יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, משיקה בישראל את הדור התשיעי של המשפחתית הגדולה קאמרי – שמתחרה בסקודה סופרב ויונדאי סונטה. הדור החדש הוצג בעולם לפני כמעט שנה, הוא מתבסס על שלדת הדור היוצא ומציע ביחס אליו מידות דומות ועיצוב עדכני. ביוניון אומרים כי המכירות יחלו בתאריך 15/10/24.
הקאמרי מציעה יחידת הנעה היברידית, המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר למנוע חשמלי, המשודכים לתיבה רציפה ולהנעה קדמית. כדרכה, טויוטה לא מפרסמת את נתון המומנט המשולב, אך ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ברמת הגימור הנמוכה ובאופן מעט מוזר יורד ל-227 כ"ס ברמת הגימור הגבוהה. למרות ההבדל הקל בהספק, נתוני הביצועים זהים בשתי הגרסאות, ועומדים על תאוצה של 7.2 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק נעה בין 20.8 ק"מ לליטר בגרסת הבסיס, ל-20.4 ק"מ לליטר בגרסה הבכירה והחלשה יותר.
רמת הגימור הבסיסית נקראת LE, וכוללת חישוקי 17", תאורת חזית לד, מפתח חכם, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3", חיבור לאנדרואיד אוטו (חוטי) ואפל קארפליי (אלחוטי), עדכוני OTA למולטימדיה ולמערכות הבטיחות, לוח מחוונים עם מסך 7", משטח טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, בורר מצבי נהיגה, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים וריפוד דמוי עור.
רמת הגימור XLE מוסיפה חישוקי 18", תאורת לד מלאה גם מאחור, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", הגה עם כיוון חשמלי וחימום, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, אוורור למושבים הקדמיים וריפוד עור אמיתי.
בתחום הבטיחות מציעה הקאמרי 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, התרעה על עייפות הנהג, מערכת למניעת שכחת ילדים, עקיפה אוטונומית, עצירה אוטונומית בצד הדרך במקרה שהנהג אינו מגיב, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים וסיוע אוטונומי בתמרון חירום.
מחיר טויוטה קאמרי:
- LE – 209,990₪
- XLE – 226,990₪