קיה חושפת את טסמן (Tasman) – הטנדר הראשון בתולדותיה שיתחרה בקטגוריית ה-"1 טון" מול טויוטה היילקס, מיצובישי טריטון או פורד ריינג'ר. קיה מציינת כי הטסמן ימכר בשוק הבית הקוריאני, אך גם בדרום אמריקה, אוסטרליה, ואפריקה – אך בשלב זה לא מיועד לאירופה ולכן גם לא יגיע אלינו.
כמקובל בקטגוריה הטסמן מתבסס על שלדת סולם, ומציע קבינה קצרה או כפולה. אורכו 541 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ, גובהו נע בין 187 ל-192 ס"מ בהתאם לגרסה ובסיס הגלגלים משתרע על 327 ס"מ. כושר ההעמסה טוב מהמתחרים עם 1,017 ק"ג בגרסת ההנעה הכפולה ו-1,195 ק"ג בגרסת ההנעה האחורית, וכושר הגרירה עומד כמקובל על 3.5 טון.
הטסמן יציע שתי גרסאות הנעה. לטורבו בנזין נפח של 2.5 ליטרים, והספק שעומד על 281 כ"ס ו-42.9 קג"מ. לגרסת הדיזל מנוע בנפח 2.2 ליטר, הספק של 210 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, ובדיזל יש אפשרות לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. ההנעה אחורית, או כפולה עם הילוך כוח.
העיצוב החיצוני מוחצן, מנופח, ויהיו שיאמרו שגם מוזר. סביבת הנהג נראית שגרתית יותר, ומשלבת חלקים המוכרים מדגמים אחרים של קיה. רשימת האבזור עשירה ביחס למקובל ברכבי עבודה, ותציע שני מסכי 12.3" וביניהם מסך 5" לשליטה על בקרת האקלים המפוצלת, שני משטחי טעינה, מצלמות 360 מעלות עם תצוגת "מכסה מנוע שקוף", מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור, מערכת שמע מבית הרמן קרדון ומערכות בטיחות אקטיביות רבות. עם זאת, בקיה מדגישים כי לא ויתרו על השימושיות ותאי האחסון הרבים שנדרשים ברכבים כאלו.
קיה תאפשר להתקין אבזור בארגז המטען ישירות מהמפעל, כגון קשת העמסה, ארגזי קירור ופתרונות חלוקה ואחסון. לסיום, קיה טסמן יציע גם גרסת שטח בשם X-פרו, המציעה הגבהת מרכב של 2.8 ס"מ, חישוקי 17" עם צמיגי שטח, כושר צליחת מעבר מים בגובה 80 ס"מ, בורר מצבי נהיגה מורחב, נעילת דיפרנציאל אחורי כסטנדרט, בקרת זחילה משופרת לנהיגת שטח במדרון או עליה ופריטי עיצוב ייחודיים.