ארבעה חודשים אחרי הגרסאות החשמליות וחודשיים לאחר שנוספה גרסת JCW ספורטיבית עם מנוע בנזין, הדור השלישי של דגם הפנאי מיני קאנטרימן מקבל גם גרסאות בנזין יומיומיות; מהודעת מיני לא ברור מה יעלה בגורל גרסת הדיזל – שהוצעה בדורות הקודמים של הדגם. ככל הנראה גרסאות הבנזין החדשות יגיעו לארץ במחצית השניה של 2024, במקביל לגרסת JCW ומעט אחרי הגרסאות החשמליות.
נזכיר כי הדור החדש של מיני קאנטרימן גדול מקודמו, עיצובו שונה בחוץ ובפנים, והוא מבוסס על X1 של חברת האם ב.מ.וו. באופן לא מפתיע, גם מנועי הבנזין מוכרים ממנו: לגרסת הבסיס שתיקרא "קאנטרימן C" מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין המפיק 170 כ"ס ו-28 קג"מ, והוא מאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 8.3 שניות ועד למהירות מרבית של 212 קמ"ש. לגרסה הבכירה "קאנטרימן S" מנוע 2 ליטר טורבו עם 215 כ"ס ו-36 קג"מ, ובהתאם התאוצה מתקצרת ל-7.1 שניות והמהירות המרבית עולה ל-218 קמ"ש.
לשתי הגרסאות מערכת מיקרו היברידית 48V ותיבת הילוכים דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, אך בעוד גרסת הבסיס מסתפקת ההנעה קדמית – לבכירה יש הנעה כפולה. מעבר לכך מדובר באותו הקאנטרימן, עם עיצוב חינני, מסך מרכזי עגול בגודל 9.4" המשרת את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה ומבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב, ורשימה נדיבה של אבזור נוחות ובטיחות – כולל יכולת לנהיגה אוטונומית ללא צורך של הנהג להחזיק בהגה.