פולקסווגן חושפת את הדור התשיעי של המשפחתית הגדולה פאסאט, 50 שנה ו-35 מיליון יחידות לאחר שנחשפה לראשונה. בניגוד לדורות הקודמים בשושלת שהציעו גם מרכב סדאן, החדש מוצע במרכב סטיישן בלבד, ואת גרסת הסדאן מחליפה ID.7 החשמלית. אגב, זו צפויה לקבל גם גרסת סטיישן בקרוב – מה שמצביע על כך שזהו הדור האחרון של פאסאט. מצ'מפיון מוטורס נמסר כי אלינו תגיע הפאסאט החדשה באמצע השנה הבאה.
הדור החדש של פאסאט מבוסס על פלטפורמת MQB Evo, שתשרת גם את סקודה סופרב המקבילה שתיחשף בקרוב, ומציע מידות של 491.7 ס"מ לאורך (+14.4 ביחס לדור הקודם), רוחב של 185.2 ס"מ (+2), גובה העומד על 150.6 ס"מ, בסיס גלגלים באורך של 284.1 ס"מ (+5) ונפח תא המטען 690 ליטר (+40) ועד 1,920 ליטרים (+140) עם קיפול מושבי השורה השניה.
גם מתחת למכסה המנוע מדובר בשיפור הנוסחה הקיימת ולא במהפך מוחלט, ופאסאט תמשיך להציע מנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר 150 כ"ס או 2 ליטר עם 204 או 265 כ"ס, מנועי דיזל 2 ליטר בהספק 120, 150 או 195 כ"ס, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. בנוסף, גרסת הפלאג-אין זכתה לשיפור מקיף, ומבוססת כעת על מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר וסוללה מוגדלת בנפח של 19.7 קוט"ש. ההספק המשולב של מנועי הבנזין והחשמל עומד על 204 או 272 כ"ס, טווח הנסיעה החשמלי עומד על "יותר מ-100 ק"מ", והסוללה תומכת בטעינה מהירה של 50 קו"ט.
למרות קווי המתאר שנותרו דומים לדור היוצא, לפאסאט החדשה עיצוב עדכני ונקי, עם יחידות תאורה בהשראת סדרת הדגמים החשמליים ID, שבכה קדמית מוגדלת ועוד. גם תא הנוסעים מציג עיצוב חדש לחלוטין, ובחברה אומרים כי ניתן דגש על איכות החומרים וההרכבה – תוך שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. רשימת האבזור כוללת תאורת לד מלאה, מערכת מולטימדיה עם מסך 15" הכולל מערכת הפעלה חדשה, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25", בקרת אקלים מפוצלת ל-3, מושבים קדמיים ארגונומיים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, בולמים אדפטיביים ועוד. חבילת "R ליין" עם עיצוב ספורטיבי לפגושים והחישוקים זמינה כאופציה בתוספת תשלום, וכך גם תאורת מטריקס-לד. בתחום הבטיחות קיימות כל המערכות המקובלות המבוססות על מגוון חיישנים ומצלמות לזיהוי משופר ומוקדם, ולצידן חניה אוטונומית, מעבר נתיב אוטונומי ותקשורת V2X עם תשתיות חכמות.