קיה חושפת בשוק הבית הקוריאני את מתיחת הפנים לספורטאז', כשלוש שנים לאחר שהוצג הדור החמישי-נוכחי. חשוב לציין כי מאז השקת הדור הנוכחי דגם הפנאי הקומפקטי מציע שתי גרסאות אורך – קצרה עבור השוק האירופי (והיא זו שמגיעה אלינו), ומוארכת לארה"ב – והיא המוצגת כעת. הגרסה המקוצרת-מחודשת תיחשף רק במחצית השניה של 2025, ועדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל.
חיצונית, ספורטאז' המחודש קיבל חזית חדשה לחלוטין, עם יחידות התאורה האנכיות החדשות של המותג, שבכה רחבה יותר ועיצוב שונה לפגוש. מאחור יש גם כן פגוש שונה לצד חתימת תאורה שונה, ואת העדכון מסכמים עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים וצבעי מרכב נוספים. בנוסף, תוצע חבילת X-ליין עם עיצוב קשוח יותר וחבילת השחרה מקיפה.
סביבת הנהג זכתה גם היא לעדכונים, עם עיצוב חדש לגלגל ההגה, לחלק העליון של הדשבורד, לפתחי המיזוג ולקונסולה המרכזית. כמו כן, בקיה מדווחים על שיפור לאיכות החומרים וההרכבה, ריפודים חדשים, וגרפיקה מעודכנת במסכי לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה.
לרשימת האבזור נוספו חיישן טביעת אצבע להפעלת פרופיל משתמש אישי, ובחלק מהשווקים יאפשר גם אימות לפני תשלום אוטומטי על חניה, כבישי אגרה, דלק ועוד. יש גם משטח טעינה אלחוטית בהספק משופר, שקעי טעינה USB-C מהירים יותר, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף, תצוגה עילית, מצלמת דרך מובנית, ואפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי.
גם מערכות הבטיחות השתפרו עם זיהוי מוקדם של סכנות, ותוספת של חיישנים על גלגל ההגה ומצלמה הסורקת את פני הנהג. אלו מזהים מצב של חוסר תגובה או שליטה, ומאפשרים להוסיף למפרט עצירה אוטונומית בצד הדרך.
בתחום ההנעה, מנוע הטורבו בנזין 1.6 ליטר נותר ללא שינוי, אך תיבת ההילוכים התחלפה מדו-מצמדית עם 7 הילוכים לאוטומטית פלנטרית עם 8. לצידו, צמד הגרסאות ההיברידיות – הן הרגילה והן הנטענת – קיבלו מנועים חשמליים חזקים יותר שיורידו עומס ממנוע הבנזין וישפרו את הביצועים ואת צריכת הדלק.
לסיום, בקיה מבטיחים נסיעה נוחה יותר בזכות תוספת חומרי בידוד, כיול משופר למתלים ותוספת מצב "תינוקות" לבורר מצבי הנהיגה, המעדן את תגובת הדוושה ותיבת ההילוכים כדי למנוע טלטלות שיעירו ילדים ישנים.