רנו חושפת פרטים ראשונים על שלושה דגמים מסחריים חשמליים

רנו מציגה תמונות ומידע ראשוני על סדרת דגמים חשמליים לשוק המסחרי | הייצור בשנה הבאה, ולקראתו גם הפרטים המלאים

שוק רכבי העבודה שונה מהותית מרכבי נוסעים פרטיים, ומתמודד עם קשיים ייחודיים לו במעבר להנעה ירוקה. זאת מכיוון שמשקל הסוללות הגבוה מגביל את כמות הסחורה שניתן להעמיס – מה שפוגע ביעילות החברות. מנגד, מנועי הדיזל אינם יעילים בנסיעה עירונית מרובת עצירות – תוואי אופייני לרכבי שילוח וחלוקה – מה שמגדיל את צריכת הדלק ופליטת המזהמים שלהם.

בגלל מגבלות אלו, ועד שיימצאו הפתרונות המלאים, יצרנים אירופאים החלו להציג דגמים חשמליים המיועדים לשימוש עירוני, ובכך פותרים את בעיית מנועי הדיזל שם. יחד עם זאת, השימוש העירוני מאפשר להתקין סוללות קטנות וקלות יותר, וכך לשמור על כושר העמסה ראוי. רנו היא המצטרפת החדשה לשוק המתעורר, ומציגה סדרה של שלושה דגמים מסחריים חשמליים.

רנו גואלט אי-טק

כל שלושת הדגמים מתבססים על פלטפורמת "סקייטבורד" חשמלית, ייעודית ומודולרית, שפותחה במסגרת פרויקט "פליקס" – שיתוף פעולה בין רנו, וולוו משאיות וחברת התובלה הצרפתית CMA CGM. לדברי רנו, הפלטפורמה החדשה מספקת גמישות בהתאמה לצרכים שונים וקישוריות משופרת. שני אלו חוסכים הן בעלויות הייצור עבור רנו עצמה, והן בעלויות התפעול והתחזוקה לחברות שירכשו את הרכבים.

נציין כי בשלב זה מדובר בפרטים ראשוניים וחלקיים. הדגמים יגיעו לייצור במהלך 2026, ומעט לפני כן יתפרסם המידע המלא על סביבת הנהג, יחידות ההנעה וטווחי הנסיעה.

רנו טראפיק אי-טק

רנו טראפיק אי-טק

הדגם החשוב ביותר מבין השלושה, הוא הדור החדש והרביעי של המסחרית הבינונית טראפיק (Trafic) – שיתחרה בפולקסווגן ID.BUZZ, סיטרואן ג'מפי ועוד.

בשלב זה רנו מפרסמת רק תמונות של גרסת וואן סגורה, אך די ברור כי בהמשך יהיו גם גרסאות נוסעים וכן גרסאות אורך שונות – כמקובל בקטגוריה. לדברי רנו, גובה של עד 1.9 מטרים יאפשר לרכב להיכנס גם לחניונים תת קרקעיים במרכזי הערים, וקוטר סיבוב של 10.3 מטרים מקביל לסופר-מיני קליאו ומקל על התמרון ברחובות צפופים.

רנו אסטפט אי-טק

הדגם השני הוא מסחרית גדולה בשם אסטפט (Estafette), שמתחרה במרצדס ספרינטר, פיאט דוקאטו ופורד טרנזיט. נזכיר כי לרנו יש דגם נוסף בקטגוריה זו, מאסטר, וגם לו יש גרסה חשמלית, ובשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל כפילות זו.

גם דגם זה מוצג בגרסת וואן, וסביר להניח כי בהמשך יצטרפו גרסאות נוספות לייעודים שונים. אורך הרכב 527 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ ועם גובה של 260 ס"מ רנו מבטיחה כי גם נהג בגובה 1.9 מטרים יוכל לעמוד בנוחות באזור המטען.

לתא הנהג יש משני צדדיו דלתות הזזה חשמליות, כדי להתמודד עם המידות המגודלות באזורים צפופים, וכן כדי להקל על הנהג העובד בפעולה המתבצעת פעמים רבות ביום. מאותן סיבות, לאזור המטען יש תריס גלילה חשמלי במקום דלתות שגרתיות.

רנו גואלט אי-טק

הדגם האחרון בהכרזה של רנו הוא גואלט (Goelette). נתוני המידות לא פורסמו, אך ככל הנראה הן יהיו דומות לטראפיק. ההבדל יהיה במבנה הרכב, שכאן הוא פתוח ומודולרי. ברנו אומרים כי הדגם יציע גרסת קבינה ושלדה חשופה עבור לקוחות הזקוקים למרכב בהתאמה אישית, קבינה וארגז מטען נפרד, או גרסה עם ארגז רכינה – למשל עבור הובלת חומרי גלם לאתרי בניה במרכזי הערים.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי מציעה שנה טעינה בחינם לרוכשי FX החשמלי

פריסבי יבואנית צ'רי יוצאת במבצע ומעניקה 6,000₪ לטעינת הרכב בשנה הראשונה | המטרה: הנגשת הרכב החשמלי גם ללא עמדת טעינה ביתית

מבצעים

17/04/2025

אין תגובות

בנטלי מוסיפה גרסאות חדשות לדגמי פליינג ספור וקונטיננטל GT

צמד דגמי הפאר שהוצגו בשנה שעברה מקבלים גרסאות חדשות, עם קצת פחות כוח לצד עיצוב וכיול נינוחים ויוקרתיים יותר שהולמים את מותג הפאר

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

ג'אקו 5 עושה את דרכו לישראל – עם מגוון גרסאות הנעה

כלמוביל יבואנית ג'אקו מכריזה כי בקרוב תשיק אח קטן לדגם המוכר | ה-5 יציע בתחילה גרסאות בנזין או חשמלית עם 420 ק"מ, ובהמשך גם היברידית

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי טיגו 8 פלאג-אין במבחן

לדגם ה-7 מושבים הפופולרי נוספה לאחרונה גרסה ירוקה וחסכונית בדלק - אך גם עם שינויים נוספים | האם הנוסחה היעילה נותרה? והאם היא מומלצת? בדקנו

מבחנים

14/04/2025

1 תגובות

אפריל 2025: תוצאות מבחני הריסוק של היורו NCAP

ארגון הבטיחות האירופאי בחן בחודש החולף שבעה דגמים, וכולם קיבלו חמישה כוכבים | יחד עם זאת, חלק מהדגמים הסינים ספגו הערות על איכות הרכבה לקויה

חדשות

11/04/2025

אין תגובות

הקרוסאובר החשמלי סמארט #5 מקבל גרסה ספורטיבית

הדגם הגדול ביותר בתולדות סמארט מקבל את הגרסה החזקה ביותר בתולדות החברה - עם 646 כ"ס וזינוק של 3.8 שניות למאה קמ"ש | בישראל בחודש אוגוסט

חדשות

11/04/2025

אין תגובות