רנו חושפת בקוריאה הדרומית את הדור השלישי של קולאוס, דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) שמיוצר שם מאז 2007 וזכה כעת לשם גרנד קולאוס. בניגוד לדורות הקודמים שהגיעו גם לאירופה (וישראל), קולאוס החדש יימכר רק בשווקי המזרח הרחוק ובעיקר בסין, בעוד השוק האירופאי מקבל את אספאס הדומה בגודלו ומציע אופציה לשבעה מושבים.
קולאוס החדש פותח בשיתוף פעולה עם ג'ילי הסינית, שתרמה את פלטפורמת CMA של וולוו – המשרתת גם את וולוו XC40 ופולסטאר 2. לקולאוס אורך של 478 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 282 ס"מ, ומדובר בתוספת מכובדת של 10 ו-11.5 ס"מ בהתאמה ביחס לדור היוצא. למרות זאת הדגם עדיין לא מציע שבעה מושבים, ולדברי רנו תוספת האורך משפרת את המרווח ליושבי השורה השניה ומגדילה את נפח תא המטען. זה עומד על 633 ליטר במצב הרגיל, ומגיע עד ל-2,034 ליטרים עם קיפול המושבים; נתוני הרוחב והגובה לא פורסמו, אך צפויים להציג צמיחה קלה ביחס לדגם היוצא.
גם יחידת ההנעה נלקחה מג'ילי, ותציע שתי גרסאות. לגרסת הבנזין מנוע טורבו בנפח 2 ליטר המפיק 211 כ"ס, והוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים בגרסת ההנעה הקדמית ואוטומטית עם 8 הילוכים בגרסת ההנעה הכפולה. בנוסף, תוצע גם גרסה היברידית עם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר והספק משולב של 245 כ"ס.
בעוד החזית מתכתבת באופן ישיר עם שפת העיצוב העדכנית של רנו, משאר הזוויות מתגלה המקור הסיני – ג'ילי מונג'רו. גם תא הנוסעים נלקח במלואו מהדגם הסיני, ורשימת האבזור מציעה שלושה מסכים בגודל 12.3" כל אחד – מול הנהג ללוח המחוונים, במרכז למערכת המולטימדיה ומול הנוסע להזרמת מדיה, תצוגה עילית בגודל 25.6" עם מציאות רבודה, מערכת מולטימדיה עם קישוריות מלאה הכוללת eSIM 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף ועוד. כמו כן יש מצלמות 360 מעלות עם תצוגת "מכסה מנוע שקוף", מערכת חניה אוטונומית עם תמיכה בחניה במקביל, בניצב ובאלכסון, מערכת שמע מבית Bose עם 10 רמקולים ואת כל מערכות הבטיחות המקובלות. לסיום, רמת הגימור Esprit Alpine כוללת פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים, לצד כיול ספורטיבי למתלים ולהיגוי.