מותג היוקרה האיטלקי לנצ'יה הוקם ב-1906, ובמהלך השנים קנה לעצמו מעמד אייקוני עם דגמי כביש מרשימים לצד סדרת נצחונות בספורט המוטורי – בעיקר בתחום הראלי שם עד היום מדובר ביצרנית המובילה במספר הזכיות. בשנים האחרונות פעילות החברה גוועה, ומ-2017 היא משווקת דגם אחד בלבד בשוק אחד בלבד – הסופר-מיני המיושנת אפסילון (שהיתה הדגם האחרון שהציג המותג ב-2011) באיטליה.
באופן מפתיע, זה לא הפריע לאפסילון להיכנס למקום הראשון בטבלת המסירות האיטלקית במשך שנים, וגם בתקופה האחרונה לשמור על מיקום בחמישיה המובילה; בשנת 2023 מכרה האפסילון קרוב ל-45 אלף יחידות והתייצבה במקום השלישי (אחרי פיאט פנדה ודאצ'יה סנדרו). כעת מנסים בסטלנטיס להחיות את המותג ההיסטורי, ומציגים את הדגם הראשון בתהליך; ב-2026 יוצג קרוסאובר קומפקטי, וב-2028 דגם נוסף שפרטים עליו עדיין לא ידועים.
הדגם הראשון בתהליך החזרה לחיים של המותג הוא דור חדש לאותה אפסילון קשישה, שתתחרה באאודי A1 ומיני קופר. כצפוי, הוא חולק מכלולים עם דגמים מקבילים בקונצרן הענק – פיג'ו 208 ואופל קורסה – ומבוסס כמוהם על פלטפורמת CMP. מידות הדגם דומות להם, עם אורך של 408 ס"מ, רוחב שעומד על 176 ס"מ, גובה של 144 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של 254 ס"מ. גם יחידת ההנעה זהה, עם מנוע חשמלי-קדמי שמפיק 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ, סוללה בקיבולת של 51 קוט"ש (54 ברוטו) ויכולת טעינה של 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 100 קו"ט בעמדה מהירה. נתוני הביצועים: 0-100 ב-8.2 שניות, מהירות מרבית שמוגבלת ל-150 קמ"ש וטווח של 403 ק"מ.
עיצוב החזית תואם את שפת העיצוב שהוצגה לפני מספר חודשים עם דגם הקונספט Pu+Ra HPE, ומאחור יש יחידות תאורה עגולות בהשראת דגם המירוץ האגדי סטראטוס. לתא הנוסעים עיצוב ייחודי ומקורי, והוא כולל צמד מסכי 10.25" ללוח המחוונים הדיגיטלי ומערכת המולטימדיה – המציעה מערכת הפעלה חדשה שבהמשך תגיע לשאר מותגי סטלנטיס. כנדרש ממותג יוקרה, רשימת אבזור הנוחות והבטיחות צפויה להיות ארוכה.
בשלב הראשון תימכר (באיטליה בלבד) מהדורה מוגבלת ל-1906 יחידות על שם השנה בה הוקם המותג בשם Cassina, המיוצרת עם מותג רהיטי היוקרה האיטלקי בשם זה וכוללת ריפודים, תפרים, גוונים, ותגים ייחודיים.