מרצדס הציגה את הדור השני של מכונית הספורט AMG GT בשלבים – כאשר גרסאות 53 ו-63 היו הראשונות בשנה שעברה, ולפני כחודש הצטרפה גרסת 43 החלשה והזולה יותר. כעת מציגה החברה הגרמנית גרסה נוספת מהעבר השני – החזקה והיקרה ביותר: הכירו את מרצדס AMG GT 63S E-Performance.
לגרסה זו הנעת פלאג-אין המשלבת בין מנוע 4 ליטר בנזין טווין-טורבו V8 המפיק 612 כ"ס ו-86.6 קג"מ, ולצידו מנוע חשמלי המוסיף 302 כ"ס ו-32.6 קג"מ. ההספק המשולב שלהם עומד על 816 כ"ס, והמומנט עומד באופן קבוע על 110.1 קג"מ ובמצב "בוסט" עולה ל-144.7 קג"מ. הכוח הרב עובר דרך תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים הכוללת מצמדים במקום ממיר מומנט, ומגיע לכל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת 4Matic+ המאפשרת להעביר עד 100% מהמומנט לכל אחד מהצירים – ובציר האחורי עם שליטה מלאה על כל גלגל.
בתחום החשמלי הרכב מצוייד בסוללה צנועה של 6.1 קוט"ש בלבד, המספקת טווח חשמלי של 13 ק"מ וניתנת לטעינה באמצעות שקע חיצוני – אך לדברי החברה עיקר הטעינה מתבצעת באמצעות הבלימה הרגנרטיבית וזו מאפשרת בחירה בין מספר רמות עוצמה כולל נהיגה בדוושה אחת. על מנת לספק את כל הכוח לאורך זמן גם תחת עומס, כל תא בסוללה מוקף מכל צדדיו בנוזל קירור על מנת לשמור על טמפרטורת עבודה אידאלית.
הודות לכל אלו, נתוני הביצועים מרשימים ממש: הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 2.8 שניות בלבד, והמהירות המרבית מגיעה ל-320 קמ"ש. לשם השוואה, גרסת 63 שהיתה החזקה ביותר עד כה מצויידת במנוע בנזין זהה וללא סיוע חשמלי, ומספקת 585 כ"ס ו-81.5 קג"מ, תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.2 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ"ש.
אין הבדלים נוספים בין גרסה זו לשאר גרסאות הרכב, למעט שקע הטעינה שנוסף בפגוש האחורי ומערכת בלימה משופרת עם צלחות קרמיות מוגדלות – כדי לחפות על תוספת המשקל של מערכת החשמל.