סקודה חושפת את הדגם החשמלי השני בתולדותיה ואח מוקטן לאניאק המוכר – הכירו את אלרוק (Elroq). שמו של הדגם הוא הלחם בין "אלקטריק" לדגם הבנזין המקביל "קארוק", ויתחרה במרכז השוק מול קיה נירו, רנו סניק אי-טק, ואצלנו בארץ ישירות ב-BYD אטו3 וג'ילי גיאומטרי C. בסקודה מבטיחים תג מחיר תחרותי שדומה לקארוק עם מנוע הבנזין – החל מ-33 אלף יורו. לישראל האלרוק צפוי להגיע במחצית הראשונה של 2025.
מפרט טכני
כמו שאר הדגמים החשמליים של קונצרן פולקסווגן, גם האלרוק מתבסס על פלטפורמת MEB הייעודית, ובסיס הגלגלים זהה לאניאק הגדול יותר: 276.5 ס"מ. שאר המידות עומדות על 448.8 ס"מ לאורך (קצר ב-16.1 ס"מ מהאניאק), רוחבו 188.4 ס"מ (+0.5) וגובהו 162.5 ס"מ (+0.9). נפח תא המטען עומד על 470 ליטרים, ולטענת סקודה הוא הגדול בקטגוריה, וקוטר הסיבוב עומד על 9.3 מטרים – קטן ב-1.4 מטר מפאביה הקטנה.
האלרוק יוצע עם מספר גרסאות סוללה ומנוע, וגם הן מוכרות מאניאק. לגרסת הבסיס הנעה אחורית עם 170 כ"ס ו-31.6 קג"מ, וסוללה בקיבולת (נטו) של 52 קוט"ש. אלו מספקים טווח של 370 ק"מ, טעינה מהירה בקצב של 145 קו"ט, תאוצה של 9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. לגרסת הביניים מנוע אחורי חזק יותר עם 204 כ"ס ומומנט זהה, וסוללה מוגדלת של 59 קוט"ש. הנתונים משתפרים עם טווח של 400 ק"מ, טעינת DC אפשרית בקצב של 165 קו"ט ותאוצה של 8.5 שניות.
לגרסה הבכירה סוללה בקיבולת 77 קוט"ש התומכת בטעינה מהירה של 175 קו"ט. היא צמודה להנעה אחורית עם 286 כ"ס ו-55.5 קג"מ המזנקת מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.6 שניות, או להנעה כפולה עם 299 כ"ס. בשני המקרים המהירות המרבית 180 קמ"ש, והטווח עומד על 580 או 560 ק"מ בהתאמה. בכל גרסאות הסוללה טעינת AC אפשרית בהספק של 11 קו"ט.
עיצוב ואבזור
אלרוק הוא הדגם הראשון של סקודה שעושה שימוש בשפת העיצוב החדשה "modern solid" שהוצגה לפני שנתיים. זו כוללת תאורת יום בצורת פס מקוטע (שמזכיר מעט את קאמיק), ומתחתיו יחידות התאורה הראשיות. תאורת היום מתחברת לשבכה צרה, שבדומה לאניאק ברמות הגימור הגבוהות היא מוארת. מעל השבכה ובקצה מכסה המנוע יש את כיתוב "סקודה" בפונט חדש במקום הסמל העגול. למעשה, החידושים הם בעיקר בחזית, בעוד בחלק האחורי, בצד ובסביבת הנהג ניתן לזהות בקלות שמדובר בסקודה. במבט נוסף מהפרופיל מתקבלות פרופורציות שונות מהאניאק, בזכות הגלגלים השוכנים בקצוות המרכב.
רשימת האבזור תכלול, בהתאם לרמת הגימור, תאורת לד מלאה עם מטריקס-לד בחזית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5.3", מערכת מולטימדיה עם מסך 13" וממשק משתמש חדש וידידותי יותר, תפעול קולי מבוסס צ'אט GPT, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, צמד משטחי טעינה, צביעה דו-גוונית, גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חניה אוטונומית עם שליטה מהאפליקציה כאשר הנהג מחוץ לרכב ושלל מערכות בטיחות אקטיביות. חומרי וגווני הריפודים והדיפונים משתנים בהתאם לרמת הגימור, ובכל מקרה כוללים אחוזים ניכרים של חומרים ממוחזרים. לסיום, כמו בשאר דגמי סקודה, גם אלרוק יציע רמת גימור ספורטליין עם עיצוב ספורטיבי לפגושים, חבילת השחרה, מושבים קדמיים ספורטיביים ומתלים בכיול שונה עם הנמכה של 1.5 ס"מ.
תגובה אחת
השאלה הגדולה היא מה מכל האיבזורים ישארו ברכבים שיגיע לישראל.
צמפיון בוחרת להסיר כל מה שאפשר כדי למקסם רווחים