אאודי מציגה באירופה גרסת בסיס חדשה לקרוסאובר החשמלי Q4 אי-טרון, שמתחרה במרצדס EQA, ב.מ.וו iX1 וג'נסיס GV60. לגרסה החדשה, ששמה "40", מנוע חלש יותר וסוללה מוקטנת ביחס לגרסת 45 – זו שהיתה עד כה הבסיסית בהיצע ונמכרת גם בישראל. עם זאת, כיאה למותג יוקרה, רשימת האבזור נותרה ללא שינוי, ולא כוללת קיצוצים ביחס לגרסאות הבכירות יותר.
כאמור, לגרסה החדשה מנוע חלש יותר, עם תפוקה של 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ שעוברת אל הגלגלים האחוריים. הודות לכך, הרכב מאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 8.1 שניות, ומגיע למהירות מרבית שמוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש. לסוללה קיבולת של 59 קוט"ש (נטו, 63 ברוטו), התומכת בטעינה בקצב של 11 או 135 קו"ט בהתאם לסוג העמדה. טווח הנסיעה עומד על 412 ק"מ בגרסת המרכב הרגילה, וצומח ל-423 קילומטרים בגרסת "ספורטבק" האווירודינמית יותר.
לשם השוואה, לגרסת 45 המוכרת יש 286 כ"ס ו-56 קג"מ, 6.7 שניות ו-180 קמ"ש. הסוללה שם בנפח 77 קוט"ש, עם טווח של 525-534 ק"מ. שאר הנתונים, כמו גם המידות, העיצוב והאבזור נותרו ללא שינוי.