חברת טלקאר, יבואנית KGM הקוריאנית (לשעבר סאנגיונג), ממשיכה בהשקה המחודשת של המותג. לאחר שבחודשים האחרונים הציגו את רקסטון בגרסאות חדשות, מגיע כעת אחיו הקטן טורס (Torres).
מדובר בדגם פנאי קומפקטי (C-SUV) עם 5 מושבים, שהוצג בעולם ב-2022. הוא מתחרה בקיה ספורטאז', מאזדה CX5 וניסאן קשקאי, אך ביחס אליהם הוא גדול יותר ודומה למיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקס-טרייל בעלי שבעת המושבים. מידותיו, שלטענת טלקאר הן הגדולות בקטגוריה, עומדות על 470 ס"מ לאורך, רוחב של 189 ס"מ, גובהו 172 ורק בסיס הגלגלים מקובל לקטגוריה עם 268 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 599 ליטרים מכובדים, מרווח הגחון 19.5 ס"מ וכושר הגרירה מגיע עד ל-1.5 טונות.
לארץ מגיע הטורס עם מנוע בנזין; בעולם יש גם גרסה חשמלית, שצפויה להגיע לארץ אך בשלב זה לא ברור מתי. למנוע הטורבו בנזין היחיד בהיצע נפח של 1.5 ליטר, והוא מפיק 163 כ"ס ו-28.6 קג"מ. הוא משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים, וההנעה קדמית או כפולה. נתוני הביצועים לא פורסמו בארץ, אך מנתונים שמצאנו בחו"ל הטורס מזנק מ-0 ל-100 תוך 10.8 שניות, ומגיע עד ל-191 קמ"ש. צריכת הדלק כן פורסמה, ועומדת על 11.7 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית, ו-10.9 ק"מ לליטר עם הנעה כפולה.
גרסת ההנעה הקדמית זמינה ברמת הגימור אקזקיוטיב בלבד, שכוללת חישוקי 18", תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, בקרת שיוט רגילה, מערכת מולטימדיה עם מסך 9" וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מסך נוסף בגודל 8" לשליטה על בקרת האקלים, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.5", משטח טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג חשמלי, חימום לכל המושבים ואוורור לקדמיים, ריפוד עור סינטטי, מפתח חכם, מנופי העברת הילוכים מההגה וחלון גג חשמלי. רמת הגימור לקשרי הצמודה לגרסת ההנעה הכפולה, מוסיפה חישוקי 20", דלת תא מטען חשמלית וחימום להגה.
לשתי רמות הגימור יש 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על עייפות הנהג.
מחיר KGM טורס:
- הנעה קדמית אקזקיוטיב – 174,900₪
- הנעה כפולה לקשרי – 189,900₪