאופן די מפתיע המשפחתיות שסבלו מירידות בביקושים במשך שנים הציגו השנה עליה מרשימה ואף עקפו את רכבי הפנאי העירוניים.
סוגי ההנעה הפופולאריים:
- בנזין – 122,171 (44.9% מהשוק)
- חשמל – 67,171 (24.7%)
- היברידי – 59,159 (21.7%)
- דיזל – 17,190 (6.3%)
- היברידי פלאג-אין – 6,044 (2.2%)
ראוי לציין: לראשונה אי פעם, מנועי הבנזין מהווים פחות ממחצית מהמכירות. גם מנועי הדיזל והפלאג-אין ירדו משמעותית, במקרה הראשון בעיקר בגלל המעבר של נהגי המוניות לרכבים היברידיים וחשמליים, ובמקרה השני בשל ביטול הטבות המס בתחילת השנה. על חשבון אלו צמחו הרכבים החשמליים – עבור אלו שיכולים להתקין עמדת טעינה בבית, וההיברידיים – אצל אלו שאין להם אפשרות כזו או שנוסעים מאות קילומטרים ביום באופן קבוע וטווח הנסיעה עדיין לא מספיק עבורם.
כאן נציין גם את 1,396 הנהגים שבחרו השנה בתיבת הילוכים ידנית. ברובם מדובר בדגמים מסחריים, אך יש גם כמה מכוניות מיני, דגמי ספורט וביניהם אפילו פורשה 911 אחת! ברכות לרוכשים האמיצים.
ארצות ייצור:
- סין – 63,701 (23.4% מהשוק)
- קוריאה הדרומית – 46,799 (17.2%)
- יפן – 43,941 (16.1%)
- צ'כיה – 25,028 (9.2%)
- ספרד – 16,878 (6.2%)
ראוי לציין: לראשונה מזה שנים רבות קוריאה אינה מובילה את הרשימה, ואת הבכורה לוקחת סין לאחר שעלתה ב-35% ביחס לשנה שעברה שאותה סיימה במקום השני. החרם הטורקי שנכנס לתוקפו באמצע השנה דרדר את המדינה מהמקום הרביעי ב-2023 לשישי כעת, לאחר שמספר הרכבים המיוצרים שם ירד מ-23.6 אלף ל-12,748 בלבד.

יבואנים:
- כלמוביל – 47,017 (17.3% מהשוק)
- יוניון מוטורס – 43,962 (16.2%)
- צ'מפיון מוטורס – 36,713 (13.5%)
- טלקאר – 28,376 (10.4%)
- פריסבי – 28,240 (10.4%)
ראוי לציין: למרות הירידה החדה של יונדאי, כלמוביל נותרה בראש – הודות לשאר מותגי הקבוצה, ובעיקר ג'אקו הסינית הצעירה. את המקום השלישי לקחה צ'מפיון מטלקאר, לאחר שקיה הציגה ירידה חדה, ולעומתה סקודה, סיאט ו-BYD צמחו באופן מרשים.