באירוע שנערך במילאנו, איטליה, חשפה סוזוקי היפנית את הדגם החשמלי הראשון בתולדותיה. מדובר בגרסת הייצור לדגם הקונספט eVX שהוצג לפני כמעט שנתיים, שתתחרה בגרסה החשמלית של יונדאי קונה, קיה EV3 ואחרים. מיבואנית סוזוקי נמסר כי לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך 2025.
הרכב החדש נקרא e-ויטארה, אך למרות השם הדומה אין שום קשר לויטארה המוכרת בעלת מנוע הבנזין. הוא מתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה, וכחלק משיתוף הפעולה בין החברות גם טויוטה תציג על גביה דגמים עבור שווקים מתפתחים. מידות ה-e-ויטארה עומדות על 427.5 ס"מ לאורך, רוחבו 180 ס"מ, גובהו 163.5 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו משתרע על 270 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 18 ס"מ. כלומר, הדגם גדול משמעותית מויטארה, דומה יותר ל-S-קרוס, ובסיס הגלגלים גדול ממנו ב-10 ס"מ – מה שמבטיח לכאורה מרווח מכובד בתא הנוסעים.
סוזוקי תציע שלוש גרסאות הנעה לדגם, אך בשלב זה לא מפרסמת את נתוני הביצועים וטווחי הנסיעה. לגרסה הבסיסית הנעה קדמית בהספק של 144 כ"ס ו-18.9 קג"מ, לצד סוללה בקיבולת של 49 קוט"ש. לגרסת הביניים הנעה קדמית גם כן, אך בהספק גבוה במעט של 174 כ"ס ומומנט זהה. לגרסה הבכירה נוסף מנוע אחורי, ליצירת הנעה כפולה המפיקה 183 כ"ס ו-30 קג"מ. לשתי הגרסאות האחרונות יש סוללה מוגדלת עם נפח של 61 קוט"ש, ובכל מקרה מדובר בסוללות LFP.
העיצוב החיצוני נאמן לדגם הקונספט, במיוחד בפרופיל ובחלק האחורי. ניכר כי מדובר בדגם העדכני ביותר של סוזוקי, הן בחלק החיצוני והן בתא הנוסעים שמציע מסגרת עם שני מסכים ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, בורר הילוכים אלקטרוני בתצורת חוגה, ריפודים ודיפונים עם שילוב גוונים ועוד. יחד עם זאת, בסוזוקי שמרו על לחצנים פיזיים וממשק מוכר ללקוחות השמרנים. פרטים נוספים צפויים להתפרסם בהמשך.