רנו מציגה בתערוכת ז'נבה שנפתחה היום (ותתקיים עד ליום ראשון הבא 3/3) את ה-5, מכונית חשמלית החשובה מאוד ליצרן הצרפתי. לדברי רנו, 5 החדשה תמשיך את מורשת הדגם האייקוני בשם זה שהוצג ב-1972 ובמשך 14 שנים מכר יותר מ-5.5 מיליון יחידות, ותהווה מכונית שימושית ונגישה: מחיר ה-5 החדשה צפוי לעמוד באירופה על החל מ-25,000 יורו. עדכון: מפריסבי יבואנית רנו נמסר כי ה-5 תגיע לארץ בתחילת 2025.
ה-5 היא מכונית סופר-מיני שתחליף את זואי המזדקנת שהיתה מראשוני הדגמים החשמליים באירופה כבר ב-2012, ותתחרה בפיג'ו 208 החשמלית ודומותיה. את זה היא תעשה עם מידות של 392 ס"מ לאורך, רוחב של 177 ס"מ, גובה של 150 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע על 254 ס"מ ונפח תא המטען 326 ליטרים – ומתחתיו יש תא נוסף בגודל 27 ליטר.
בשלב זה רנו מציגה את ה-5 עם שלושה מנועים קדמיים ושתי סוללות. לגרסת הבסיס 95 כ"ס ו-21.9 קג"מ, גרסת הביניים מציעה 120 כ"ס ו-22.9 קג"מ בעוד הגרסה הבכירה מצוידת ב-150 כ"ס ו-25 קג"מ. בכל הגרסאות מהירות מרבית של 150 קמ"ש, והגרסה החזקה ביותר תזנק מ-0 ל-100 קמ"ש "בתוך פחות מ-8 שניות" – כך לדברי החברה.
לגרסת ההנעה הבסיסית צמודה סוללה בקיבולת של 40 קוט"ש (נטו), עם טעינה של 11 או 70 קו"ט בהתאם לסוג העמדה. גרסת המנוע האמצעית מצוידת בסוללה זו עם יכולת טעינה מהירה של 80 קו"ט ותמיכה ב-V2L, או סוללת 50 קוט"ש עם נתונים זהים. גרסת ההנעה הבכירה מציעה רק את הסוללה הגדולה, וכאן היא תומכת בטעינה מהירה יותר של 100 קו"ט. נתוני הטווחים טרם נמסרו, אך גרסת הטווח הארוך ביותר תציע כ-400 ק"מ לפי תקן WLTP.
העיצוב החיצוני שומר באדיקות על סגנון הרטרו ודומה במיוחד לדגם המקורי – ולשלל הרמזים ודגמי הקונספט שהוצגו בשנים האחרונות. לדברי רנו, תא הנוסעים זהה לדגם המקורי בכך שהוא יוצר תחושה אוורירית ומרווחת, אך יחד עם זאת יציע עיצוב צעיר עם שילובי גוונים נועזים. רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל שלא נחשף, מערכת מולטימדיה עם מסך 10.1", מערכת הפעלה אנדרואיד אוטומוטיב הכוללת חנות אפליקציות ייעודית, סייעת קולית מבוססת על בינה מלאכותית, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA וחיבור אלחוטי לממשקי השיקוף של אנדרואיד ואפל. לצד אלו, יוצעו כמובן כל מערכות הבטיחות המקובלות.
תגובה אחת
אצלנו ניא תעלה מעל 150 אלף,לפי התמחורים של קרסו ויהרגו אותה מיד בהתחלה